راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رسانه رمزارز فهرست ۱۹ صرافی رمزارز برتر ایرانی را منتشر کرد

رسانه رمزارز فهرست برترین صرافی‌های رمزارز ایران را منتشر کرد. در این فهرست شاخص‌های متعددی در صرافی‌های رمزارز از جمله تعداد کاربران، تعداد رمزارز و حجم معاملات بررسی شده است.

با توسعه رمزارزها در سراسر جهان، کشور ما نیز در سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده است که از این حوزه عقب نماند. علاقه‌مندان به بازار رمزارزها در ایران روزبه‌روز در حال افزایش هستند و افراد در بخش‌های مختلفی، از ترید و هولد کردن رمزارزها گرفته تا راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به این حوزه، فعالیت می‌کنند.

یکی از کسب‌وکارهای بسیار مهم این حوزه در کشور، مربوط به صرافی‌های رمزارز است. ازآنجاکه ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، تمام صرافی‌های رمزارز خارجی هم به تبعیت از این تحریم‌ها، دسترسی ایرانی‌ها به صرافی‌های خود را محدود کرده‌اند و کاربران ما نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. ازاین‌رو، اکثریت کاربران ایرانی، چاره‌ای جز استفاده از صرافی‌های داخلی ندارند.


معیارهای مهم در انتخاب صرافی رمزارز مناسب


امنیت، مهم‌ترین اصل در انتخاب یک صرافی به شمار می‌رود. افرادی که در این حوزه تازه‌وارد هستند و قصد دارند به تبادل یا هولد کردن رمزارزها بپردازند، بهتر است که با بررسی‌های لازم، بهترین صرافی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. یک صرافی معتبر ایرانی، باید چند معیار را برای مورد اعتماد بودن داشته باشد. نداشتن سابقه هک شدن و یا داشتن زیرساخت‌های قوی و مناسب، از جمله مواردی است که اعتبار یک صرافی رمزارز را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، عواملی مثل تعداد ارزهای لیست شده، میزان کارمزد، تعداد کاربران، سهولت استفاده از پلتفرم، فرایند احراز هویت و غیره، از جمله عواملی است که در انتخاب صرافی می‌تواند مؤثر باشد. بااین‌حال، برخی از معیارها برای کاربران دارای اولویت بیشتری است که باعث می‌شود افراد، انتخاب‌های سلیقه‌ای در این زمینه داشته باشند.


جدول مقایسه صرافی‌های رمزارز ایرانی


به‌منظور سهولت در انتخاب صرافی‌های معتبر ایرانی توسط کاربران، رسانه رمزارز ، لیستی از ۱۹ صرافی رمزارز ایرانی تهیه کرده است تا افرادی که تمایل دارند در این بازار فعالیت کنند و شاید به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند و همچنین نیاز به راهنمایی دارند، بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

همان‌طور که گفته شد، یکی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی رمزارز، تعداد کاربران است که به نحوی، میزان اعتماد به آن پلتفرم را نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات گردآوری شده، صرافی نوبیتکس با ۷ میلیون کاربر، بیشترین تعداد مشتریان را در بین سایر صرافی‌ها دارد. همچنین به گفته اکسکوینو، این صرافی حدود ۳ میلیون، بیت‌پین ۲.۵ میلیون و رمزینکس ۲ میلیون کاربر دارند. والکس، اوام‌پی فینکس، آبان‌تتر، اوکی اکسچنج و تبدیل نیز جزو صرافی‌هایی هستند که بیش از یک میلیون کاربر دارند.

اگر بخواهیم از نظر کارمزد معاملات این صرافی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، پایین‌ترین سطح آن مربوط به صرافی اکس‌اونیکس است که کارمزد خود را صفر اعلام کرده است. بعد از آن، صرافی اوکی اکسچنج با کارمزد ۰.۰۴ درصد قرار دارد. همچنین کارمزد صرافی نیپوتو ۰.۱ درصد است.

پیش از این بررسی، رسانه رمزارز همواره در تلاش بوده که با ارائه اطلاعات مناسب درباره صرافی‌ها، افراد علاقه‌مند به این حوزه را به درستی راهنمایی و هدایت کند. ماهنامه عصر تراکنش نیز در گزارشی، به معرفی ۱۷ اپلیکیشن صرافی رمزارز فعال در کشور، و معرفی ۱۵ تن از مدیران عامل صرافی‌های رمزارز پرداخته بود.

در ادامه، جدول مربوط به جدیدترین مقایسه ۱۹ صرافی رمزارز کشور را مشاهده می‌کنید که با استفاده از این آمار، می‌توانید اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

2 دیدگاه
  1. علی رزازی می‌گوید

    فکر میکنم اطلاعات مربوط به #Excoino درست نباشد.

  2. ناشناس می‌گوید

    اوکی اکسنچ بدترین است کافیه یک میلیون پول واریز کنید و همون رو بخوایین بعد از مدتی برداشت کنید متوجه میشین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.