راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل پی و مسائلی که یک کسب‌وکار پیش از ورود به بازار باید در نظر بگیرد

همایش عمومی راه‌اندازی اپل پی در انگلستان هفته گذشته برگزار شد. دو طرف، همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود تا سر حد مرگ مذاکره کردند. با توجه به اینکه کاربران اپل پی در آمریکای شمالی به‌طور علنی خودشان را ول خرج‌تر از پیش نشان می‌دهند، به‌سادگی می‌توان علت هیجان‌زده بودن مردم را تشخیص داد؛ اما بااین‌حال مصاحبه با تنی چند از مدیران در کنفرانس «وایرد مانی» مشخص می‌کند که بی‌شک تجارت برای اپل پی نمی‌تواند به این سادگی‌ها باشد.

Applepay-3--index-way2pay-93-07-28

بانکداری‌های بزرگ دچار مشکل هستند

بر اساس سخنرانی مدیرعامل BBVA، فرانسیکو گونزالس، اپل پی را چندین مرتبه به‌عنوان دارنده مخاطبانی آشفته و تندرو معرفی کرد و درعین‌حال تصویری از آن به‌عنوان پیش روی موسسه خود و دیگر موسسات بزرگ مالی معرفی نمود. چرا؟ چطور همه برای راه‌اندازی آن می‌آیند؟ سیستم عامل‌های مالی_مردمی، تکنولوژی بلاک چین، تجارت اجتماعی، پرداخت‌های مسنجر فیس بوک، سایت‌های وام‌دهی یک‌به‌یک، بانک‌ها تحت فشارند.

نکته جالب بیان شده این مشکل را نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌و‌کارها و سازمان‌های رسانه‌ای، درباره دنیای درحال تغیر پرداخت‌ها باید بیشتر بدانند. در حدود ۲۹ درصد مصرف‌کنندگان مایلند که به وسیله اپل تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. بله درست است! اپل!

استافن توماس، مدیر بخش فناوری آزمایشگاه ریپل لبز به درستی اشاره نمود: ما شاهد یک دوره گسترده از اختلالات در بخش مالی هستیم و این چیزی است که نشان می‌دهد که چگونه همه چیز زیرو رو می‌شود. طی بلند‌مدت، اپل شاید تصمیم به عدم مداخله در سیستم شبکه کارت‌ها و حتی بانک‌ها بگیرد. بر اساس نسخه ۲۰۱۵ «سالنامه فشارسنج اعتماد ادلمن»، شرکت‌های فناوری با ۷۸% مورد اعتماد‌ترین بخش‌ها هستند. در حالی که بانک‌ها، با ۵۳% از پایین دومین بخش قابل‌اعتمادند. بنابراین با تلفیق هزینه پایین‌تر و ایجاد تجربه مناسب‌تر برای مشتری، اپل فرصت چشمگیری برای ایجاد اختلال در بازار دارد.

سازمان‌ها به‌طور قابل درکی معتقدند که «این مسئله به ما مرتبط نیست» که البته از دیدگاه سنتی منطقی است. هرچند که در دنیای در حال تغییر امروز، بسیار مهم است که مشتریان شما چگونه پرداخت می‌کنند. فاین تک (تکنولوژی مالی) بدون شک حوزه‌ای است که من به صورت فزاینده در آن درگیر خواهم شد و حتی مهم‌تر از انقاط حائز اهمیتی مثل تکنولوژی سیستم‌های تلفن همراه درون جیب، نصب شده بر مچ و یا حتی زیر پوست خواهد بود.

در زیر ۵ نکته ارائه شده که با انجام آن می‌توانید مطمئن شوید که اپل پی دیر یا زود برای شماست:

.

1. کسب‌وکارها یک فرصت چشم‌گیر و هم یک مشکل قابل‌توجه دارند

جاناتان واکس، مدیر اجرایی پرداخت‌های جدید دیجیتال و استراتژی «ویزا یروپس» بر این باور است که تکنولوژی پیشرفته، امن و آسان سیستم اپل پی، بی‌شک به پرداخت‌های معمول از طریق تلفن‌های همراه کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه تحقیقات «ویزا» نشان می‌دهد که منافع قابل‌توجهی در پرداخت غیرحضوری وجود دارد، به گونه‌ای که یک دوم مردم ترجیح می‌دهند پرداخت خود را به این صورت انجام دهند و این چهره درخشانی را از آینده‌ی این تکولوژی تصویر می‌کند. با این حال، این آمار نشان می‌دهد که هنوز نیمی از مردم ترجیحی بر این نحوه پرداخت ندارند و این مسئله بر نحوه آموزش و بازاریابی دلالت دارد. این بسیار مهم است که درحین حفظ این مسائل در ذهن، به همان مقدار که بر روش‌های جدید تمرکز می‌شود، بر متدهای موجود پرداخت هم تمرکز شود، زیرا با توجه به افزایش سن جمعیت، احتیاط در انجام پرداخت‌ها با متدهای جدید به‌طور کلی افزایش می‌یابد.

.

2. سازمان‌ها باید آنچه را که ادعا می‌کنند، عملی کنند

بعضاً مشاهده می‌شود به دلایل مختلفی همچون هزینه، دسترسی و اهمیت، شکافی بین مدعای سازمان‌ها درباره تکنولوژی‌های درحال ظهور و اعمال واقعی آن وجود دارد؛ اما پرداخت به وسیله اپل پی می‌تواند به سادگی حتی در کانتینرهای فروش اغذیه و مشابه آن هم اجرا گردد. سازمان‌های هوشمند مشتریان خورد را به مباحثه درباره تکنولوژی دعوت می‌کنند و محدودیت‌ها و فرصت‌ها را برای آن‌ها تشریح می‌کنند؛ اما خورده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، تجارب و قوانین کاملاً متفاوتی دارند. قوانین و پتانسیل‌هایی که عمده مشتریان از آن آگاه نیستند. گام فراتر می‌تواند ایجاد یک پوزیشن جدید به عنوان «قهرمان» درباره پرداخت‌ها و امور مالی باشد.

.

3. اپل پی فقط برای شرکت‌های پیشگام و بزرگ نیست

از فصل پاییز، اسکوئر یک آپشن پرداخت غیرحضوری توسط اپل پی برای کاربران خود قرار داده است. اگر شما نماینده یا صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، اکنون وقت آن است که استراتژی خود را برنامه‌ریزی کنید و از مشتریان خود درباره‌ی علاقه آن‌ها سوال کنید، با توجه به اینکه نکات ظریفی در تفاوت و ارجحیت کسب‌وکارها نسبت به هم نقش دارند، بنابراین درباره ایجاد اپل پی و سایر تکنولوژی‌های فرعی پیش از سرمایه‌گذاری از مشتریان خود سوال کنید. برخی کسب‌وکارها پرداخت‌هایی کمتر از ۳۰ پوند نخواهند داشت و بنابراین تکنولوژی تقریبا زائد خواهد بود. بااین‌حال با توجه به اینکه ۴۴٫۸% از پرداخت‌های آنلاین در انگلستان توسط تلفن‌های همراه انجام می‌گردد، پیش‌بینی می‌شود که این سقف به‌زودی افزایش یابد.

.

4. پیش از بررسی تکنولوژی، خود و اهداف خود را بشناسید

بااینکه در نگاه سطحی این نوع تکنولوژی بسیار ساده و در دسترس است، پرداخت غیرحضوری هنوز هم اجزای متنوعی دارد که برای ماکسیمم کردن بهره‌وری منابع و دستیابی به موفقیت باید بر آن متمرکز بود. یافتن بانکی که مشتریان شما با آن کار می‌کنند جزو اولین گام‌های مورد بررسی است. اگر بیشتر مشتریان شما با «بارکلایس» کار می‌کنند، بهتر است از سیستم «بی پی» استفاده نمایید. رولنس پرینس، کارمند ارشد تجاری شرکت Adyen می‌گوید: برندهایی که خود را به‌عنوان شرکت‌های اعلا، تکنولوژی محور و ساده و مناسب برای کاربری می‌دانند، گزینه‌های مناسبی برای تمرکز بر این روش‌های نوین پرداخت هستند.

فرض کنید که سیستم پرداخت اندروید، خدمتی قابل‌قیاس و مناسب کاربران ارائه کند، این مسئله بسیار محتمل خواهد بود که بالا رفتن جریان اپل پی، تاثیر مثبت مشابهی بر سایر روش‌های پرداختی تلفن همراه ایجاد کند.

.

5. تاکید کماکان باید بر ارائه خدمات مناسب به مشتری باقی بماند

عبرت گرفتن بسیار زیباست و امروزه بریتانیایی‌ها در بالاترین مرتبه یادگیری از خطاهایی هستند که دوستان ما در ابتدای راه‌اندازی اپل پی انجام دادند. بزرگ‌ترین آن این بود که مردم گمان می‌کردند چون این خدمت کاری از شرکت اپل است، باید چیزی خارق‌العاده باشد. درحالی‌که این‌گونه نبود. نرخ خرید کم بود، ۴۷ درصد با دیدن اینکه فروشنده‌ای در مرحله نهایی پرداخت صرفاً این روش پرداخت را ارائه کرده است، ناامید می‌شدند. بر جلب نظر اولیه مشتریان خود تمرکز کنید. کارکنان خود را زود و خوب آموزش دهید. از آن‌ها بخواهید در اپل پی ثبت‌نام کنند. آن‌ها را تشویق کنید که در به‌جای سرزنش و عتاب، به مشتریان حس خوب هوشمندی باتجربه استفاده از تکنولوژی القا کنند و اطمینان حاصل کنید که همیشه یک جایگاه «قهرمان» در هر شیفت برای ایجاد آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی وجود دارد.

منبع: ایکامیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.