راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صاایران کارت‌خوان بدون تماس عرضه کرد

صاایران در شانزدهمین نمایشگاه تلکام دستگاه کارت‌خوان بدون تماس تلفن همراه خود را معرفی کرد. این دستگاه مانند POS عمل می‌کند و علاوه بر اینکه قابلیت استفاده از کارت را دارد می‌تواند از طریق اتصال با تلفن‌ همراه، پرداخت‌های از طریق تلفن همراه را نیز پشتیبانی کند. این اتصال بدون نیاز به NFC برقرار می‌شود، از همین رو گوشی‌های ساده‌تر را نیز پوشش می‌دهد. یکی از نقاط قابل‌توجه در این دستگاه قابل‌استفاده بودن آن در تمام نسل‌های شبکه تلفن همراه و شبکه‌های اپراتوری است. همچنین نیازمند گوشی‌های هوشمند تلفن همراه هم نیست.

طبق اعلام صاایران از این دستگاه می‌توان در سیستم‌های مختلف پرداخت، بلیت مترو و اتوبوس، فروشگاه‌ها و کرایه تاکسی استفاده کرد. همچنین امکان استفاده از این دستگاه در خودپردازهای بانکی نیز وجود دارد. طبق گفته مسئولان غرفه صاایران این دستگاه از تولیدات خود شرکت است که حق امتیاز آن در آمریکا به ثبت رسیده‌. هم‌اکنون بانک صادرات، شرکت خدمات انفورماتیک و بانک تجارت این محصول را سفارش داده‌اند.

از دیگر محصولاتی که این شرکت امسال طی نمایشگاه تلکام روی آن تمرکز کرده فیبر نوری دریایی و خشکی است. طبق گفته مسئولان این غرفه هم‌اکنون این شرکت می‌تواند تمام نیازهای داخلی در زمینه فیبر نوری را پوشش دهد و نیازی به خرید این تجهیزات از سایر کشورها نیست. همچنین می‌توانند در صورت سفارش از سوی سایر کشورها نیازهای آنان را در زمینه فیبر نوری نیز تأمین کنند.

از دیگر محصولاتی که در غرفه صاایران امسال عرضه‌شده تولید سیم‌کارت و کارت‌های هوشمند مختلف و همچنین کارت مترو و اتوبوس است. این شرکت قابلیت تولید سیم‌کارت در نسل‌های مختلف 2G، 3G و LTE را دارد. همچنین این شرکت با توجه به برنامه‌های اپراتورها و شرکت‌های مختلف برای پیاده‌سازی شبکه‌های وای‌فای شهری اعلام کرده است می‌تواند در این زمینه با شرکت‌ها و اپراتورهای مختلف همکاری کند.

منبع: پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.