پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گزارش سال ۱۴۰۳ تترلند نشان داد: تعداد کاربران این صرافی ۷۱ درصد رشد کرد
تترلند در گزارش سال ۱۴۰۳ خود اعلام کرد که رشد قابل توجهی در تراکنشها، سفارشگذاران و حجم معاملات آن مشاهده شده و تترلند با بهبودهای فنی، پایداری سرویسهایش را به ۹۹.۹۸ درصد رسانده است
تترلند گزارش سال ۱۴۰۳ خود را منتشر کرد؛ گزارشی که صرفاً به گردآوری دادههای یک سال محدود نمیشود، بلکه نقشهای برای درک بهتر مسیر طیشده و ترسیم افق پیش روی این شرکت به شمار میآید. «آسمان هفتم» عنوان نمادینی است که در این گزارش، روایتگر دادهها و نمودارهای تترلند است. بر اساس گزارش سال ۱۴۰۳، تعداد کاربران تترلند در سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته و این شرکت رشد ۱۹۷ درصدی در تعداد سفارشگذاران، رشد ۱۱۸ درصدی در معاملات موفق و رشد ۳۸ درصدی در حجم کل معاملات را تجربه کرده است.
رشد شاخصها
طبق گزارش سال ۱۴۰۳ تترلند، سرویس معامله آسان تترلند ۳۶ درصد افزایش در تراکنشها داشت. همچنین، کاربران از طریق «قلک تترلند» مجموعاً بیش از ۱۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند. نرخ تتر نیز در این سال به میانگین ۸۲.۸۰۰ تومان رسید که رکورد جدید ثبت کرد. همچنین در طول ۷ سال گذشته، نرخ تتر با رشد ۵۷.۷ درصدی مواجه بوده است.
کاربران تترلند در ۱۴۰۳
جامعه کاربران تترلند در سال گذشته ترکیبی متنوع از نظر جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی داشت. ۲۲ درصد کاربران این صرافی را زنان و ۷۸ درصد را مردان تشکیل میدادند. بیشترین کاربران تترلند نیز از استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی و فارس به این پلتفرم پیوسته بودند. از منظر سنی، جوانان سهم عمدهای از کاربران را به خود اختصاص دادند؛ بهطوریکه ۲۹ درصد از کاربران در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال، ۳۸ درصد بین ۲۵ تا ۳۵ سال، ۲۳ درصد بین ۳۵ تا ۴۵ سال و ۱۰ درصد در رده سنی ۴۵ تا ۵۵ سال قرار داشتند.
رشد نیروهای انسانی
بر اساس آمار گزارش سال ۱۴۰۳ تترلند، مجموع ساعات کاری همکاران این شرکت در سال گذشته به ۱۶۱,۲۸۰ ساعت رسید. میانگین سنی کارکنان تترلند ۳۲ سال و متوسط طول دوره همکاری با این شرکت ۲۲ ماه اعلام شده است. همچنین نسبت بانوان به کل نیروی انسانی تترلند ۴۹ درصد است که از توازن جنسیتی مناسبی حکایت دارد.
دستاوردهای فنی و محصول
تترلند با بهبودهای فنی موفق شد پایداری سرویسهای خود را به ۹۹.۹۸ درصد برساند. زمان پاسخدهی سرویسهای این صرافی نیز ۵۰ درصد کاهش یافت، میانگین زمان بازیابی از خرابی ۷۵ درصد بهبود پیدا کرد و تعداد رخدادهای بحرانی نیز ۶۶ درصد کاهش یافت. در همین راستا، خدمات جدیدی مانند «سرمایهگذاری آسان»، «اعتبار چهار قسطه دیجیپی» و «سرویس واریز و برداشت» به سبد خدمات تترلند افزوده شد. طی این مدت، تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) با رشد ۲۰۰ درصدی همراه بوده و تعداد رمزارزهای پشتیبانیشده در قلک تترلند به بیش از ۳۰ ارز افزایش یافته است.
رشد در مبدل رمزارزی
این گزارش عنوان میکند که در سال ۱۴۰۳ مبدل رمزارزی تترلند عملکرد درخشانی داشت. تعداد تراکنشهای انجامشده در این بخش ۲۳۷ درصد افزایش یافت، تعداد کاربران فعال ۱۸۲ درصد رشد کرد و تعداد کاربرانی که از این سرویس استفاده کردند ۲۳۴ درصد بیشتر شد. در کنار اینها، بیش از ۱۰۰ رمزارز جدید به تترلند اضافه شد و اکنون تترلند از ۵۳۰ رمزارز پشتیبانی میکند.
رضایت کاربران از پشتیبانی
نقطه اوج گزارش سال ۱۴۰۳ تترلند، رشد رضایت کاربران این صرافی است. طبق دادههای این گزارش، ۹۱ درصد از کاربران از پشتیبانی آنلاین تترلند رضایت داشتند و شاخص NPS (شاخص وفاداری مشتری) به ۷۵.۴ درصد رسید.