راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فروشگاه اینترنتی علی بابا از تکنولوژی تشخیص چهره برای تایید پرداخت بهره خواهد برد

همان‌طور که می‌دانید سنسورهای پرینت اثر انگشت به‌صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند در حال استفاده‌اند. این تکنولوژی تنها برای کنترل دسترسی به گوشی نیست بلکه برای پرداخت‌های الکترونیک نیز کاربرد دارد. شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا نیز برای این هدف برنامه‌هایی دارد اما گویا این شرکت برای رسیدن به این مقصود مسیر متفاوتی را انتخاب نموده است. علی بابا قصد دارد از تکنولوژی تشخیص چهره برای تایید پرداخت‌ها بهره ببرد.

Alibaba-facial-recognition-Index-way2pay-94-06-24

این تکنولوژی در جریان جلسه معرفی در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۵ توسط جک ما مدیر عامل شرکت علی بابا به نمایش گذاشته شد. این تکنولوژی «لبخند به پرداخت» نام گرفته است. خریداران برای پرداخت هزینه‌های خود به این روش کافیست چهره خود را توسط گوشی هوشمند خود اسکن کنند و سیستم پس از تایید، اقدام به پرداخت هزینه خواهد کرد.

جک ما با اشاره به اینکه پرداخت آنلاین همواره یکی از دغدغه‌های این شرکت بوده است، گفت: امروز علی بابا تکنولوژی جدیدی را معرفی کرد که در آینده مردم می‌توانند با این تکنولوژی به‌صورت آنلاین خرید کنند. البته نگرانی‌های امنیتی نیز در مورد این تکنولوژی وجود دارد. آیا افراد می‌تواند ترفندهایی مانند استفاده از عکس اشخاص یا جایگزینی افراد را برای گول زدن این تکنولوژی استفاده کنند؟ کسی نمی‌تواند این موارد را انکار کند و امکان این قبیل کلاه‌برداری‌ها همواره وجود دارد. البته علی بابا حتما ایده‌هایی برای اطمینان کاربران به این سیستم داشته باشد. یکی از نماینده‌های این شرکت گفته است که این تکنولوژی در آینده توسعه خواهد یافت و با نمونه کامل فاصله دارد. کمپانی علی بابا تاریخ دقیقی برای ارائه کامل این تکنولوژی مشخص نکرده است.

منبع: گویا آی‌تی / ubergizmo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.