راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیدوربانک بانکی تنها با یک شعبه فیس‌بوکی

در دنیا بانکی وجود دارد که تنها یک شعبه فیس‌بوکی دارد، بانک آلمانی با نام فیدور (Fidor). کریس اسکینر، از متخصصان حوزه فناوری‌های مالی و نویسنده کتاب بانک دیجیتال، درباره این بانک می‌گوید: «فیدور بانکی جدید است که واقعاً بانکداری دیجیتالی را می‌فهمد.»

یکی از نکات جالب فیدور این است که هر چه تعداد لایک‌های بانک بیشتر شود سود بیشتری به سپرده‌ها تعلق می‌گیرد و از طرفی بهره وام کاهش می‌یابد. درواقع این روشی کم‌هزینه‌تر برای بازاریابی نسبت به روش‌های سنتی است. گفته می‌شود هزینه متوسط ثبت‌نام برای شناخت مشتری در فیدور 20 دلار است درحالی‌که این رقم در یک بانک سنتی 500 دلار است.

Fidor-index-way2pay-94-07-12

ماتیاس کرونر، مدیر ارشد این بانک در گفتگویی که با اسکینر داشت می‌گوید: «چرا باید شعبه داشته باشیم؟ شعبه‌های فیزیکی نشان نمی‌دهد مشاوران چه میزان کارآمد هستند درحالی‌که ما این امر را در اتاق‌های چت نشان می‌دهیم. شعبات فاصله‌ای میان مشتری و بانک ایجاد می‌کنند؛ خدمت گذران در برابر مشتریان؛ اما در این حالتی که ما فعالیت می‌کنیم شما نمی‌توانید تشخیص دهید کدام‌یک کارمند بانک هستند و دیگر مشتری. به مشتری اجازه داده می‌شود همه کارها را آنلاین انجام دهد؛ ارزهای مجازی را مدیریت کند؛ نرخ‌ها را کنترل کند و البته از ارتباطات اجتماعی استفاده کند. این کارها را نمی‌توان در یک شعبه بانکی معمولی انجام داد و شعبه‌ها نیز فقط در ساعات معینی فعالیت می‌کنند.»

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.