راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد سالانه داپ‌اپ برگزار شد: پیش‌بینی یک میلیارد کش‌بک در روز تا پایان سال

چهارمین سالروز شروع به کار اپلیکیشن داپ‌اپ بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان حوزه فین‌تک در هتل ارم برگزار شد.

به گزارش راه‌پرداخت، داپ‌اپ در ابتدای این رویداد محصولات و سرویس‌های خود را معرفی کرد. سپس گزارشی از عملکرد این پلتفرم طی سال گذشته عنوان شد و به برنامه‌های آتی داپ‌اپ در سال جاری نیز پرداخته شد. طبق این گزاش، داپ‌اپ توانسته میان ۳۰ اپلیکیشن برتر کشور قرار بگیرد.


خرید بیمه با کش‌بک ممکن می‌شود


علی جواهرچیان، رئیس هیئت مدیره داپ‌اپ ضمن خوشامدگویی به میهمانان، اعلام کرد که برنامه‌های جدیدی برای کش‌بک این پلتفرم در نظر دارد: «در این طرح که تابان نام دارد، مشتریان خرد می‌توانند کش‌بک‌های خود را ذخیره کنند و با استفاده از آن خدمات بیمه‌ای خریداری کنند. در حال حاضر با بیمه سامان و آسیا صحبت‌هایی برای اجرای تابان شده است.»

او ادامه داد: «طرح تابان به درخواست هزار کاربر ایجاد شده و تاکنون ۲۵۰ پذیرنده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمه‌نامه نیز صادر شده است.»

جواهرچیان از توسعه خدمات وام داپ‌اپ خبرداد و اظهار کرد: «این اتفاق با افزایش شرکای تجاری اتفاق خواهد افتاد. چشم‌انداز ما برای ترنج استفاده ۱۰۰ هزار نفر پرسنل سازمانی از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است. تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از این وام استفاده کرده‌اند، البته مقدار این وام برای برخی سازمان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.»

اون نرخ نکول داپ‌اپ در سال ۱۴۰۲ را ۸ درصد عنوان کرد و گفت: «نحوه صحت‌سنجی در سال جدید تغییراتی کرده است. در حال حاضر ۷.۵ میلیون کاربر در داپ‌اپ ثبت‌نام کرده که ۲ میلیون نفر از آنها کاربران فعالی هستند که حداقل یک تراکنش در ماه دارند. متوسط کش‌بک در داپ‌اپ ۷ درصد است، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به یک میلیارد تومان کش‌بک در روز برسیم.»


داپ‌اپ به نقطه سربه سر تجاری رسید


سجاد شفی‌زاده، مدیرعامل داپ‌اپ این پلتفرم را اپلیکیشنی سه‌وجهی دانست که بر پایه فین‌تک، لندتک و ولث‌تک کار می‌کند. او در ادامه بیان کرد: «راه‌اندازی ترنج یکی از اتفاقات خوب سال گذشته داپ‌اپ به شمار می‌رود زیرا این سرویس مقیاس‌پذیرتر از باقی پلتفرم است. ترنج ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی بدون ضامن به کاربران ارائه می‌دهد.

او با اشاره به این که دا‌پ‌اپ در سال ۱۴۰۲ موفق شده به نقطه سر به سر شدن بیزنس برسد، عنوان کرد: این اتفاق برای استارتاپ‌ها معمولا ۵ تا ۱۰ سال طول می‌کشد. داپ‌اپ فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرد و در سال ۱۴۰۲ نیز به نقطه سربه سری رسید.»

شفی‌زاده از لانچ نسخه ۹ اپلیکیشن داپ‌اپ خبرداد: «این امر برای افزایش امنیت کاربران و پلتفرم صورت گرفت. سال گذشته متوجه ضعفی در صحت‌سنجی کاربران شدیم و برای رفع آن سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده‌ایم. تابان سرویس جدید دیگر است که به زودی را راه‌اندازی می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از کش‌بک‌های خود انواع بیمه‌ای، حتی بیمه تکمیلی خریداری کنند.»

مدیرعامل داپ‌اپ در ادامه گزارشی از این پلتفرم داد؛ به گفته شفی‌زاده داپ‌اپ ۷.۵ میلیون کاربر و ۲۰ هزار پذیرنده دارد. نرخ تبدیل این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ به ۲۷ درصد رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد رشد داشته است. همچنین میزان وفاداری مشتریان در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۸ درصد بوده که نسبت به سال گذشته آن یک درصد رشد داشته است.


چاپ کارت فیزیکی داپ‌اپ


او در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های آینده داپ‌اپ پرداخت و اظهار کرد: «مدل‌های جدیدی از تخفیف را ارائه خواهیم کرد، ۲ مدل جدید به گیت‌وی‌های پرداخت داپ‌اپ اضافه خواهد شد که سافت‌پوزها و پلتفرم‌های آنلاين مبتنی بر وردپرس را شامل می‌شود. امکان چاپ کارت فیزیکی در آینده نزدیک نیز برای کاربران فراهم خواهد شد.»

شفی‌زاده از تغییر استراتژی بازاریابی پذیرنده‌ها خبر داد و بیان کرد: «در حال عقد قرارداد با کسب‌وکارهای بزرگ مانند دیجی‌کالا؛ اسنپ و فیلیمو هستیم. یکی از اهداف سال گذشته داپ‌اپ تبدیل شدن به هاب وسیعی برای کش‌بک‌ها بود که محقق نشد اما امیدواریم در سال جاری به آن برسیم. همچنین به دنبال تامین خط اعتباری هستیم باوجود این که به لطف سرویس ترنج به این خدمت وابسته نیستیم اما مایل به افزودن آن هستیم.»


چالش‌های لندتکی


شفی‌زاده در بخشی از رویداد سالیانه داپ‌اپ با شرکای تجاری این پلتفرم در خصوص چالش‌های لندتکی صحبت کرد. او یکی از ویژگی‌های داپ‌اپ را استقبال بالا از شرکای تجاری برای افزودن سرویس‌های بیشتر به این پلتفرم دانست.

 جت‌وام که پس از یک سال تلاش در آذر ماه ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد، تاکنون ۱۰۰ هزار درخواست اعطای تسهیلات داشته که از این میان با ۲۰ هزار درخواست موافقت شده است. جت وام از آذر سال گذشته تاکنون یک همت اعطای اعتبار انجام داده است. امامی، نماینده جت‌وام ابراز امیدواری کرد که دسترسی مردم به تسهیلات بانکی با قوانین جدید بانک مرکزی در خصوص لندتک‌ها آسان‌تر شود.

نسیبا یا نسیه بازار ایران فعالیت خود را از ۳ سال پیش آغاز کرد. این استارتاپ مدل‌های وام خود را براساس نیاز مردم ارائه می‌دهد و با دو بانک ملت و ملی کار می‌کند. نسیبا با مدل وام بانک ملی تاکنون ۱۰۰ میلیارد تسهیلات ارائه می‌دهد. عابدینی، نماینده مشکلات رگولاتوری را بزرگ‌ترین چالش لندتک‌ها دانست.

وحید شامخی از نوبیتکس با اشاره به این توثیق رمزازر در این پلتفرم در حال توسعه است، گفت: «امیدوارم تا چند ماه آینده این سرویس را ارائه دهیم.»

طناز زند، نماینده بیمه دات کام در پاسخ به پرسش شفیع‌زاده مبنی بر این که آیا بیمه دات کام ظرفیت اتوماسیون طرح تابان را دارد، بیان کرد: «در سمت مجموعه ما ظرفیت موجود برای استفاده از کش‌بک‌ها برای خرید بیمه موجود است.»

گلریز نماینده امیدبوم، بزرگ‌ترین سرمایه هر کسب و کاری را مشتریان آن دانست و بیان کرد: «در دو حوزه کسب و کارهای اعتباری و لندتک برنامه‌های جدید داریم.»

در بخشی از این رویداد علی جواهرچیان، رئیس هیئت مدیره داپ‌اپ به همراه سجاد شفی‌زاده مدیرعامل این شرکت از ۶ نفر از نیروی انسانی داپ‌اپ تقدیر به عمل آوردند.

1 دیدگاه
  1. محسن می‌گوید

    ما که نتونستیم از سرویس شما در حوزه اعتبار BNPL استفاده کنیم. بی‌خود اپ شما رو نصب کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.