پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
دست پر پلنت در همایش بیمه و توسعه؛ تسهیل سفر مشتری با ایجاد همپوشانی میان حوزههای مختلف
مرکز نوآفرینی پلنت حضور فعالی در سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه داشت.
مرکز نوآفرینی پلنت به عنوان اولین مرکز نوآوری و شتابدهنده صنعت بیمه، حضور فعالی در سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه داشت. این مرکز نوآوری محصولات نوین استارتاپهای خود را برای معرفی بیشتر به اکوسیستم بیمه به این همایش آورده بود که از میان آنها میتوان به اسمارت راید، تماسینو، دیجیپون و ست ریسک اشاره کرد.
همچنین در سیویکمین همایش بیمه و توسعه، ایده ریزآموز که در حوزه آموزش سازمانی با روش میکرولرنینگ است به عنوان ایده برتر شناخته شد و مهدیه چوپانی همبنیانگذار این استارتاپ جایزه ویژه آن را دریافت کرد.
رونمایی از جلد دوم کتاب آینده بیمهگری، برنامه دیگر پلنت درنمایشگاه روز بیمه بود و علاقمندان میتوانند این کتاب را تا پایان آذرماه با تخفیف سی درصدی از سایت پلنت خریداری کنند.
علاوه بر اینها، وحیده نورانی مدیر ارتباطات و ترویج نوآوری پلنت به ارائه مقالهای با موضوع «ارتقای اعتماد مشتریان صنعت بیمه با قدرت هوش مصنوعی مولد» در پنل «نقش فناوریهای نوین در ایجاد رضایت و اعتماد به صنعت بیمه» پرداخت.
شماره جدید مجله اینشورتک با موضوع سلامت دیجیتال در بیمه نیز در همایش دیروز توزیع شد.
پلنتیها درباره حضور در نمایشگاه چه گفتند؟
در حاشیه نمایشگاه بیمه و توسعه، برخی همکاران پلنت و همبنیانگذارها در گفتگویی با خبرنگار راه پرداخت شرکت کردند.
محمد جعفری، مدیر خلاقیت و اکتشاف پلنت در حاشیه همایش بیمه و توسعه در گفتوگو با خبرنگار راه پرداخت به معرفی سرویسها، خدمات و اپلیکیشنهایی پرداخت که در غرفه پلنت در بخش نمایشگاهی این همایش به نمایش گذاشته شده بودند. او با اشاره به «اسمارت راید» بیان کرد: «این اپلیکیشن گیمیفیکیشن رفتار رانندگی باهدف بهبود رفتارهای رانندگی است. وقتی رفتار راننده بهبود یابد، بهتبع خسارتهای صنعت بیمه کاهش مییابد. این اپلیکیشن همراستا با اهداف صنعت بیمه است.»
او در خصوص محصول «ست ریسک» اظهار کرد: «این محصول، بیمه پارامتریک کشاورزی است. با ترکیب دادههای ماهوارهای و هواشناسی، 50 سال گذشته صنعت کشاورزی تحلیل شده و طبق آن بیمهنامهای توسعه داده شده است. ست ریسک در حال دریافت مجوزهای بیمه مرکزی برای فرایند بیمهگری قرار دارد.»
او افزود: «همچنین از محصول LTC رونمایی شد که با همکاری بیمه سامان توسعه یافته است. LTC، بیمهی مراقبت بلندمدت است که افراد در سنین 40 تا 50 سالگی این بیمهنامه را خریداری میکنند؛ درصورتیکه در 60 سالگی اثرات ازکارافتادگی نمود پیدا کند، میتوانند از خدمات درمانی برخوردار شوند. این محصول شبیه به بیمه تکمیلی است که پوشش خدمات بالینی دارد و پس از 60 سالگی فعال میشود.»
به گفته مدیر خلاقیت و اکتشاف پلنت، این بیمه در دنیا وجود دارد و در ایران نیز مجوزهای بیمه مرکزی برای آن اخذ شده است.
جعفری با اشاره به این که پلنت طی دو سال گذشته بیش از 30 محصول را در فضای بیمه توسعه داده، بیان کرد: «برخی از این محصولات جذابیت کافی نداشتند و به همین دلیل کنار گذاشته شدهاند و برخی دیگر به مرحله عرضه رسیدهاند. محصولات پلنت تنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بیمه مرتبط هستند، برای مثال ریزآموز در فضای منابع انسانی با روش میکرولرنینگ و ترکیب با گیمیفیکیشن خدمات آموزش عرضه میکند.»
او ادامه داد: «محصول دیگری که در این همایش بهصورت مستقل معرفی شده، تماسینو است که چتبات هوش مصنوعی مختص صنعت بیمه است. این چتبات روی سایت بیمهگر مینشیند و سؤالات کاربران را پاسخ میدهد. بیمه مرکزی، پارسیان و سامان از تماسینو استفاده میکنند.»
مدیر خلاقیت و اکتشاف پلنت درباره محصول دیگری که در همایش بیمه و توسعه به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: «دیجیپون بازارگاه خریدوفروش کد تخفیفهای یکتاست. در این فضا میتوان یک کیف پول دیجیتال از کد تخفیفهایی ایجاد کرد که از سوی سازمانها داده میشود، آنها را به فروش رساند یا خریداری کرد.»
جعفری ادامه داد: «پیشازاین بنها یا کارتهای تخفیف که به کارمندان داده میشد، بلااستفاده باقی میمانند یا میان خودشان خریدوفروش میشد. با دیجیپون میتوان بهصورت قانونی کدهای تخفیف را خریدوفروش کرد.»
ورود پلنت به حوزه سلامت دیجیتال
ارشد حسینی، مدیر شتابدهی و سرمایهگذاری پلنت با بیان این که حضور پلنت در همایش بیمه و توسعه بهعنوان یک مرکز نوآوری که بهصورت اختصاصی در صنعت بیمه و مالی فعال است، پیامآور اهمیت محصولات جدید است، عنوان کرد: «این محصولات از پیچیدگی و نوآوری خاصی بهرهمند هستند و ممکن است هیچ شرکت بیمهای بهتنهایی نتواند آنها را طراحی، اجرا و تجاریسازی کند.»
او افزود: «مأموریت پلنت این است که در صنعت بیمه دست به نوآوریهایی بزند که به محصولاتی ختم شود تا ذینفعان مختلف از پوششهای بیمهای متنوع بهرهمند شوند. این همایش میتواند پلی برای استحکام میان پلنت و صنعت بیمه باشد؛ زیرا محل مناسبی برای معرفی محصولات است.»
به گفته حسینی، این محصولات و استارتاپها باید در بدنه صنعت رشد پیدا کنند؛ زیرا در خلاء و بهصورت تنهایی نمیتوانند توسعه یابند.
مدیر شتابدهی و سرمایهگذاری پلنت خاطرنشان کرد: «در این همایش میتوان سالی یکبار از نزدیک با صنعت، کارشناسان و زیرمجموعههای بیمه ارتباط گرفت که سنگ محکی برای این استارتاپها و محصولاتشان شود.»
او با بیان این که استقبال خوبی از بخش نمایشگاهی همایش بیمه و توسعه شده است، گفت: «تعداد بازدیدکنندگان چشمگیر است. پلنت سعی کرده است نوآورانهتر از همیشه در این رویداد حضور داشته باشد.»
حسینی در خصوص برنامههای آتی پلنت بیان کرد: «قصد داریم اندازه کار را توسعه دهیم و وارد حوزههایی شویم که همپوشانی دارند و بزرگتر از بیمه هستند. به صنعت مالی و سلامت دیجیتال ورود خواهیم کرد. هدف این است که با ایجاد هماهنگی میان حوزههای مختلف، سفر مشتری را تسهیل کنیم تا درنهایت بتوانیم با یک نگاه گستردهتر، حضور بیشتر و تعامل و همکاری با سایر ذینفعان بتوانیم به خلق مشترک برسیم.»
محصولات کشاورزی بیمه میشوند
علی هادیپور، همبنیانگذار سَتریسک، در گفتوگو با خبرنگار راه پرداخت در خصوص این اپلیکیشن توضیح داد: «ستریسک اولین بیمه پارامتریک محصولات کشاورزی است. سعی کردیم با حضور در همایش بیمه و توسعه با مسئولان صنعت بیمه ارتباط بگیریم و همکاری شکل دهیم.»
او افزود: «پس از اخذ مجوزهای لازم، بیمهگری را شروع میکنیم؛ ابتدا باید مجوز سندباکس بیمه مرکزی را کسب کنیم و سپس از سوی یک شرکت بیمه بهعنوان بیمهگر محصولات کشاورزی معرفی شویم. در حال مذاکره با بیمه سینا و تعاون دراینخصوص هستیم.»
اسمارت راید؛ بیمه رانندگی را عادلانه میکند
سید محمد قاضی، راهبر پروژه اسمارت راید در گفتوگو با خبرنگار راه پرداخت عنوان کرد: «اسمارت راید، یک بازی است که بر اساس رفتار رانندگی به رانندگان امتیاز و سکه میدهد، هرچقدر رفتار راننده در این بازی بهتر باشد، برای مثال سرعت مجاز را حفظ کند، سکه بیشتری دریافت میکند.»
او افزود: «کاربر با استفاده از سکههای دریافتی میتواند وارد بخش فروشگاهی شده و محصولات مختلف را خریداری کند، مانند محصولات بیمهای، کدهای تخفیف دیجیکالا و اسنپفود.»
به گفته قاضی، این اپلیکیشن برای شرکتهای بیمه نیز مزایایی دارد، شرکتها میتوانند کاربران را ریسکسنجی کنند و حق بیمه منصفانه به آنها بدهند.
در حال حاضر حق بیمه برای همه یکسان است و فرقی ندارد که راننده رفتار خوب یا پرخطری داشته باشد. با استفاده از دادههای این بازی میتوان به افرادی که رانندگی بهتری دارند، قیمتهای بهتری پیشنهاد داد.
او بر این باور است که باتوجهبه ماهیت اسمارت راید که یک بازی است، رانندگان ترغیب به اعمال رفتارهای بهتری میشوند.
اسمارت راید هنوز راهاندازی نشده؛ اما تا دو ماه آینده عرضه عمومی خواهد شد. این اپلیکیشن ابتدا برای اندروید عرضه میشود و نسخه iOS آن بعد چند ماه بعد در دسترس قرار میگیرد.