پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مذاکره با دو بانک برای راهاندازی سامانه الکترونيک عوارض آزادراه تهران-شمال
مدیرعامل شرکت احداث، بهرهبرداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال از تردد روزانه 15 تا 18 هزار خودرو در قطعه چهار این آزادراه خبر داد و گفت: تعداد خودروهای عبوری روزهای پنجشنبه و جمعه به 22 تا 23 هزار دستگاه میرسد. مهران اعتمادی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان استقبال مردم از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال در سفرهای تابستانی گفت: ترافیک خودروها در حد انتظار است و البته بعد از تابستان مقداری حجم بار ترافیک در قطعه چهار افت خواهد کرد اما چون تاکنون تجربهای در این زمینه وجود ندارد، نمیتوان پیشبینی کرد.
وی با بیان اینکه تعداد خودروهای عبوری روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش مییابد که این میزان استقبال بیش از حد تصور و انتظار است، افزود: قطعاً با تکمیل شدن هر قطعه میزان استقبال مردم برای تردد آزادراه سیر صعودی خواهد داشت اما اگر فقط قطعه چهار را مدنظر قرار دهیم پیشبینی آن است که آمار خودروهای عبوری همچنان مقداری افزایش پیدا کند.
مدیرعامل شرکت احداث، بهرهبرداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال یادآور شد: قطعه 4، یک پنجم طول مسیر آزادراه تهران-شمال است بنابراین نمیتواند زیاد جاذبه برای سفر ایجاد کند فقط تسهیلات برای کسانی است که قصد سفر دارند و وقتی به قطعه چهار رسیدند وارد مسیر آزادراه شوند و در روزهای تعطیل نیز در تسهیل تردد خودروها از چالوس به تهران موثر است. وی درباره اقتصادی بودن نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال گفت: این آزادراه کوهستانی به لحاظ ویژهبودن سرمایهگذاری و احداث پل و تونل و ابینههای مختلف و گرانی زمین هم در تهران و هم در چالوس باعث شد که هزینه احداث آزادراه خارج از پیشبینی اولیه شود بنابراین نرخ عوارض اقتصادی خیلی بیشتر از این قیمتهاست که هماکنون اعمال میشود و البته وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به علت ملاحظات اجتماعی بهطور مشترک تصمیم گرفتند که قیمت عوارض استفاده از آزادراه حدود 40 تا 50 درصد کمتر از سطح اقتصادی شود تا با توانایی پرداخت مردم همخوانی داشته باشد.
اعتمادی درباره ایمنی مسیر در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: بهجز سیلی که اوایل بازگشایی قطعه 4 آمد و یک خط آزادراه را بست و البته همان روز نیز مشکل رفع شد، تاکنون هیچ حادثه دیگری نداشتیم چون مسیر از ایمنی بالایی برخوردار است اما با این وجود نیاز به تکمیل برخی بخشها وجود دارد. مدیرعامل شرکت احداث، بهرهبرداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال درباره «تجهیز و راهاندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض حداقل برای دو خط (رفت و برگشت)» توضیح داد: هنوز این کار تکمیل نشده است اما در حال مذاکره با دو بانک هستیم تا انجام شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما