راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتیک بیش از 6 میلیون کارت شهروندی صادر کرد

با شکل‌گیری روندهای جدید و نوین در دنیای پرداخت الکترونیک و تبدیل ابزارهای پرداخت مردم از اسکناس و پول نقد به کارت‌های بانکی، انگیزه فعالیت در عرصه الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد در برخی شرکت‌ها ایجاد شد؛ یکی از این شرکت‌ها، اتیک (زیرمجموعه هلدینگ فناپ) بود که فعالیتش در این عرصه را هوشمندانه از حوزه حمل‌ونقل آغاز کرد و راه‌حل‌ها و رویکردهای نوینی را ارائه داد.

به گفته محمد نژاد صداقت؛ مدیرعامل این شرکت تاکنون شش میلیون و 500 هزار نفر پرداخت‌های خرد خود را از طریق کارت‌های شهروندی صادرشده توسط این شرکت انجام می‌دهند.

محمد نژاد صداقت مدیرعامل شرکت اتیک
محمد نژاد صداقت مدیرعامل شرکت اتیک

نژاد صداقت در توضیح گستره فعالیتی اتیک در عرصه پرداخت خرد می‌گوید: این شرکت در چندین شهر کشور ازجمله مشهد مقدس، کیش، اهواز، قزوین، اصفهان و کرمان مجری پروژه کارت شهروندی و پرداخت خرد شهری است که در این میان، پروژه مشهد مقدس یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تجربه‌های پرداخت خرد اتیک در کشور محسوب می‌شود.

او با اشاره به تعداد کارت‌های صادرشده این شرکت، بیان می‌کند: تا به امروز، بالغ‌بر چهار میلیون کارت با عنوان «من کارت» در شهر مشهد توزیع شده که دو میلیون این کارت‌ها مربوط به شهروندان مشهد و مابقی مربوط به زائرین است که در اتوبوس‌رانی و قطار شهری استفاده می‌شود.

Mancard-Mobi-Index-way2pay-94-09-22

مدیرعامل اتیک در توضیح «من کارت» می‌گوید: من کارت، کارتی هوشمند با قابلیت پرداخت غیر تماسی است که علاوه بر ناوگان اتوبوس‌رانی، خطوط BRT و ناوگان قطار شهری، به‌صورت آزمایشی در 60 واحد تجاری همچون نانوایی، مراکز ارائه خدمات چاپ، تکثیر و پیشخوان دولت نیز استفاده می‌شود.

به گفته او، برنامک شارژ موبایلی من کارت روی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و مجهز به فناوری NFC قابل‌استفاده است.

نژاد صداقت در پایان می‌گوید: قصد داریم بحث کارت هوشمند غیر تماسی را علاوه بر پرداخت خرد الکترونیک به خدمات ارزش‌افزوده دیگر مانند کارت دانشجویی، هواداری یا کارت‌های سازمانی تسری دهیم و محصول و ابزاری در اختیار مردم قرار دهیم که واقعاً بتواند حداکثر نیازها را پوشش دهد.

منبع: فناپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.