راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل پیمان مطرح کرد: ۳۰ تا ۵۰ درصد کاربران سوپراپ‌‌‌های جهانی از دایرکت دبیت استفاده می‌کنند

مهدی معرفتی، مدیرعامل پیمان در فیناپ، به بررسی وضعیت دایرکت دبیت در جهان و ایران، معرفی ارائه‌کنندگان این راهکار در دنیا و سوپراپلیکیشن‌های خارجی و داخلی که از این سرویس استفاده می‌کنند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی پیمان، مهدی معرفتی، مدیرعامل پیمان در سخنرانی خود در این رویداد، به بررسی وضعیت دایرکت دبیت در جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا و کشورهای همسایه پرداخت. او با تشریح روش‌های مختلف پرداخت، به محبوبیت راهکار دایرکت دبیت و میزان استفاده از آن در کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: «بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۴، دایرکت دبیت راحت‌ترین روش پرداخت در کشورهای سوئیس و اسپانیا بوده است؛ همچنین این راهکار از رایج‌ترین روش‌های پرداختی در کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.»


سوپراپلیکیشن‌ها و دایرکت دبیت


مدیرعامل پیمان با بیان اینکه میزان استفاده از دایرکت دبیت در کشورهای اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ همواره رشد داشته بیان کرد: «پیاده‌سازی قابلیت دایرکت دبیت در سوپراپلیکیشن‌ها و نئوبانک‌ها تأثیر مثبتی بر رشد کاربران داشته است. برای مثال، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از کاربران آنها از دایرکت دبیت استفاده می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده رضایت کاربران و افزایش تمایل به استفاده از پرداخت‌های خودکار در این پلتفرم‌هاست.»

معرفتی ضمن تاکید بر اینکه دایرکت دبیت از رایج‌ترین روش‌های پرداختی در بریتانیا شناخته می‌شود اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۳، حدود ۵ میلیارد تراکنش دایرکت دبیت انجام شده و از هر ۱۰ قبض، ۷ قبض از طریق دایرکت دبیت پرداخت شده است.»


دایرکت دبیت در ایران؛ غافل از ظرفیت‌ها


به گفته‌ مدیرعامل پیمان، میلیون‌‌ها مشترک قبوض خدماتی و تلفن همراه در کشور از ظرفیت‌های دایرکت دبیت مغفول مانده‌اند. 

معرفتی با اشاره به سوپراپلیکیشن‌ها و نئوبانک‌هایی که دایرکت دبیت در آن‌ها پیاده سازی و فعال شده است گفت: «آپ، اسنپ، ایرانسل من، تپسی، بلوبانک و دیجی‌پی در حال حاضر از راهکار دایرکت دبیت پیمان استفاده می‌کنند.»

به گفته‌ مدیرعامل پیمان، با توجه به ظرفیت‌های دایرکت دبیت در تسهیل پرداخت‌ها و رشد کاربران، پیمان با شعار «پرداخت، این‌بار لذت‌بخش» به‌دنبال ارائه راهکارهای نوآورانه‌ای است که تجربه کاربران را بهبود ببخشد. این رویکرد نه‌تنها به تأمین نیازهای مشتریان کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز پیشرفت‌های بیشتری در صنعت پرداخت ایران خواهد شد.

منبع پیمان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.