راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ سوم کتاب ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی با حمایت داتا منتشر شد

چاپ سوم کتاب «ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» با حمایت شرکت داتا و به همت انتشارات راه پرداخت منتشر شد.

در سال ۲۰۲۱ شرکت مکنزی کتابی تحت عنوان ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر کرد. در این کتاب رنی‌ توماس، شوایتانگ سینگ، برنت کارسون و وایولت چانگ با همکاری تعدادی از صاحب‌نظران و همکاران خود در پنج مقاله به ترتیب به مسائل «مواجهه بانک‌ها با چالش‌ هوش مصنوعی»، «بازتعریف لایه تعامل با مشتری»، «تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی»، «نوسازی فناوری مرکزی برای بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» و «مدل عملیاتی پلتفرمی برای بانک مبتنی بر هوش مصنوعی» پرداخته‌‌اند.

این کتاب ترجمه پنج مقاله برتر در حوزه هوش مصنوعی و رابطه آن با بانکداری است که حسین حقیقی، علی‌حسین نبی‌زاده و محمد شیریجیان این مقالات را در ۱۲۰ صفحه ترجمه کرده‌اند.


نگاهی بر کتاب ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی


ساخت بانک مبتنی بر هوش مصنوعی پنج فصل دارد. در فصل اول این کتاب روندها و چالش‌هایی که بانک‌ها را به سمت رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی سوق می‌دهد، به طور دقیق بررسی شده است. فصل دوم به بررسی قابلیت‌هایی پرداخته که یک بانک را قادر می‌سازد پیشنهاد‌های هوشمند، راه‌حل‌های شخصی و خدمات هوشمند را در سفرهای اومنی‌چنل و در پلتفرم‌های متعلق به بانک و اکوسیستم‌های شریک به مشتریان ارائه دهد.

فصل سوم کتاب به این موضوع پرداخته که مدل‌های یادگیری ماشین چگونه می‌توانند تجربیات مشتریان و بهره‌وری بانک را به طور قابل‌توجهی افزایش دهند. در فصل چهارم عناصر کلیدی موردنیاز برای ستون فقرات پشته قابلیت‌ها موردبحث قرار گرفته و در نهایت در فصل آخر دسته‌بندی‌ها، محدوده مدل‌های عملیاتی و اجزای سازنده یک مدل کارآمد پلتفرمی تبیین شده است.


معرفی حامی کتاب؛ شرکت داتا


شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا) در سال ۱۴۰۲ و بنا بر ضرورت توجه به مبحث مدیریت و حاکمیت داده و هوش مصنوعی، باهدف توسعه زیرساخت‌ها، تجزیه‌وتحلیل و مدیریت کلان‌داده‌ها و ارائه خدمات هوش مصنوعی تأسیس شد.

این شرکت به پشتوانه نیروی جوان، خلاق و متخصص خود در حوزه‌هایی چون داده‌کاوی، امنیت داده، مدیریت داده، زیرساخت داده و هوش مصنوعی به ارائه خدمات و تولید محصول با استفاده از آخرین فناوری‌ها می‌پردازد. داتا با ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های ذکر شده، نقش به سزایی در تحول دیجیتال داشته و با به‌کارگیری کلان‌داده‌ها، مسیر بهبود عملیات و فرایندها را در سازمان‌ها هموار می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.