راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ کتاب با سرمایه پذیری جمعی توسط فاندوران

فاندوران که یک بستر سرمایه‌پذیری جمعی است، امکانی را فراهم می‌کند تا افراد، ایده‌های خلاقانه خود را به دیگران معرفی کنند و در ازای پرداخت پاداش‌های مشخص، از پروژه‌ها‌یشان حمایت مالی شود. این در شرایطی است که فاندوران در کنار انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی، حتی وارد صنعت نشر شده و با حمایت مالی جمعی در انتشار کتاب نیز قدم برمی‌دارد.

fandoran-index-way2pay-95-03-16

مسعود چیتگرها دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) دانشگاه صنعتی شریف و مترجم کتاب «قدرت نوآوری استراتژی» این کتاب را این‌گونه معرفی می‌کند: «نوآوري استراتژي، استراتژى كسب‌وكار يك بنگاه را با هدف خلق ارزش جديدى براى مشترى و بنگاه تغيير مي‌دهد. نوآوري استراتژي، فرايند كشف و ظهور آينده، درك تغيير نيازهاي مشتريان و استفاده از بينش‌هاي حاصله در اين اكتشافات به‌منظور شناسايي فرصت‌هاي جديد كسب‌وكار براي شركت است.»

معمولاً شرکت‌های در حال رکود به دنبال فرصت و رویکردی جدید برای خروج از این وضعیت هستند. کتاب «قدرت نوآوری استراتژی»، ساختار و فرآیند‌های استراتژی‌های نوین را برای خروج از بحران‌ شرکت‌ها ارائه می‌کند. این کتاب به صاحبان کسب‌و‌کار می‌آموزد به‌جای پرداختن به رویکردها و استراتژی‌های قدیمی و غیر کارآمد، با بازنگری استراتژی‌های قبلی، شناسایی فرصت‌های جدید که از دید صاحبان شرکت تاکنون پنهان بوده‌ و استفاده از روش جدید برای تدوین استراتژی و رونق به کسب‌وکار خود اقدام کنند. تکنیک‌هایی که در این کتاب آموزش داده می‌شود به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با ابزاری کارآمد، راهبردهای خود را اجرا کنند و با کمک نقشه‌های ساخت‌یافته، از فرصت‌ها به‌‌صورت مناسب بهره‌مند شوند.

چیتگرها در خصوص نحوه چاپ و انتشار این کتاب می‌گوید: «برای انتشار چاپ دوم این کتاب از روش سرمایه‌گذاری جمعی استفاده شده است. امروزه این نوع سرمایه‌گذاری روشی مرسوم در دنیا است و در آن ایده پردازان که سرمایه ‌لازم را برای ایجاد و اجرای طرح و ایده‌ خود ندارند، ایده‌‌شان را برای عموم جامعه مطرح‌ می‌کنند و با ارائه مزیت‌ها، تخفیف‌ها و پاداش‌ها از علاقه‌مندان درخواست ‌سرمایه‌گذاری روی طرح‌ و ایده‌شان می‌کنند. مهم‌ترین ابزار در این نوع سرمایه‌گذاری، بستر اینترنت و پرداخت آنلاین است.»

در این مسیر از فاندوران (fundorun) که یکی از مجموعه‌هاي مرکز نوآوری و فناوری گروه فناپ است، استفاده می‌شود. فاندوران یک بستر سرمایه‌پذیری جمعی (crowdfunding) است که امکانی را فراهم می‌کند تا افراد، ایده‌های خلاقانه خود را به دیگران معرفی کنند تا آن‌ها در ازای دریافت پاداش‌های مشخص، از پروژه‌ها‌یشان حمایت مالی انجام دهند. علاقه‌مندان به‌منظور مشارکت در سرمایه‌گذاری و پیش‌خرید این کتاب می‌توانند به وب‌سایت فاندوران مراجعه کنند. لازم به یادآوری است، چندی پیش نیز هزینه موردنیاز برای چاپ کتاب «نوخسروانی» از طریق جذب حمایت‌های مالی در فاندوران جمع‌آوری شد.

منبع: فناپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.