راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در مسنجر فیس‌بوک به دوستانتان پول پرداخت کنید

در آینده‌ی نه‌چندان دور اگر دوستتان در حین چت از شما پول خواست می‌توانید همان‌جا به او پرداخت کنید. فیس‌بوک رسماً اعلام کرده که در چند ماه آینده پرداخت پول در فیس‌بوک برای iOS، اندروید و برنامه‌ی تحت وب در آمریکا عرضه خواهد شد. هم‌اکنون کاربران می‌توانند با برنامه‌هایی مثل Google Wallet, PayPal یا Venmo به‌صورت اینترنتی به دوستانشان پول بدهند ولی شخص باید برای استفاده از آن‌ها از مسنجر فیس‌بوک خارج شود.

facebook-messenger-payments-way2pay-index-94-01-29

گفته‌شده پرداخت پول در فیس‌بوک هزینه‌ای برای کاربر یا درآمد مستقیمی برای فیس‌بوک ندارد و اهمیت آن در نگه‌داشتن کاربر در فیس‌بوک است تا سراغ دیگر سرویس‌ها نرود. با فعال شدن قابلیت پرداخت، گزینه $ بالای صفحه‌کلید ظاهر خواهد شد. با انتخاب آن، از کاربر سؤال می‌شود که چه مبلغی می‌خواهد پرداخت کند. سپس اگر شماره کارت‌بانکی خود را قبلاً در حسابش ثبت نکرده، در این صفحه وارد می‌کند. پرداخت در مسنجر در ابتدا تنها از Mastercard و Visa پشتیبانی خواهد کرد. گفته‌شده پول مدت اندکی نزد فیس‌بوک نگهداری می‌شود و سپس به‌حساب بانکی شخص انتقال می‌یابد. اگر او حساب بانکی‌اش را در فیس‌بوک وارد نکرده باشد، پول تا آن زمان نزد فیس‌بوک باقی می‌ماند که شخص شماره‌حسابش را در فیس‌بوک وارد کند.

فیس‌بوک در اعلام این خبر، تأکید زیادی بر امنیت پرداخت‌ها دارد و می‌گوید که تمام اطلاعات انتقال‌یافته ازجمله اطلاعات حساب بانکی کاربران رمزگذاری می‌شود. علاوه بر این برای اینکه کسی نتواند با گوشی شخص دیگر به‌حساب خودش پول واریز کند، صاحب گوشی می‌تواند برای پرداخت‌های فیس‌بوکی‌اش رمز بگذارد یا اینکه از قابلیت شناسایی اثرانگشت در برخی گوشی‌ها استفاده کند. گفته‌شده سیستم پرداخت فیس‌بوک در محیطی مجزا از دیگر بخش‌های فیس‌بوک قرار دارد تا کنترل و نظارت مخصوصی بر روی آن صورت گیرد. حتی یک تیم متخصصان مقابله با کلاه‌برداری، بر عملکرد این سیستم و پرداخت‌های مشکوک نظارت می‌کنند.

منبع: یک پزشک

1 دیدگاه
  1. امید می‌گوید

    سلام یک سوال دارم ‌
    فیسبوک به صورت اتوماتیک از حساب و کارت ویزا من پول بر میدارید نمیدانم چه گزینه ای را فعال هست که این کار را می‌کند لطفا راهنمایی فرمایید چطور جلوی این کار را بگیرم
    تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.