پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
فرهادی از تجربه کاربری و نقش آن در اکوسیستم نوین بانکی میگوید
امیررضا فرهادی مدیرکل بخش دیجیتال شرکت بینالمللی CARAT، کارگاه «تجربه کاربری و نقش آن در اکوسیستم نوین بانکی» را در عصر روز اول همایش پنجم ارائه نمود. در این کارگاه یک نمونه کاربردی و عملی در خصوص اهمیت تجربه مشتریان در استفاده از خدمات الکترونیک و اثر آن بر طراحی یا معماری دیجیتالی بانک در درگاههای مختلف بانکی ارائه شد. فرهادی در ادامه گفت: «تجربه مشتریان در استفاده از خدمات الکترونیک حائز اهمیت است. این مسئله از بعد سهولت و زمان صرف شده برای دسترسی، اهمیت دارد. در حال حاضر بررسیها نشان میدهد که ۷۰ درصد مشتریان بانکها قبل از مراجعه حضوری به بانک از طریق درگاههای الکترونیک بانک تلاش میکنند متناسب با نیازهای بانکی خود از خدمات ارائهشده در وبسایت بانک استفاده نماید. دراینارتباط مشاهده شده است که به ترتیب استفاده از موبایل، تبلت، لپتاپ، تلفنبانک و درنهایت مراجعه به بانک ازنظر دریافت خدمات بانکی برای کاربران اولویت دارد.»
فرهادی در این کارگاه، پروژه پیاده شده در First of Bank در خصوص چگونگی آسانسازی دسترسی کاربران به خدمات بانکی در کوتاهترین زمان ممکن را ارائه نمود. مدیرکل بخش دیجیتال شرکت بینالمللی CARAT در ادامه بنچ مارکت مناسب برای ارائه خدمات بانکی را بیان نمود. او با تأکید بر تعریف نیاز کاربران و جمعآوری دادههای گسترده در این بخش، چارچوب معماری دیجیتال درگاه الکترونیک و همسانی شمای درگاه الکترونیک در دستگاههای مختلف (وبسایت، تلفن هوشمند، ساعتهای هوشمند و کیوسک بانکی) را برای جذب مشتری مطرح نمود. همچنین او بر طراحی خلاقانه و انتخاب رنگ در رهنمود سازی کاربران در دسترسی به خدمات الکترونیک و راهنمایی کاربران در خصوص سؤالات مطرح در استفاده از خدمات بانکی از طریق دو روش کلمات کلیدی و چت آنلاین تأکید کرد. در پایان این کارگاه، مسئله بانکهای ایرانی و چگونگی سادهسازی سهولت دسترسی در کمترین زمان برای کاربران در بانکهای ایرانی مطرح شد. فرهادی اینطور جمعبندی کرد: «خدمات الکترونیک در ایران بهخوبی ارائهشده است اما در این حوزه چالشهایی در ارتباط با معماری دیجیتال خدمات الکترونیک بانک وجود دارد که باید برای رفع این چالشها همفکری و راهحلهای عملی ارائه نمود.»
منبع: پژوهشکده پولی و بانکی