راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت پویا به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست

شرکت پویا که بیش از ۳۴ سال است که درزمینهٔ طراحی و ساخت سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزارهای بانکی فعالیت می‌کند، به‌تازگی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه شده است

شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی اطلاق می‌شود که به‌منظور هم‌افزایی علم و ثروت در جهت توسعهٔ اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی فعالیت می‌کنند و نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های خود را تجاری‌سازی می‌کنند.

شرکت پویا؛ یک شرکت خصوصی است که سابقهٔ بیش از ۳۴ سال فعالیت در حوزهٔ انفورماتیک کشور را دارد و هم‌اکنون به‌عنوان یک «شرکت دانش‌بنیان» ثبت و تأیید شده است.

در این رابطه مهندس مصطفی ثانی، مدیریت پشتیبانی شرکت پویا از راهی که این شرکت با سابقه طی کرده است تا اکنون به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تعریف و شناخته شود می‌گوید.

به گفتهٔ ثانی این شرکت از ابتدا یک مأموریت و دستورالعمل برای خود تعریف کرده است که تاکنون تمام امور و عملیات اجرایی خود را در چارچوب این دستورالعمل و خط‌مشی تعریف و اجرا کرده است. پویا در راستای مأموریت خود با مطالعه، تحقیق و به‌کارگیری دستاوردهای نوین فناوری اطلاعات عملکرد سازمان‌ها را بهبود می‌بخشد.

مدیر پشتیبانی شرکت پویا گفت: ما با تکیه‌بر دانش و تجربهٔ کارکنان متخصص و خلاق شرکت توانسته‌ایم در ارائهٔ راه‌حل‌های جامع و حرفه‌ای به مشتریان خود مبتکر و پیشگام باشیم. فعالیت‌های عمدهٔ شرکت طی سال‌های گذشته در ارائهٔ خدمت و محصولات نوآورانه بوده است و ما می‌توانیم ادعا کنیم در بخشی از این تولیدات در صنعت انفورماتیک کشور پیشگام بوده‌ایم.

ثانی در ادامه به چند نمونه از محصولاتی که پویا در تولید آن‌ها نوآور و پیشرو بوده است اشاره کرد:

  • عملیاتی کردن سیستم چندکاربره Unix و تولید ابزارهای فارسی روی این سیستم‌عامل برای تولید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی اولین شعبهٔ ریالی مکانیزهٔ کشور. در شرایطی که هیچ شعبهٔ مکانیزه‌ای در کشور وجود نداشت، شرکت پویا با تخصص و تجربهٔ مهندسان خود توانست این پروژه را در تعدادی از بانک‌های کشور عملیاتی کند.
  • UPS یا منبع تغذیه بدون وقفه. طراحی و تولید اولین UPS Online ایرانی با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ
  • کارت هوشمند. زمانی که اولین صحبت‌ها در مورد استفاده از کارت هوشمند در کشور مطرح شد واحد تحقیق و توسعهٔ شرکت پویا به دنبال تولید تجهیزات و دستگاه‌هایی که مبتنی بر استفاده از کارت هوشمند بودند رفت و هم‌زمان دستگاه POS، پمپ‌بنزین هوشمند، کارت سوخت، کارت پرداخت عوارض اتوبان به‌صورت الکترونیکی و … را طراحی و تولید کرد و توانست در نمایشگاه الکامپ برای اولین بار شهر الکترونیک هوشمند را به جامعهٔ انفورماتیک کشور معرفی کند.

پس‌ازآن شرکت طراحی دستگاه خود دریافت و صراف بانکی را در دستور کار خود قرار داد که این دستگاه‌ها هم‌اکنون در سیستم بانکی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– نرم‌افزارها و سامانه‌های جامع بانکی شرکت پویا نیز در طول سنواتی که شرکت با بانک‌ها همکاری کرده است همواره از محصولات اصلی شرکت بوده است.

و درنهایت طراحی و تولید خود بانک جامع یا شعبهٔ جامع پویا که شامل چند درگاه است و به‌صورت ماژولار طراحی شده است و پاسخگوی کلیهٔ نیازهای خرد بانکی مشتریان است. همچنین شعبهٔ جامع پویا سال گذشته در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد.

مهندس ثانی خاطرنشان کرد شرکت پویا همواره از مسیر دانش و نوآوری به پیشرفت و تولید ثروت رسیده است و به‌عنوان یک بخش خصوصی همیشه با همت مدیران، متخصصان و کارکنان این شرکت رشد و پیشرفت کرده است.

مدیر پشتیبانی شرکت پویا گفت: ما با اعتقاد به اینکه محصولات شرکت پویا در زمرهٔ محصولات دانش‌بنیان قرار می‌گیرند، در شروع سال ۹۴ تصمیم گرفتیم شرکت را در معرض ارزیابی قرار دهیم که پس از طی مراحل مختلف، درنهایت شرکت پویا در بالاترین سطح از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزهٔ فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به‌عنوان شرکت تولیدکننده کالا و محصولات دانش‌بنیان قرار گرفت و در حال حاضر در حوزه بانکداری و پرداخت اولین و تنها شرکت دارای این عنوان است.

طبق قانون شرکت‌های دانش‌بنیان یک محصول دانش‌بنیان باید سه ویژگی زیر را داشته باشد:

  1. باید در حوزهٔ فناوری‌های بالا و متوسط رو به بالا قرار بگیرد.
  2. دارای پیچیدگی‌های فنی باشد و تولید آن نیازمند تحقیق و توسعهٔ هدفمند توسط یک تیم فنی و خبره باشد و برای توان رقابتی این محصول به تحقیق و توسعهٔ مداوم نیاز داشته باشد.
  3. عمدهٔ ارزش‌افزودهٔ این کالا یا خدمت از دانش فنی یا نوآوری فناورانه باشد.

محصولات تولیدشده توسط متخصصان ایرانی شرکت پویا که در این دسته‌بندی محصولات دانش‌بنیان قرارگرفته‌اند عبارت‌اند از: سامانه جامع ارزی (Core ارزی) پویا که در ۸ بانک کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، سامانهٔ جامع حساب‌های بانکی پویا، خود بانک جامع پویا (شعبهٔ جامع پویا) و کلیه خود بانک‌های پویا اعم از خود دریافت و صراف.

به اعتقاد مهندس ثانی کسب این عنوان در چهارمین دههٔ عمر شرکت می‌تواند ابزاری جهت کیفیت بهتر، تولید بیشتر، توسعهٔ ایده‌های نوین و استفاده از ابزارها و نوآوری‌های جدید باشد. در حال حاضر عمده فعالیت این شرکت درزمینهٔ طراحی و ساخت سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزارهای بانکی با تمرکز بر ارائهٔ راه‌حل‌های جامع است.

منبع: سرمد نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.