پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیر ارشد فنی دیجیشهر: اطلاعرسانی به کاربرانمان را از طریق تماس تلفنی افزایش دادهایم تا از نگرانیهای احتمالی جلوگیری کنیم
حسین نجفی، مدیر ارشد فنی (CTO) دیجیشهر، در گفتوگو با راه پرداخت و در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش پهنای باند و اختلال در اینترنت، آیا خدمات دیجیشهر با اختلالی مواجه شده است یا خیر، گفت: «با توجه به شرایط فورس ماژوری که بهوجود آمده و تغییراتی که در برخی ارتباطات و بستهشدن پروتکلها رخ داده، ما نیز با اختلالهایی روبهرو بودیم. با این حال، سعی کردیم با تغییر مسیرها و پروتکلها، تجربه کاربر تحتتأثیر قرار نگیرد.»
نجفی همچنین درباره تأثیر افزایش استفاده مردم از فیلترشکنها بر خدمات دیجیشهر توضیح داد و گفت: «ما معمولاً تمامی خدماتمان، به جز خدمات مالی که الزامات و چهارچوبهای خاص خود را دارد، در شبکههای مختلف قابل دسترسی است. البته با توجه به شرایط جدید و تصمیمات نهادهای بالادستی، احتمال ایجاد محدودیت برای شبکههای بیرونی وجود دارد که در این خصوص، ما تابع دستورالعملهای رسمی هستیم.»
او در ادامه درباره راهکارهای جایگزینی که دیجیشهر در صورت آسیبدیدن زیرساختهای حیاتی کشور مانند اینترنت یا شبکه پرداخت در نظر گرفته، گفت: «خدمات دیجیشهر عمدتاً در قالب کیف پول داخلی ارائه میشود و در نتیجه، برای کاربرانی که دارای موجودی هستند، تأثیر این اختلالات کاهش مییابد. همچنین با توجه به ارتباط مؤثر دیجیشهر با بانک، برای واریزهایی که خارج از شبکه پرداخت اینترنتی انجام میشود، عملیات را از طریق شعب بانکی پیش میبریم. در صورت بروز اختلال گسترده در شبکه پرداخت نیز از ابزارهایی مانند انتقال وجه از طریق شبا و پرداختهای شناسهدار استفاده خواهیم کرد.»
نجفی در ادامه به آمادگی تیمهای عملیاتی دیجیشهر اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه تمامی تیمهای دیجیشهر چابک هستند و تجربه کار در شرایط هیبرید و دورکاری را چندین بار پشت سر گذاشتهاند. در واقع، حتی پیش از بروز این وضعیت و به دلیل ناترازی انرژی، ما مسیر دورکاری را برای پرسنل پیادهسازی کرده بودیم. از سوی دیگر، برای کاهش نگرانی کاربران، اطلاعرسانیها را بهویژه از طریق تماس تلفنی افزایش دادهایم.»