راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ناوگان تاکسیرانی ساوه به سیستم پرداخت الکترونیکی تجهیز می‌شود

ناوگان تاکسیرانی ساوه به‌منظور ارائه خدمات بهینه به شهروندان ساوجی به سیستم پرداخت الکترونیکی تجهیز می‌شود. کامران جوادی شهردار ساوه با اشاره به اینکه باید در راستای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت شهروندان با جدیت گام برداشته شود، اظهار داشت: شهرداری ساوه تاکنون اقدامات بسیار مهمی انجام داده که مهم‌ترین آن تجهیز ناوگان اتوبوس‌رانی به سیستم پرداخت الکترونی بوده است. وی افزود: با توجه به رضایت شهروندان از انجام این مهم توسط ناوگان اتوبوس‌رانی ساوه سیستم پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها همانند سازمان اتوبوس‌رانی این شهر با استفاده از کارت شهروندی انجام می‌شود.

شهردار ساوه تصریح کرد: با نصب این سامانه بر تاکسی‌های شهر امکان مدیریت توزیع ناوگان متناسب با تقاضای مسافر برای شرکت‌ها و آژانس‌ها فراهم می‌شود و تاکسیرانان می‌توانند بدون مراجعه به سازمان درخواست مرخصی و تمدید پروانه به‌صورت الکترونیکی را داشته باشند. جوادی با اشاره به مزایای تجهیز تاکسی‌ها به این سیستم گفت: با تحقق این مهم مشکل پول خرد مرتفع می‌شود و در راستای کاهش زمان پرداخت کرایه، کاهش اختلاف میان تاکسیران و مسافر در رابطه با مبلغ کرایه نصب این سیستم در تاکسی بسیار مهم و تأثیرگذار است. وی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات هوشمند در تاکسی به نفع تاکسیران است و این سامانه توقف‌های تاکسی در ترافیک شهر را که قبلاً در نرخ کرایه محاسبه نمی‌شد محاسبه می‌کند که می‌تواند بسیاری از مشکلات رانندگان را مرتفع کند.

شهردار ساوه اضافه کرد: در سامانه کارت شهروندی خدمات مختلفی ارائه‌شده که مهم‌ترین این اقدامات که در گذشته انجام‌شده قابلیت پرداخت کرایه ناوگان اتوبوس‌رانی‌ و پرداخت صدقات الکترونیک بوده و در حال حاضر به‌منظور رفاه حال شهروندان، تاکسی‌های این شهرستان به این سامانه متصل می‌شوند.

جوادی با اشاره به هزینه ‌بر نصب این سیستم برای تاکسیرانان بیان کرد: دستگاه‌های کارت‌خوان به‌صورت اقساطی برای رانندگان نصب می‌شود و نصب این مهم در دستگاه‌ها اختیاری است که به همین منظور تعدادی از رانندگان در راستای تجهیز تاکسی‌های خود به این سیستم داوطلبانه به این سازمان مراجعه و این مهم را مطالبه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 30 دستگاه تاکسی به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده و رانندگان از این مهم اعلام رضایت کرده‌اند زیرا با نصب این دستگاه علاوه بر کنترل تاکسی‌ها میزان عملکرد آن‌ها نیز مشخص می‌شود و می‌توان بر اساس این عملکرد سهمیه سوخت را به تاکسی‌های فعال تخصیص داد و پیش‌بینی می‌شود به‌منظور هوشمند سازی تاکسی‌ها در این شهرستان 600 دستگاه تاکسی به سیستم کارت شهروندی مجهز شوند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.