راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زوم معتمد کارگران خارجی برای انتقال ارزان پول

یکی از دغدغه‌های افرادی که برای کار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند نحوه انتقال پول به وطنشان است. انتقال پول از کشوری به کشور دیگر که قبلا از راه‌های سخت و با کارمزد بالا مانند صرافی‌ها صورت می‌گرفت، امروز با توسعه فناوری اطلاعات در حوزه مالی به‌دشواری گذشته نیست. ابزارهای جدیدی به وجود آمده‌اند که کار انتقال پول را بین کشورهای مختلف و برای افراد معمولی آسان کرده‌اند. رمیتنس یکی از این ابزارها و ویژه نیروی کار مهاجر است.

با استفاده از ابزار رمیتنس یک نیروی کار خارجی می‌تواند درآمد خود را به حساب فردی دیگر در وطنش منتقل کند. گفته می‌شود پولی که مهاجران به وطنشان می‌فرستند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جریان‌های مالی به کشورهای درحال‌توسعه قابل‌مقایسه با کمک‌های بین‌المللی به این کشورهاست. سال 2014 در یک رکورد جدید 436 میلیارد دلار به کشورهای درحال‌توسعه ارسال‌شده است و به‌طورکلی 583 میلیارد جمع رمیتنس‌های دنیاست.

بیشترین مشتری رمیتنس هم کارگران و متخصصان هندوستان و چین هستند که سالانه ده‌ها میلیارد دلار از طریق رمیتنس ارسال می‌کنند. زوم یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه رمیتنس و انتقال پول است. این شرکت شرایط ارسال پول و پرداخت صورت‌حساب از ایالات‌متحده به 33 کشور همچون چین، هندوستان، پاکستان، مکزیک و فیلیپین مهیا می‌کند.

اول جولای 2015 پی‌پال اعلام کرد که در حال خرید زوم با قیمتی حدود 1.09 میلیارد دلار است. مزیت انتقال پول از طریق زوم در سرعت، به‌صرفه بودن و راحتی آن است. پول ارسال‌شده به کشور موردنظر توسط نمایندگی زوم در آن کشور به روش‌های مختلفی همچون به‌صورت نقدی و یا واریز به حساب به دست صاحبش می‌رسد

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.