راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لزوم دريافت کارمزد خدمات بانکداری الکترونيک

با گسترش خدمات بانکداري الکترونيک در سال‌هاي اخير توسط بانک‌ها، انواع خدمات بانکي در کوتاه‌ترين زمان ممکن و با کمترين هزينه به مشتريان ارائه مي‌شود، اين در حالي است که ارائه اين خدمات هزينه‌هاي هنگفتي براي بانک‌ها به همراه دارد. بانک‌ها با هدف رضايت‌مندي مشتريان تمايل دارند خود اين هزينه‌ها را پوشش دهند ولي اين موضوع قيمت تمام‌شده پول را در بانک‌ها افزايش مي‌دهد، درحالی‌که اگر هر يک از کاربران اين خدمات هزينه ناچيز خدمات دريافتي خود را بپردازند ضمن کاهش هزينه بانک‌ها، قيمت تمام‌شده پول نيز کاهش‌یافته و به‌تبع آن نرخ سود تسهيلات نيز کاهش خواهد يافت. مطالعه تطبيقي نظام بانکداري در ساير کشور‌ها نيز نشان مي‌دهد الگوي پرداخت هزينه خدمات بانکي توسط کاربران در تمام بانک‌هاي دنيا موردتوجه قرار گرفته و در حال حاضر در حال انجام است.

با هدف اصلاح رويکرد دريافت کارمزد خدمات بانکي در نظام بانکي ايران از مدت‌ها پيش اين موضوع مطرح شد که اين طرح در حال حاضر در برخي از خدمات در مرحله کارشناسي قرار دارد ولي بر اساس دستورالعمل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران دريافت کارمزد در برخي از خدمات به مرحله اجرا درآمده که در فاز نخست دريافت کارمزد خدمات بانکي براي خدمت پيام کوتاه بانکي در دستور کار قرار گرفته است.

در اين راستا و به‌منظور بهبود کيفيت خدمات و کاهش قيمت تمام‌شده پول مقرر گرديده از مهرماه 1394 کارمزد ارسال پيامک تراکنش‌هاي بانکي از مشتريان دريافت گردد. لازم به ذکر است هزينه دريافتي از کاربران خدمت پيام کوتاه بانک اقتصاد نوین ناچيز خواهد بود که جزييات اين طرح از طريق پيام کوتاه به اطلاع کاربران اين خدمت خواهد رسيد.

منبع: بانک اقتصاد نوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.