راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات: ایجاد یک شبکه ارتباطی اختصاصی یکپارچه برای سیستم بانکداری کشور

فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با راه اندازی یک شبکه اختصاصی و یکپارچه امنیت سیستم بانکداری کشور افزایش می‌یابد و مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در کنفرانس ملی بانکداری الکترونیک که صبح و عصر امروز با حضور دکتر بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، مهندس رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد و جمعی از مسئولان استانی و کار‌شناسان IT در یزد برگزار شد؛ اظهار داشت: ۴۴ بانک و موسسه مالی و اعتباری در کشور وجود دارد که شبکه ارتباطی خود را از شرکت مخابرات گرفته‌اند و در این زمینه ۳۳۰۳۸ مورد درخواست دریافت شده است.

وی افزود: از این تعداد درخواست ۳۲۴۱۵ مورد بعد از امکان سنجی نتیجه مثبت داشته که تا کنون ۳۰۵۲۴ مورد دایر شده است.

فیضی با ارائه این آمار یادآور شد: شرکت مخابرات به تعداد بانک‌های موجود شبکه ارتباطی دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این کنفرانس به مشکلات موجود در ارتباط شبکه‌های بانکی اشاره کرد و به تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداخت.

وی عدم امکان اعمال سیاست‌های بانکی کشور در حوزه بانکداری الکترونیک توسط بانک مرکزی، عدم انعطاف پذیری در پهنای باند تخصصی به اکثر شعب به دلایل فنی، عدم امکان ارائه سرویس‌های بانکی به دلیل محدودیت منابع در شبکه و…. را از جمله این مشکلات برشمرد.

فیضی از ایجاد یک شبکه یکپارچه و اختصاصی خبر داد و عنوان کرد: ایجاد امنیت بالا در شبکه بانکی کشور، افزایش رونق کسب و کار در صنعت بانکداری کشور، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و…. را از مزیت‌های ایجاد این شبکه نام برد.

وی گفت: با راه اندازی این شبکه اختصاصی سرویس‌های جدیدی نیز می‌توانیم به مشتریان عرضه کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به سرویس کنترل مانیتورینگ که موجب امنیت در ارتباطات و سایت‌های مشترکین می‌شود، سرویس بازیابی اطلاعات مشترکین، سرویس ارائه اطلاعات مورد نیاز مشترکین جهت پیگیری قانونی و حملات سایبری و نفوذ به شبکه مشترکین و…. اشاره کرد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور نیز در ادامه این برنامه اظهار داشت: با افتخار بزرگی که چندی پیش در خصوص هواپیمای جاسوسی امریکا توسط دانشمندان جوان ایرانی کسب شد؛ کدام کشور پیشرفته‌تر است؟ ایران اکنون در زمینه IT و ارتباطات در جایگاه بالایی به سر می‌برد.

بزرگیان ادامه داد: ما معتقدیم نظام اداری باید تحول پیدا کند و به همین منظور از ۱۰ سال قبل در ۷ برنامه تحول نظام اداری آغاز شد.

وی افزود: از سال گذشته ۱۰ برنامه را آغاز کردیم که نخستین آن دولت الکترونیک بود که رضایت مردم، سرعت در انجام کار، سرعت در انجام فرآیند‌ها، شفافیت امور، اصلاح امور و…. در سایه آن تحقق می‌ابد.

بزرگیان گفت: صف‌های طولانی بانک‌ها فراموش نشده است اما امروز به جایی رسیدم که یک مدیر، کارمند و کارگر وارد منزل می‌شود و تنها از طریق یک شماره به راحتی قبوض خود را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به خودداری از کارهای جزیره‌ای در بحث توسعه یادآور شد: ۷۰ درصد خدمات دولت تا پایان برنامه پنجم باید الکترونیکی شود.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: ۱۰۰ درصد مردم باید دارای پرونده سلامت و کارت ملی الکترونیکی شوند.

وی از الکترونیکی شدن ۳۰ درصد تجارت خارجی کشور خبر داد و بیان داشت: اینجاست که نقش مهم بانک‌ها نمایان می‌شود.

بزرگیان در پایان از مسئولین استان یزد به خاطر تحقق طرح دولت الکترونیک در این استان تقدیر و از اینکه یزد در بین ۳۲ استان کشور در این زمینه حایز رتبه بر‌تر شده است ابراز خرسندی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.