پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
لزوم آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیتهای آینده کسبوکار الکترونیک
در فضای بانکی امروز، بانکهایی موفقترند که نرمافزارهای مجهزتری دارند، بانکهایی موفقترند که بتوانند مشتریان بیشتری را با استفاده از ظرفیتهای بانکداری مجازی جذب کنند.
دکتر شمس عالم، عضو هیئتمدیره بانک پارسیان با مروری پیرامون دغدغههای بانکداری امروز با بیان این موضوع که انقلاب تکنولوژیک بدون اینکه ما مستقیماً متوجه آن باشیم در حال وقوع است، اظهار داشت: پیشبینی میشود موفقترین بانکها در 5 سال آینده بانکهایی خواهند بود که بیشترین اپلیکیشن های پیشرفته را بر روی بسترهای الکترونیکی و ابزارهای ارتباطی از قبیل؛ موبایل و … با بالاترین سطح امنیتی و تعاملی بهمنظور ارائه انواع خدمات بانکی به مشتریان داشته باشند.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی در بانک پارسیان همگام با تکنولوژی جهانی، گفت: جهان در حال مجازیتر شدن است. بانکهای مجازی در سطح جهانی رو به رشدند و امکان انتخاب و انعطاف بیشتری به مشتری دادهاند. ما نیز بایستی با رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی طوری عمل کنیم که نیاز حضور فیزیکی مشتریان در شعب کاهش یافته و مشتریان بتوانند کلیه فعالیتهای بانکی خود را از خانه، محل کار و یا حتی در مسیر انجام دهند و با استفاده از ظرفیتهای بانکداری الکترونیکی بتوانند بهحساب خود دسترسی داشته و آن را مدیریت کنند.
دکتر شمس عالم افزود: در کشورهای پیشرفته با بازار سرمایه وسیع، 70 درصد معاملات بورس توسط الگوریتمها انجام میشود. در آینده نزدیک تجار به ما مراجعه خواهند کرد و از ما میخواهند که اگر موجودی حسابشان به حد مشخصی پایین آمد به آنها هشدار داده و به ایشان اعتبار بدهیم و اگر موجودی حسابشان تا حد مشخصی افزایش یافت بلافاصله بهعنوان یک بانکدار اختصاصی اقدام به سرمایهگذاریهایی که قبلاً برای آنان تعریف شده است، نماییم. در این برهه بانکهایی موفق هستند که بهصورت الگوریتمی و اتوماتیک این کار را برای مشتریان انجام دهند.
عضو هیئتمدیره بانک پارسیان در پایان با بیان اینکه ارائه خدمات بانکداری مجازی، علاوه بر افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینهها، بر افزایش سود بانک نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توقع و انتظار این است که همکاران قدیمی که تجربه کافی در فضای بانکی دارند فضا را برای جسارت، پیشرفت و تحول و مواجهه با چالشهای آینده کسبوکار الکترونیک آماده کنند و از جوانان بانک پارسیان نیز انتظار میرود که خود را برای این امر مهم مسلح کنند. چراکه اکنون بانکهایی موفقترند که بتوانند مشتریان بیشتری را با استفاده از ظرفیتهای بانکداری غیرحضوری جذب کنند.
منبع: بانک پارسیان