راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لزوم دریافت کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک

با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در سال‌های اخیر توسط بانک‌ها، انواع خدمات بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به مشتریان ارائه می‌شود، این در حالی است که ارائه این خدمات هزینه‌های هنگفتی برای بانک‌ها به همراه دارد. بانک‌ها با هدف رضایت‌مندی مشتریان تمایل دارند خود این هزینه‌ها را پوشش دهند ولی این موضوع قیمت تمام‌شده پول را در بانک‌ها افزایش می‌دهد، درحالی‌که اگر هر یک از کاربران این خدمات هزینه ناچیز خدمات دریافتی خود را بپردازند ضمن کاهش هزینه بانک‌ها، قیمت تمام‌شده پول نیز کاهش‌یافته و به‌تبع آن نرخ سود تسهیلات نیز کاهش خواهد یافت. مطالعه تطبیقی نظام بانکداری در سایر کشور‌ها نیز نشان می‌دهد الگوی پرداخت هزینه خدمات بانکی توسط کاربران در تمام بانک‌های دنیا موردتوجه قرار گرفته و در حال حاضر در حال انجام است.

با هدف اصلاح رویکرد دریافت کارمزد خدمات بانکی در نظام بانکی ایران از مدت‌ها پیش این موضوع مطرح شد که این طرح در حال حاضر در برخی از خدمات در مرحله کارشناسی قرار دارد ولی بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کارمزد در برخی از خدمات به مرحله اجرا درآمده که در فاز نخست دریافت کارمزد خدمات بانکی برای خدمت پیام کوتاه بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا و به‌منظور بهبود کیفیت خدمات و کاهش قیمت تمام‌شده پول مقرر گردیده از مهرماه ۱۳۹۴ کارمزد ارسال پیامک تراکنش‌های بانکی از مشتریان دریافت گردد. لازم به ذکر است هزینه دریافتی از کاربران خدمت پیام کوتاه بانک اقتصاد نوین ناچیز خواهد بود که جزییات این طرح از طریق پیام کوتاه به اطلاع کاربران این خدمت خواهد رسید.

منبع: بانک اقتصاد نوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.