راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

85 درصد از تراکنش‌ها در خارج از شعبه انجام می‌شود

معاون انفورماتيك بانك ایران‌زمین در همايش سراسري مديران گفت: در حال حاضر نقش تكنولوژي و انفورماتيك در بانک‌ها بسيار پراهمیت است، بطوريكه حدود 85 درصد از تراكنش‌هاي بانكي خارج از شعبه انجام می‌شود.

محمد مقدم معاون انفورماتيك بانك ایران‌زمین در ابتداي سخنان خود به تشريح اقدامات انجام‌شده در اين معاونت پرداخت و اظهار داشت: بخش فناوري اطلاعات نقش بسيار سنگيني در پيشبرد اهداف بانك دارد و به‌عبارت‌دیگر موفقيت يا عدم موفقيت بانك در گرو آماده بودن بستر فناوري اطلاعات دارد.

مقدم در خصوص نقش انفورماتيك در دنياي امروز اظهار كرد: ۳۰ درصد نقدينگي ‏كشور آمريكا در دست شرکت‌های داراي تكنولوژي است، كه اين نشانگر اهميت اين موضوع در دنياست.

وي در خصوص ترسيم چشم‌انداز براي آينده گفت: شناخت محيط دروني و بيروني، فرصت‌ها و تهديدها و نقطه نظرات مديران و نهايتاً چالش‌های استراتژيك به سازمان ما كمك می‌کند چشم‌اندازي را از آينده سازمان ترسيم كنيم.

معاونت انفورماتيك بانك ایران‌زمین نقش انفورماتيك را در بانک‌های امروز غیرقابل‌انکار دانست و تصريح كرد: بيش از ۸۵ درصد از تراکنش‌ها خارج از شعبه است كه از بستر ATM يا POS، درگاه‌هاي اينترنتي، تلفن‌بانک، اينترنت، همراه بانك و … است كه نشانگر اهميت نقش انفورماتيك در بانكداري امروز است.

مقدم در پايان توضيحاتي را در خصوص توسعه و ترويج بانكداري الكترونيكي، چابك سازي نرم‌افزاری جهت طرح‌های آتي بانك، بالا بردن دانش فني و تخصصي همكاران، بازسازي كادر نيروهاي فني ازلحاظ كيفي و كمي هم در تهران و هم در استان‌ها، ايجاد دفتر كنترل پروژه، افزايش دستگاه‌هاي خودپردازها و POS ها ارائه كرد.

منبع: بانک ایران‌زمین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.