راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارشی از سومین مراسم روز ملی فناوری اطلاعات؛ صندلی‌ها خالی ماند

سومین مراسم روز ملی فناوری به‌همت سازمان نصر در سالن نورالرضا اواخر هفته گذشته برگزار شد. این مراسم که قرار بود میزبان کاندیداهای وزارت فاوا باشد و ۶ مبل روی استیج از ابتدا تا پایان مراسم برای آنها گذاشته شده بود، خالی ماند و کاندیداها به مراسم نیامدند. در نهایت هم مجری با دعوت از آرش برهمند به‌عنوان «کاندیدای پیشنهادی سیاوش صفارپور» او را روی یکی از آن مبل‌های خالی نشاند و به گپ‌وگفت و شوخی پرداختند. این مراسم برخلاف سال‌ گذشته که با حضور یکی از سران قوا و جمع هزار نفری مدیران و اعضای صنف برگزار شد، امسال بسیاری از صندلی‌های آن خالی ماند.

 مراسم افتتاحیه این مراسم با قرائت بیانیه سازمان نصر شروع شد و پس از آن مجری با معرفی علی حکیم جوادی، به‌عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان نصر و طبق اعلان مجری «کاندیدای وزارت ارتباطات و فناوری» به روی صحنه دعوت کرد و اعلام کرد که در این مراسم حکیم جوادی به‌عنوان نامزد وزیر ارتباطات روی صندلی نامزدهای وزارت‌خانه خواهد نشست.

البته درنهایت با غیاب سایر کاندیداها حکیم‌جوادی هم روی مبل کاندیداها ننشست و فقط از میان کاندیداهای وزارت فاوا مرتضی براری در مراسم حضور داشت که او هم روی استیج نیامد.

 در ادامه مراسم محمد ثروتی به‌عنوان یکی از سخنرانان مراسم گزارشی از میزان مساحت و تعداد شرکت‌های حاضر در الکامپ ارائه کرد و گفت: «متاسفانه برخی نامزدهای ریاست جمهوری از فرصت الکامپ برای پروپاگاندای تبلیغاتی خود استفاده کردند.»

ثروتی همچنین تأکید کرد که با آمدن حکیم جوادی به‌عنوان رئیس هیئت مدیره نصر، الکامپ امسال برخلاف دو سال پیش «آرام» برگزار شد و مشکلات قبلی را نداشت.

 برگزیدگان الکامپ ۲۷ هم در ادامه معرفی شدند. تندیس ابتکار به بیمه مرکزی اهدا شد و تندیس حضور بخش‌های دولتی در الکامپ به سازمان فناوری اطلاعات هدیه شد.

 تندیس نوآوری و تمایز هم به شاتل و نوآوری و ابتکار در تعامل با بازدیدکنندگان نیز به ابرآروان، حضور موثر به شرکت دوران و تندیس استفاده از فناوری‌های نوین به روبیکا اهدا شد.

علاوه‌بر این، تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله سازمان فناوری اطلاعات، شرکت همراه اول، شرکت ایرانسل، شرکت رایتل، بیمه‌ی مرکزی ایران، پارک علم و فناوری استان کردستان، شرکت تفتا، شرکت شاتل، شرکت بهسازان فردا، شرکت نویان ابرآروان و… به‌عنوان شرکت‌های برگزیده‌ی الکامپ۲۷ معرفی شدند.

مراسم تقدیر و تندیس و جوایز در همان ساعات اولیه مراسم روز فناوری برگزار شد و به‌قدری طولانی و پرهمهمه بود که افراد زیادی سالن را ترک کردند. این بی‌نظمی‌ها همچنین با اعتراض برخی سخنرانان همراه شد.

رضا حاجی‌پور، نماینده‌ی مجلس نیز در زمان سخنرانی خود با اشاره به ترک سالن توسط حضار از نحوه‌ی برگزاری این رویداد انتقاد کرد و رو به برگزارکنندگان مراسم گفت:« مقصر این صندلی‌های خالی شمایید.»

در ادامه این مراسم سید محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز اظهار کرد که سیاست کلی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است و در این زمینه، وظیفه بخش خصوصی بیش از بخش دولتی است.

به گفته وی شورای عالی فضای مجازی، برای تسهیم درآمد محتوا و خدماتی که در بستر فضای مجازی تولید می‌شود، مصوبه‌ای دارد که فرایند ابلاغ آن در حال انجام است و پس از ابلاغ، توسعه‌دهندگان خدمات و محتوا می‌توانند از هزینه‌ای که کاربر برای دریافت خدمات و محتوای آن‌ها پرداخت می‌کند منفعت ببرند. این اقدام  اقتصاد جدیدی را شکل می‌دهد که برخی از فعالیت‌هایی که امروز ریسک بالایی دارند را اقتصادی و کم‌ریسک می‌کند. 

در ادامه این برنامه هم یک استندآپ کمدین به روی سن رفت که برای تلطیف فضا شوخی‌هایی با «کیم کارداشیان» و «خوردن کافور در سربازی» کرد و پای این مدل صحبت‌ها هم در مراسم روز ملی فناوری باز کرد.

در ساعات پایانی مراسم هم مجری با گفتن اینکه هیچ کدام از کاندیداهای انتخاب وزیر فاوا به مراسم نیامدند، از آرش برهمند دعوت کرد که بیاید و روی مبل بنشیند و نقش کاندیدای وزات‌خانه را بازی کند.
این بخش برنامه هم به شوخی و خنده بین مجری و میهمان گذشت.

در نشست خبری که پیش از این مراسم در محل سازمان نصر برگزار شد، اعضای هیئت مدیره این سازمان تاکید داشتند که رویدادهای سال گذشته روز ملی فناوری «خالی از محتوا» و «سطحی» بوده و اعلام کردند که تمام تلاششان این خواهد بود که امسال مراسم متفاوتی برگزار کنند.
با توجه به شیوه برگزاری مراسم امسال و بی‌نظمی‌ها و محتوای اندک آن، احتمالا سازمان نصر به هدف خودش رسید و مراسم متفاوتی را در سومین دوره از این روز ملی رقم زد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.