راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رمیتنس چیست و بیشترین رمیتنس در دنیا از کدام کشورها انجام می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که برای کار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند نحوه انتقال پول به وطنشان است. انتقال پول از کشوری به کشور دیگر که قبلا از راه‌های سخت و با کارمزد بالا مانند صرافی‌ها صورت می‌گرفت، امروز با توسعه فناوری اطلاعات در حوزه مالی به‌دشواری گذشته نیست. ابزارهای جدیدی به وجود آمده‌اند که کار انتقال پول را بین کشورهای مختلف و برای افراد معمولی آسان کرده‌اند. رمیتنس یکی از این ابزارها و ویژه نیروی کار مهاجر است.

.

رمیتنس چیست؟

با استفاده از ابزار رمیتنس یک نیروی کار خارجی می‌تواند درآمد خود را به حساب فردی دیگر در وطنش منتقل کند. گفته می‌شود پولی که مهاجران به وطنشان می‌فرستند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جریان‌های مالی به کشورهای درحال‌توسعه قابل‌مقایسه با کمک‌های بین‌المللی به این کشورهاست. سال ۲۰۱۴ در یک رکورد جدید ۴۳۶ میلیارد دلار به کشورهای درحال‌توسعه ارسال‌شده است و به‌طورکلی ۵۸۳ میلیارد جمع رمیتنس‌های دنیاست.

رمیتنس
کشورهایی که مبدا بیشترین رمیتنس در دنیا هستند

بیشترین رمیتنس در دنیا از کدام کشورها انجام می‌شود؟

بیشترین مشتری رمیتنس هم کارگران و متخصصان هندوستان و چین هستند که سالانه ده‌ها میلیارد دلار از طریق رمیتنس ارسال می‌کنند. از طرفی بیشترین مقدار رمیتنس انجام شده به ترتیب در کشورهای آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، انگلستان، آلمان، کانادا، فرانسه، روسیه، ایتالیا و اسپانیا انجام شده است. یعنی بیشترین مبلغی که به شیوه رمیتنس از کشورها خارج شده است به ترتیب از این کشورها بوده و از طرف مقابل کشورهای دریافت کننده بیشترین رمیتنس‌ها هند و چین هستند. وردمیت و زوم از معروف‌ترین استارتاپ‌های رمیتنس در دنیا هستند که کار انتقال پول را انجام می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.