راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب و کار دانشگاهی، در سودای تحول پرداخت رستوران‌ها؛ همه چیز درباره سیستم پرداخت موبایلی LevelUp

اگر دورانی از تحصیلتان را در دانشگاه‌های کشورمان سپری کرده باشید به خوبی با فضای رخوت آن‌ها آشنا هستید، فضایی شعار زده که به سبب بی‌مهارتی رایج در آن، کوچکترین موفقیت‌هایش تبدیل به داستان‌های مهیّجی برای روایت می‌شوند ولو اینکه ریشه‌ی بسیاری از کسب‌وکارهای موفق جهان را می‌توان در دل دانشگاه‌هایی یافت که در پی چیزی بیشتر از ارائه یک مدرک با امضای آقای رئیس هستند.

LevelUp نیز یکی از این کسب‌وکارهاست. کسب‌وکاری که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشجویان دانشگاه کمبریج، بوجود آمده است و حال با بیش از 1.5 میلیون کاربر به یکی از بازیگران مهم عرصه پرداخت‌های الکترونیک خرد توسط موبایل تبدیل شده است. تمرکز LevelUp بیشتر از همه بر روی تحول سبک پرداخت رستوران‌هاست و بیش از ۱۴هزار رستوران در سرتاسر آمریکا از خدمات آن استفاده می‌کنند.

LevelUp-way2pay

LevelUp از یک دستگاه اسکنر و یک برنامه رایگان برای گوشی‌‌های موبایل تشکیل شده است. این دستگاه اسکنر، با اسکن کد (QR Code) موجود روی برنامه موبایل، پرداخت را تکمیل می‌کند. این کد برای هرکسی یکتاست و از ترکیب اطلاعات شخصی و مشخصات کارت بانکی وی بوجود آمده است. برای پرداخت از طریق LevelUp کافی است که برنامه رایگان آن را که برای تمامی سیستم‌عامل های اندروید، iOS و ویندوز ارائه شده است، دانلود کنید و سپاس اطلاعات کارت بانکی خود را وارد برنامه کنید تا QR Code اختصاصی شما تولید شود، سپس در زمان پرداخت با نشان دادن این کد به اسکنر روی پیشخوان، مبلغ فاکتور شما پرداخت خواهد شد. LevelUp بابت انجام این کار، 1.95 درصد از مبلغ تراکنش را از صاحب کسب‌وکار دریافت می‌کند.

LevelUp که تمرکز خود را بر روی توسعه این تکنولوژی در میان رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها گذاشته است، کمک می‌کند تا بدون حمل کیف پول و با استفاده از یک تکنولوژی شناخته شده، فرایند خرید تکمیل شود.

LevelUp-way2pay

پرداخت و فراتر از پرداخت

با نگاهی دقیق به استراتژی بزرگان تجارت جهان، به وضوح پیداست که گام بعدی صنعت پرداخت، به سمت تکنولوژی‌های همراه پیش می‌رود و واژه پرداخت دیگر نه‌تنها صرفا به معنای انتقال پول از شخصی به شخص دیگر نیست بلکه فرصت مهمی است برای خلق تجربه‌ی کاربری بهتر و ایجاد کسب‌وکارهایی موفق‌تر. LevelUp با تمرکز بر روی رستوران‌ها نمود عملی استفاده از پرداخت برای ایجاد تجربه کاربری بهتر است.

LevelUp، طبق آنچه که ادعا می‌کند، صرفا روشی برای پرداخت الکترونیک نیست، بلکه بستری برای حضور برندها (بالاخص رستوان‌ها و کافی‌شاپ‌ها) در عرصه موبایل است. ایجاد بستری با معادله برنده/برنده که علاوه بر توسعه کسب‌وکارها، به نفع مصرف کننده بوده و تجربه کاربری بهتری را برای او خلق می‌کند. ولی چگونه؟

.

اپلیکیشن اختصاصی رستوران، زیر چتر LevelUp

LevelUp، امکان حضور هرچه راحت تر رستوران‌ها را در بستر موبایل فراهم کرده است. با درخواست رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از LevelUp یک برنامه اخصاصی موبایل، با حفظ هویت برندشان برای آن‌ها تولید می‌شود تا با استفاده از آن قادر به ارائه خدمات متفاوتی به مشتریان‌شان باشند. فقط کافی است که مشتریان آن‌ها این برنامه را نصب کنند تا وارد دنیایی شوند که برایشان تدارک دیده شده است. نگاه به برخی از این خدمات، مطمئنا خالی از لطف نخواهد بود:

  • پرداخت موبایل: پرداخت از طریق موبایل و بدون استفاده از پول نقد، بعنوان اولین و ابتدایی‌ترین امکان این اپلیکیشن
  • Passbook & Google Wallet: اتصال به کیف پول گوگل و اپل و ایجاد انسجام بین حساب‌های مجازی
  • وفاداری مشتری: طراحی یکی از قوی‌ترین بسترهای ایجاد وفاداری در مشتری توسط LevelUp (که به تشریح در ادامه توضیح داده خواهد شد)
  • رسید دیجیتال: تحویل رسید دیجیتال به مشتری به محض تکمیل فرایند پرداخت

levelup

  • تاریخچه تراکنش‌ها: لیست دقیق تاریخ، میزان و جزییات کامل تراکنش‌های گذشته
  • نزدیک‌ترین شعبه: یافتن نزدیک‌ترین شعبه از رستوران مورد نظر
  • منوی غذا و سفارش از طریق گوشی
  • بازخورد مشتری
  • اشتراک گذاری و پیشنهاد به دوستان

levelup-way2pay-menu

داده‌هایی که از طریق این برنامه تولید می‌شوند، داده‌های ارزشمندی هستند که در صورت تحلیل به اطلاعات ارزشمندی برای مدیر برند تبدیل خواهند شد. LevelUp با طراحی یک تحلیل‌گر دقیق، این امار را به شکلی دسته‌بندی شده به نمایش می‌گذارد.

levelup-way2pay-alalytic

ابزارهای طراحی تجربه کاربری و کمپین‌های خلاقانه

به نظر می رسد که ابزارهای طراحی تجربه کاربری و کمپین‌های خلاقانه LevelUp از متمایز کننده‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های آن باشد. استفاده از اپلیکیشن LevelUp این امکان را به مدیر برند می دهد که کمپین‌های جذاب تبلیغاتی بسیاری را برای ایجاد وفاداری در مشتریان فعلی و جذب مشتریان بیشتر اجرا کنند که برخی را با هم بررسی می‌کنیم.

  • از دوستان خود بخواهید که برنامه را روی گوشی‌های خود نصب کنند و با این‌ کار، جایزه نقدی وارد حساب کاربری‌تان شود.
  • با خرج X تومان،  Y تومان جایزه دریافت کنید.
  • N بار دیگر به رستوران بیایید تا یک خوردنی خاص برای شما فعال شود.

levelup-way2pay-eat

  • اگر مشتری ویژه هستید و بارها به رستوران آمده‌اید، با پرداخت X تومان، مبلغی بیشتر از Y تومان برای شما واریز خواهد شد.
  • اگر فراموش کرده باشید که برای مدت طولانی به رستوران سر بزنید، با پیشنهادهای ویژه به شما یاداوری می‌کنیم که دوباره سری به ما بزنید.
  • در تولد و سالگرد ازدواج، نوشیدنی، دسر، سالاد و هدایای رایگان دریافت کنید.
  • در روزهای بارانی، قهوه رایگان بنوشید.

levelup-way2pay-rain

  • اگر روز‌های مشخص در تعداد مشخصی از هفته به رستوران سر بزنید، پیشنهادهای ویژه‌ای دریافت می‌کنید.
  • اگر عادت دارید که هر هفته N بار به رستوران سر بزنید با رجوع N + ۱ امین بار، پیشنهادهای ویژه دریافت کنید.
  • و بسیاری امکانات دیگر …

همانطور که دیدید، اگرچه که LevelUp شیوه‌ی جدیدی از پرداخت را مطرح کرده است ولی خود را صرفا به آن مقیّد نکرده و با توسعه محصول خود و فعالیت‌ در زمینه‌ای خاص، در تلاش برای خلق برندی پایدار است. برندی که در نهایت منجر به خلق تجربه کاربری بهتر برای مشتریان می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.