راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شعبه‌های بانک‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند!

شعبه‌های بانک‌ها هیچ راه فراری از فناوری ندارند! تسنیم خبر داد تعداد شعب بانکی در آمریکا به کمترین رقم طی ۱۰ سال گذشته رسید. تسنیم به نقل از رویترز نوشت: بر اساس آمارهای موسسه فدرال دپازیت اینشورانس، بانک‌های آمریکایی تعداد شعبه‌های خود را از سال ۲۰۰۹ به میزان ۶ درصد کاهش داده‌اند. ۹۳ هزار و ۲۸۳ شعبه‌ای که در پایان سال گذشته مشغول به‌کار بوده، کمترین تعداد در یک دهه گذشته بوده است.
بااین‌حال، تحلیلگرانی که این آمارها را بررسی کرده‌اند می‌گویند، بانک‌ها برای جبران کاهش درآمدهای ناشی از پایین آمدن نرخ بهره و تقاضاهای رگلاتورها، باید اقدامات بیشتری انجام می‌دادند.
مدیران بانک‌ها می‌گویند حفظ شعب بانک‌ها برای جذب مشتریان جدید و همکاری بیشتر با مشتریان قبلی ضروری است. به گفته آنها بستن شعب بیش از آنکه به کاهش هزینه‌ها کمک کند، موجب آسیب دیدن درآمد بانک‌ها می‌شود.
جاناتان ولین، رئیس بخش خودپردازهای بانک ولز فارگو گفت:

«مشتریان ما همچنان می‌خواهند ما را ببینند… رقم مراجعه مشتریان به شعبه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز ما همچنان بالاست.»

دیگر بانک‌های آمریکایی نیز همین نظر رادارند. آنها می‌گویند خدمات بانکداری الکترونیک کامل‌کننده خدمات سنتی برای مشتریان آمریکایی است، اما تعداد معدودی از مشتریان به‌صورت کامل به خدمات دیجیتال روی آورده‌اند.
بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، آمریکا ازنظر تعداد کاهش شعب بانک‌هایش در بین کشورهای توسعه‌یافته در رده‌های میانی قرار دارد. تعداد شعب بانک‌های آمریکایی نسبت به کشورهای آلمان، فرانسه یا کانادا بیشتر کاهش‌یافته، اما به‌اندازه کشورهای یونان، ایرلند، اسپانیا یا ایتالیا کاهش نداشته است.
ریک اسپیتلر، مدیر موسسه مشورتی نووانتاس گفت، هرچند عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل‌اند، اما یکی از تفاوت‌ها در این است که مشتریان آمریکایی همچنان به‌صورت روزانه از دسته‌چک استفاده می‌کنند و برای نقد کردن چک‌ها به شعب بانک‌ها نیاز دارند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.