راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش امارات برای باز تعریف اکوسیستم هوش مصنوعی به‌وسیله رویداد جیتکس

جیتکس که اکنون می‌توان گفت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری و استارتاپی جهان شناخته می‌شود از فردا چهل و چهارمین دوره آن آغاز می‌کند و به گفته برگزارکنندگان آن قرار است بازتعریفی از اقتصاد دیجیتال و اکوسیستم هوش مصنوعی جهان را ارائه دهد و در این دوره تلاش می‌کند تا امارات متحده عربی را به‌عنوان مرکز اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی جهان معرفی کند.

این نمایشگاه از روز ۱۴ اکتبر آغاز و تا ۱۸ اکتبر (۲۳ تا ۲۷ مهرماه) در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد تمامی تلاش امارات متحده عربی بر این مبنا طراحی و تنظیم شده که هوش مصنوعی در رویداد امسال به‌شدت پررنگ باشد.

شعار جیتکس امسال نیز تحت این عنوان طراحی شده (همکاری جهانی برای ساختن اقتصاد آینده مبتنی بر هوش مصنوعی) و در کنار این شعار شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در کنار دولت‌ها، سرمایه‌گذاران، کارشناسان، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و محققان از سراسر جهان حضور دارند.

اکسپند نورث استار نیز که برای دومین سال است که از نمایشگاه جیتکس جدا شده و در محلی متفاوت برگزار می‌شود اکنون نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه استارتاپی جهان شناخته می‌شود. این نمایشگاه از امروز ۱۳ اکتبر آغاز به کارکرده و تا ۱۶ اکتبر نیز ادامه دارد. میزبان اصلی رویداد اتاق اقتصاد دیجیتال دبی و با همراهی و سازماندهی مرکز تجارت جهانی است.

طبق آماری که این نمایشگاه ارائه داده 6500 غرفه دار،1800 استارتاپ و 1200 سرمایه‌گذار از بیش از 180 کشور جهان در ۳۸ سالن حضور دارند. این رویداد نیز قصد دارد استراتژی و رویکرد نسل بعدی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد.

معاون اجرایی مرکز تجارت جهانی که سازمان‌دهی جیتکس و اکسپند نورث استار را برعهده دارد می‌گوید: «ما باید مزیت‌‌های رقابتی خود در راستای برتری در حوزه اقتصاد دیجیتال در منطقه و جهان را افزایش دهیم.»

به گفته برگزارکنندگان جیتکس امسال مشارکت بین‌المللی 40 درصد نسبت به گذشته افزایش‌یافته است که به نظر می‌رسد کشورهای مختلفی که در مسیر حوزه اقتصاد دیجیتال در حال سرمایه‌گذاری هستند و به دنبال نمایش و توسعه این مسیر از طریق جیتکس هستند.

طبق گزارشی که Fortune Business Insights ارائه داده پیش‌بینی می‌شود بازارهای هوش مصنوعی در پایان سال 2024 به 621 میلیارد دلار برسد و تا سال 2032 این عدد طبق براوردها به 2.7 تریلیون دلار برسد.

جیتکس امسال قصد دارد حدود 120 ساعت محتوا به‌صورت متمرکز بر روی هوش مصنوعی ارائه دهد. از جمله این موضوعات می‌توان به هوش مصنوعی در سلامت آینده و امور مالی دیجیتال و تسهیل این روند اشاره کرد.

این محتوا و سایر گزارش‌های گروه رسانه‌های راه‌کار از جیتکس ٢٠٢۴ با حمایت هفت شرکت پرداخت الکترونیک سامان، پرداخت نوین آرین، همراه کسب‌‌وکارهای هوشمند (EBCOM)، نوبیتکس، او ام پی فینکس، زیبال و تاپین تولید شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.