راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

اعتبار سنجی مشتریان راهکار افزایش عدالت در اعطای تسهیلات است

بانکهای کشور باید در مسیری گام بردارند که ضمن به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و سازندگی، اعطای تسهیلات در مسیردرست و براساس توانمندی‌ها و مسئولیت پذیری مشتریان صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت دکتر داوری که در همایش سراسری کار‌شناسان اعتباری بانک تجارت سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد موفق این بانک در حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد کشور و تلاش برای تحقق برنامه‌های کلیدی دولت همچون حمایت از بنگاه‌های زودبازده، طرح مسکن مهر و طرح مسکن روستایی اظهار داشت: تمام تلاش ارکان اعتباری بانک تجارت باید این باشد که سهم خود در گردش چرخ‌های تولید در کشور را به انجام رسانند تا هیچ فعالیت مفید و سودآور اقتصادی در کشور به واسطه عدم برخورداری از منابع بانکی متوقف نشود.

دکتر داوری با اشاره به تعهد این بانک به سهامداران برای سودآوری و افزایش ارزش مالی بانک یادآور شد: قطعا تسهیلات بانک باید در مسیر‌های کاملا درست و در شرایطی اعطاء شود که گیرنده تسهیلات ضمن برخورداری از شرایط لازم برای استفاده موثر از منابع اعطایی، توان و تعهد لازم برای بازپرداخت تسهیلات را داشته باشد.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی جامع و دقیق از سوابق مشتریان نظام بانکی و اعطای تسهیلات با توجه به کارنامه گذشته مشتریان و بررسی دقیق شرایط امروز آن‌ها می‌تواند تا میزان زیادی از معوق شدن تسهیلات شبکه بانکی جلوگیری کند یادآور شد: ایجاد سامانه جامع رتبه بندی مشتریان بانک‌ها و اتصال کلیه شعب شبکه بانکی به این سامانه امکان کاهش خطاهای انسانی در اعطای تسهیلات را فراهم آورده و امیدواریم تا با افزایش اطلاعات کمی و کیفی این سامانه علاوه بر کنترل بهتر مصارف بانک‌ها، شاهد عدالت بیشتری در توزیع منابع بانکی در کشور باشیم. وی افزود: راه اندازی سامانه اعتبارسنجی داخلی بانک تجارت نیز به خوبی می‌تواند مکمل اطلاعات سامانه رتبه بندی اعتباری مشتریان باشد که خوشبختانه در این مسیر گامهای بسیار خوبی برداشته‌ایم.

دکتر داوری با اشاره به اینکه در موضع تخلف مالی صورت گرفته در کشور هیچ نقطه ضعفی در کارنامه بانک تجارت مشاهده نشده گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل سربلندی بانک تجارت در این آزمون، سلامت اخلاقی، دقت نظر و حرفه‌ای بودن کار‌شناسان و مسئولین مدیریت امور اعتباری بانک بوده است.

پیش از سخنان مدیرعامل بانک تجارت، دولتی عضو هیات مدیره این بانک با ارائه گزارشی از تسهیلات اعطایی بانک تجارت در سالجاری گفت: تمام تلاش ارکان اعتباری بانک تجارت در مدیریت امور اعتباری، مدیریتهای شعب استان‌ها و شعب، تامین رضایت مشتریان از طریق تسریع و تسهیل فرآیندهای اعطای تسهیلات بوده است، ضمن آنکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که منافع سهامداران و سپرده گذاران بانک نیز حفظ شود.

گفتنی است همایش سراسری کار‌شناسان اعتباری بانک تجارت طی روزهای هفتم و هشتم دیماه در محل سالن آمفی تئا‌تر مدیریت امور اعتباری این بانک برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.