پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معرفی سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی / سامانه بام بانک ملی
بانک ملی ایران با هدف ارائه کاملترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین فنّاوریهای حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه کردن خدمات قابلارائه به آنها، اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی با نام بام کرده است.
این سامانه بر اساس «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی شده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیامهای ویژه خود میتواند بر اساس کاربردهای مورد نیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را با نظر خود انجام دهد. حذف ابزارهای رمزساز جانبی (token) و افزایش امنیت سامانه از روشهایی مستقل از سختافزار جانبی از دیگر ویژگیهای سامانه است.
با توجه به جایگاه مشتریان در نزد بانک ملی ایران و با اذعان به این موضوع که بخشی از کارهای روزمره مشتریان اعم از کنترل بودجهبندیهای مختلف زندگی، بهخاطر سپاری عنوان هزینهها و درآمدهای انجام شده و اطلاعات بانکی و تماس افراد مختلف بیارتباط بهحساب بانکی او نیست در این سامانه تلاش شده با ایجاد برنامکهایی با عناوین بودجهریزی، دفتر تلفن، یادداشتگذاری بر روی صورتحساب سامانهای کامل شامل خدماتی فراتر از خدمات بانکداری را به مشتری ارائه گردد.
به دلیل تنوع ابزارهای الکترونیکی مورداستفاده در سطح جامعه از قبیل تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و رایانههای شخصی، صفحات این سامانه بهصورت واکنش گرا طراحی گردیده و بدون نیاز به تنظیماتی از سوی کاربر با دستگاه مورداستفاده کاربر هماهنگ میگردد.
با توجه به تنوع بالای عناوین مختلف تراکنشهای بانکی اعم از پایا، ساتنا و… بخشهای انتقال وجه این سامانه نیز کاملاً بهصورت هوشمند طراحی شده است تا بدون نیاز به تعیین نوع تراکنش از سوی مشتری با دریافت مبلغ و حساب مقصد نوع تراکنش تشخیص داده شده و پیام لازم به کاربر نمایش داده شود.
.
نحوه عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانکی ملی
به دلیل اینکه مراحل امنیتی و کنترل سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوی مشتری انجام میگیرد لذا معرفی شماره همراه مربوطه بهصورت کتبی به شعبه از الزامات ثبتنام مشتریان است.
لذا مشتریانی که قبلاً عضو سامانههای پیامکی بانک بوده و این مرحله را طی کردهاند بدون نیاز به مراجعه به شعبه میتوانند در لحظه عضویت خود را در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی ثبت و فعال کنند.
سایر مشتریان در مرحله اول باید ضمن مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه نموده و سپس مراحل ثبتنام اینترنتی در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی را تکمیل نمایند.
.
امکانات سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی
.
مشاهده خلاصه حسابها در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند لیستی از حسابهای متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آنها را مشاهده نماید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شمارهحساب، ماندههای حساب و نوع حساب است.
.
مشاهده صورتحساب در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند تاریخچهای از لیست تراکنشها و جزییات هریک از آنها تا روز قبل را مشاهده نماید. همچنین امکان مشاهدهی تراکنشها با دستهبندی درآمد و مخارج در بازههای زمانی هفتگی، ماهیانه و بهصورت نموداری را دارد. ضمناً امکان مشاهده تراکنشهای روز جاری بهصورت آنلاین نیز در این بخش فراهم است.
.
محاسبه اقساط تسهیلات در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدتزمان تسهیلات با نرخهای دلخواه یا نرخهای موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را میتوان بهصورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
.
محاسبه سود سپردهها در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند به محاسبه سود سپردهها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپردهگذاری و مبلغ سپرده، با نرخهای دلخواه یا نرخهای موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را میتوان بهصورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
.
داشبورد اینترنت بانک ملی
با استفاده از امکانات این بخش، کاربر میتواند برنامکهای پراستفاده قابلنمایش بر روی صفحه اصلی پرتال بانک را انتخاب نماید. خاطرنشان میسازد که بهصورت پیشفرض تعدادی از برنامکها جهت استفاده بر روی پرتال بانک ملی قرار داده شدهاند و کاربران امکان تغییر و ویرایش این موارد را دارا میباشند.
.
مدیریت مالی شخصی در اینترنت بانک ملی
در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم شده است. تخصیص برچسب به تراکنشها، نمایش پای چارت مخارج بر اساس گروههای هزینهای و بودجهبندی از دیگر سرویسهای این برنامک است.
.
تاریخچه انتقال پول در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند تاریخچهای از انتقال پولهای قبلی خود را مشتمل بر تاریخ انتقال، مبلغ، وضعیت پرداخت و… را مشاهده نماید.
.
مشخصات کاربر در اینترنت بانک ملی
در این برنامک اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامهای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده میشود و درصورتیکه نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، کاربر میتواند از این برنامک استفاده نماید. زبان پیشفرض، مانده پیشفرض و نام موردنظر جهت نمایش در پرتال نیز در این برنامک تنظیم میگردد.
.
پرداخت قبض در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند قبوض را بهصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا بهصورت دستهای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نماید. علاوه بر آن کاربر میتواند قبضها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آنها را توسط کارتهای بانک ملی خود پرداخت نماید.
.
انتقال پول کارت به کارت در اینترنت بانک ملی
از طریق این برنامک امکان انتقال پول کارت به کارت درون بانکی و شتابی برای مشتریان بانک فراهم است. درعینحال در این برنامک جهت سهولت کار امکان انتخاب مقصد تراکنش از دفترچه تماس کاربر نیز فراهم است.
.
انتقال پول در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر میتواند انتقال پول بین حسابهای ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت، پایا، ساتنا بهصورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر را انجام دهد. نوع انتقال بهصورت هوشمند توسط سامانه تعیین می-گردد. امکان ویرایش و حذف درخواستهای ثبت شده در این بخش از طریق برنامک تأیید انتقال پول قابل انجام است.
.
تعیین مبلغ و تاریخ چک در اینترنت بانک ملی
در این برنامک امکان تعیین مبلغ و تاریخ چک برای کاربر فراهم است.
.
استعلام وضعیت چک در اینترنت بانک ملی
در این برنامک امکان استعلام وضعیت چک برای کاربر فراهم است.
.
مشاهده واحدهای بانک در اینترنت بانک ملی
در این برنامک امکاناتی همچون جستجوی واحدهای بانکی به تفکیک شعب، خودپرداز یا هردو، نمایش موقعیت واحدهای بانک بر روی نقشه، نمایش لیست مشخصات واحدهای بانکی و ارائه ترکیبی از امکانات نمایش مشخصات و مسیریابی بر روی نقشه در اختیار کاربر قرار میگیرد.
.
دفترچه تلفن
در این برنامک کاربر امکانات مدیریت مخاطبان خود همچون ثبت و ویرایش مشخصات مخاطبین و انتقال پول به آنها را دارا است.
.
بازخوردها
در راستای کمک به ارتقای سطح خدمات پرتال، در این برنامک کاربر امکان ثبت و ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قالب بازخورد دارد.
.
مشاهده گزارش تسهیلات در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر امکان انتخاب هر یک از تسهیلات اعطا شده، مشاهده لیست اقساط پرداخت شده و مشاهده نمودار وضعیت باز پرداخت اقساط خود را دارد.
.
مشاده نرخ ارز در اینترنت بانک ملی
در این برنامک کاربر امکان جستجو و مشاهده نرخ خریدوفروش ارز (دلار آمریکا/ یورو/ درهم امارات) و مشاهده نمودار رشد یا نزول نرخ را در بازه ده روز دارد.
شایان ذکر است برنامکهای مختلف بهمرور به این سامانه افزوده شده و اطلاعات مربوط به آنها در صفحه اول پورتال قابل مشاهده خواهد بود.
.
قابلتوجه سازمانها و ادارات و شرکتها و مؤسسات
درصورتیکه سازمان و یا شرکتی برنامکهای ویژهای داشته باشد میتواند از طریق ارتباط با بخش بازاریابی بانک به شماره تلفن 60993761-021 هماهنگی لازم جهت افزودن برنامک خود به سامانه جهت مشاهده توسط کارکنان و یا مشتریان خود به عمل آورد.
درصورت داشتن هر گونه مشکل در فرآیند عضویت در سامانه بام بانک ملی یا هر گونه سوالی در خصوص این سامانه میتوانید با شماره پشتیبانی بام به شماره تماس ۰۲۱۸۳۳۸۶ تماس بگیرید. یا مشکل خود را به آدرس ایمیل my.support@bmi.ir ارسال کنید تا جهت رفع مشکل موجود راهنمایی شوید.
سلام بعد مدتها تلاش هنوز نتوانسته ام بدليل اشكال موجود در سيستم بام در اين سيستم ثبت نام كنم
با سلامو خسته نباشید شناسه عبور و رمز عبور وارد میکنم میگه اشتباهه
این نرم افزار مناسب باتوانایی مشتریان میباشد
با عرض سلام لطفا توضیح دهید چگونه می توان از طریق سامانه بام اقساط بانک ملی رو پرداخت کرد؟ هیچ آیکونی در این زمینه ندیدم. متشکرم
با سلام فعال نشده
نام کاربری و رمز ورود وارد کردم ثبت نام شدم ولی صفحه نخست تصاویر بالا میاد فقط داستان چیه لطفا توضیح بدید?
شناسه کاربری و کلمه عبور را که وارد میکنم پیام میدهد که اشتباه است
برای دادن شماره برای اشتراک پیامکی درون شعبه به شماره حساب یاکارت ملی نیازاست
من رمز خود را فراموش کرده ام قبلا ثبت نام کرده بودم در این سامانه.
برای ثبت نام مجدد باید چیکار کنم
لازم نیست مجدد ثبت نام کنید.
به بخش فراموشی رمز برید و با وارد کردن ایمیلتون مجددا یه رمز جدید براتون ارسال میشه
افتضاح ! جز اینکه انقده بیکار بودن ک سامانه انتقال وجه ملی ب ملی از طریق اینترنت بستن و یه فیلم و سیانس دیگه در اوردن ک داریم ب مردم خدمت میکنیم !
جمع کن باو مسخره بازیتونو !
با سلام و احترام
من یکی از حسابهایم در سامانه نیست چکار کنم؟ به بانک مراجعه کردم گفتند اطلاعات شخصیتون کامل نیست و کاملش کردند گفتند دوباره ثبت نام کن اینکار رو هم انجام دادم ولی درست نشد چکنم؟
با تشکر
سلام من چندبار شناسه رو واردکردم پیام داد اشتباه است درحالیکه همان شناسه ای که به گوشیم ارسال شده واردکردم.
الانم قسمت کد ملی فعال نیست شماره تلفن رو میشه واردکرد ولی کدملی نمیشه. تازه اعلام میکنه کدملی واردشود وقتی فعال نیست من چه جوری واردکنم؟
خواهش میکنم پاسخ دهید من هرماه باید انتقال حساب داشته باشم.
اگه میشد شما بیشتر از این به مردم خدمت نکنید خیلی خوب میشد من الان چندروزه درگیرم کارهای بانکیم هم عقب افتاده
سلام، من قبلا راحت با ملى كارتم و وبسايت بانك ملى، پول كارت به كارت ميكردم. الان هر چى كد ملي و شماره موبايلم رو وارد ميكنم كه عضو بام بشم، ميزنه كد ملى قابل شناسايى نيست! يعنى چى؟ من با همين كد ملى فرم بانك رو پر كردم چطور كد ملى منو نميشناسه؟ الانم ميزنه چون چند بار كد ملى و موبايل رو زديد، تايم اووت شديد و بايد صبر كنيد! چكار كنم؟
به یکی از شعب مراجعه کنید همراه اصل و کپی کارت ملی .…
اينجا كسى پاسخگو هست؟ اگر نيست، حداقل بگيد با كجا تماس بگيرم؟ كاراى بانكيم عقب افتاده و واقعا زندگيم ريخته به هم! اين ديگه چه كارى بود كه بانك ملى كرده؟ حداقل جوابگو باشن
با تلفن 83386 امداد مشتریان سامانه بام تماس حاصل فرمایید
حالا نمی شد بدون عضویت در سامانه پیامکی بانک ملی ، از بام استفاده کنیم؟
حتما باید 10000 تومن آبونمان را دریافت کنید؟؟
اینترنت بانک مسکن ، پاسارگاد،سامان و خیلی بانکهای دیگر، امکاناتشان از بانک ملی بیشتر نباشد کمتر هم نیست ! چرا وقتی می شود از آنها استفاده کرد انسان خودش را درگیر این سیستم عجیب و غریب ” بام ” کند!
بامتان هم مال خودتان ! فقط مواظب باشید با کله از روی بام نیفتید زمین!
من شخصی به اسم حسن نمیشنایم که بهش پول قرض بدم.
سلام برنامه همراه بام ملی را دارم ولی نمیتونم در آن ثبت نام کنم در بانک ملی هم حساب دارم و هم پیامک همراه باک ملی ثبت شده وارد برا ثبت نام در در بام میگه کابر گرامی شماره ملی شما درسیستم بانک ملی مغایرت داره درصورتی که رفتم بانک با مدارک مطابقت کرده درست بوده، راهنمایی بفرمایید
سلام
ببخشید زمانی که بام رو نصب میکنم در کدام قسمت است که می توان معرف رو وارد کرد ..؟
یعنی سوال میشه که از چه طریق با اپلیکیشن بام آشنا شدید ؟ این قسمت کجاست ؟
و آیا برای برنامه بله هم این امکان وجود داره ؟
سلام
چرا تعیین مبلغ چک نداره؟باید بریم تو سایت.تازه اونجا هم خطا میزنه امکان تعیین مبلغ چک وجود ندارد.چرا؟؟
سلام چرا با لپ تاب نمی شه از امکانات اینترنت بانک استفاده کرد؟
بعید میدونم چنین مشکلی وجود داشته باشه. احتمالا یه مشکلی از سیستم خودتون باشه. با چه اروری مواجه شدید؟
بابا از وقتی روز دوم فعال کردم همه چی ریخته به هم اینترنتم از حالت ۴.۵gبه حالت h+در اومده خرید اینترنتی هم نمیتونم انجام بدم رمز دوم رو از رمزبان نمی پذیره این چه وضعیته بدترین بانک بانک ملی هست
من قبلا داشتم بام ملی مجددا ثبت نام کردم ولی ارسال نشد پیام گرفتم ثبت شده ولی اجرا نشد ممنون
سلام. متاسفانه برای کسی که قبلا عضو سامانه و فعال بوده این سامانه حارج از ایران غیر فعال شده است. توضیح انکه سیستم قبلا فعال و حساب ها قابل دسترسی بود.
با تشکر از توجه.