راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک ملی: توانستیم دریافت تسهیلات خرد را به‌صورت کاملا غیر حضوری اجرایی کنیم

مجمع عادی سالیانه بانک ملی ایران به‌منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونین وزیر، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت صمت، نماینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل بانک ملی ایران، اعضای هیئت‌مدیره و هیئت عامل بانک ملی ایران برگزار شد.

ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران، در توضیح گزارش عملکرد این بانک بیان کرد: «بانک ملی ایران پس از 6 سال زیان‌دهی پیاپی و در حالی که جمع زیان انباشته آن تا پایان سال1400 به بیش از 69 همت بالغ شده است، در سال 1401 روند زیان‌دهی را متوقف کرده و در سال 1402 با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تلاش مضاعف تمامی همکاران، موفق به کسب سود ناخالص عملکردی شده است.»


پرداخت ۶۵ همت تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه


او درباره تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه این بانک عنوان کرد: «تحقق سود در بانک ملی ایران در شرایطی بود که بانک در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۵ همت تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه ابلاغی را از سوی دولت در راستای حمایت از اقشار مختلف پرداخت کرد و توفیقاتی در زمینه تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، طرح‌های دانش بنیان و حمایت از برنامه‌های فرهنگی جامعه به‌دست آورد.»

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه گفت: «باتوجه به اینکه بانکدار هستیم، نه بنگاه‌دار، اقدامات مؤثری در حوزه خروج از بنگاه‌داری عملیاتی شد و ۳۵ همت واگذاری تحت عناوین مختلف ازجمله واگذاری پتروشیمی شازند، ۷ شرکت سهامی زیر مجموعه و برخی اموال مازاد دیگر اجرایی شد. بانک ملی ایران همچنین در حوزه‌های مختلف به‌منظور حمایت از تولید و توسعه طرح‌های کلان کشور حضور فعال داشت و منابع خوبی در بخش راه‌سازی، تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها و مشارکت در تأمین مالی بزرگ‌ترین قرارداد نفتی کشور میدان نفتی آزادگان تخصیص داد.»


آغاز به کار 11 پروژه کلیدی بر بستر زیست‌بوم دیجیتال


مدیر عامل بانک ملی ایران به ارائه خدمات متنوع همسو با نیاز مشتریان بر بستر  زیست‌بوم دیجیتال اشاره کرد و توضیح داد: «یکی از دغدغه‌های ما در بانک ملی ایران ارائه خدمات متنوع و به‌روز بر بستر دیجیتال بود. برهمین‌اساس ۱۱ پروژه کلیدی در این حوزه تعریف شد و با اقدامات صورت گرفته موفق شدیم چندین طرح مختلف را اجرایی کنیم؛ از جمله طرح مهربانی که به‌صورت کاملا غیر حضوری از افتتاح حساب تا پرداخت تسهیلات اجرایی می‌شود. همچنین موفق شدیم دریافت تسهیلات خرد را به‌صورت کاملا غیر حضوری اجرایی کنیم. همچنین امکان افتتاح حساب غیر حضوری بر بستر سامانه بام نیز عملیاتی شد.»

نجارزاده در ادامه بیان کرد: «با توسعه‌هایی که در حوزه دیجیتال اجرایی کردیم، این امکان را داریم که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام خدمات بانکی را به‌صورت غیر حضوری ارائه کنیم، همچنین خدمات مختلفی بر بستر پیام‌رسان بله و بام فعال شده است. تجهیز زیر ساخت‌ها به‌منظور خدمات‌رسانی بی‌نقص به مشتریان از اقداماتی است که بانک ملی ایران اجرایی کرده است.


افتتاح 12 شعبه جدید صرافی بانک ملی ایران در مراکز شهرها


نجارزاده به خدمات ارزی بانک ملی ایران هم اشاره کرد و گفت: «موفق شدیم تا ۱۲ شعبه جدید صرافی در مراکز استان‌ها افتتاح کنیم. همچنین شعب بین المللی بانک در حوزه خدمت رسانی فعال‌تر شدند و در این راستا سودآوری آنها در این حوزه نیز با افزایش همراه بوده است. بانک ملی ایران در حوزه تأمین ارز داخلی و ارائه خدمات ارزی اربعین و… نیز موفق بود. به طوری که ۵۰درصد از ارز اربعین در سال ۱۴۰۲ را برای متقاضیان تأمین کرد.»

پس از ارائه گزارش عملکرد توسط مدیر عامل بانک ملی ایران و معاونین، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران به ارائه نکاتی در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۲ و راهبردهای لازم برای بهبود عملکرد سال مالی جاری اشاره کرد و گفت: «با توجه به گزارشات ارائه شده، مدیریت هزینه‌های غیر بهره‌ای، متنوع‌سازی ابزارهای مالی در راستای تجهیز منابع و تأمین مالی بنگاه‌ها با توجه به ملاحظات قانونی از الزاماتی است که بانک باید در رویه‌های پیش‌رو به آن توجه داشته باشد»

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به چابک‌سازی رویه‌ها در حوزه وصول مطالبات ارزی و ریالی و سرعت بخشیدن به پیشبرد پرونده‌های وصول مطالبات اشاره کرد و ضمن تقدیر از از واگذاری‌های صورت گرفته در سال مالی ۱۴۰۲ در بخش اموال و بنگاه‌ها به لزوم تداوم این قبیل  اقدامات در سال جاری تأکید کرد.

امیر مسعود رزازان، عضو هیئت‌مدیره و معاون مالی بانک، در توضیح جزئیات مالی و عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ بانک به مجمع در خصوص اقلام ترازنامه‌ای، صورت سود زیان، آمار مقایسه عملکرد مالی توضیحاتی ارائه داد. حمیدرضا مختاریان، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران، نیز به تشریح  برنامه‌های اجرا شده در حوزه فناوری و تحول دیجیتال در مجمع به تشریح توسعه‌های صورت گرفته در حوزه خدمات غیر حضوری و امکانات بانکی جدید و به‌روز قابل ارائه به مشتریان توسط بانک ملی ایران در مجمع پرداخت.

منبع بانک ملی ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.