راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امضای دیجیتال قراردادهای کار الکترونیکی با استفاده از امضامی

امضامی با ارائه راهکار پنل کسب‌وکار خود به سازمان‌ها، ادارات و کسب‌وکارهای خرد و کلان، امکان امضای قراردادهای پرسنلی موقت، دائم و پروژه‌ای طرفین قرارداد از جمله پیمانکاران، فروشندگان و تأمین‌کنندگان را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی امضامی، در جهان امروز که بخش بزرگی از تعاملات حقوقی و دولتی با استفاده از راهکارهای دیجیتال و با تغییر رویکردهای سنتی و قدیمی انجام می‌شوند، یکی از اهداف اصلی سازمان‌های کوچک و بزرگ ایجاد سرعت و سهولت و حذف فرآیندهای کاغذی است.

اما یک چالش بزرگ در این زمینه وجود منع‌ها و چالش‌های قانونی در پذیرش اسناد دیجیتال و عدم وجاهت قانونی مکفی برخی از این اسناد در مراجع قانونی است. پیش از این قانون امضای دیجیتال و پذیرش قانونی این راهکار تدوین شده و در بسیاری از مراجع قانونی مورد قبول است.

به تازگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغیه‌ای منتشر کرده است که طبق آن اعتبار قانونی قراردادهای کار الکترونیکی امضا شده با امضای دیجیتال و سایر راهکارهای امضای الکترونیکی نیز مورد تأیید مراجع ذیصلاح است.


اعتبار قانونی قراردادهای کار الکترونیکی


پیش از این زمانی که کافرمایان با پرسنل خود قراردادی را عقد می‌کردند و در پیگیری و وصل مطالبات این قرارداد با چالش رو به رو می‌شدند، این مسئله باید توسط وزارت کار مورد بررسی قرار می‌گرفت و با توجه به رویکرد ادارات مختلف، نوع رسیدگی به این چالش‌ها مورد اختلاف بود.

به همین منظور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پایان دادن به این چالش‌ها در ابلاغیه اخیر خود، قراردادهای کار الکترونیکی امضا شده با امضای دیجیتال و سایر راهکارها را نیز از نظر قانونی و معتبر بودن تأیید کرده است. البته این قراردادهای کار باید مطابق با قانون مدنی ، قانون کار و قانون تجارت الکترونیکی به صورت دیجیتال امضا شده باشند. رسیدگی به اختلافات مربوط به این دست قراردادهای کار بر عهده‌ مراجع حل اختلاف و مراجع قضایی خواهد بود.


راهکار امضامی برای امضای دیجیتال قراردادهای کار الکترونیکی


امضامی با ارائه راهکار پنل کسب‌وکار خود به سازمان‌ها، ادارات و کسب‌وکارهای خرد و کلان، امکان امضای قراردادهای پرسنلی موقت، دائم و پروژه‌ای طرفین قرارداد از جمله پیمانکاران، فروشندگان و تأمین‌کنندگان را فراهم می‌کند.

پنل کسب‌و‌کار امضامی با فراهم آوردن امکان ایجاد و امضای دستور پرداخت به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا قراردادهای فروش، محصول یا سرویس را امضا کنند.

همچنین این پنل با پشتیبانی از مُهر سازمانی (چرخه کامل امضای اسناد قانونی) امکان ارسال قرارداد و نمایش اسناد امضا شده و استعلام وضعیت قرارداد را فراهم می‌کند. ویژگی دیگر این پنل امکان تعریف گردش امضا در اسناد و ارائه گزارش‌ها مدیریتی بر اساس شخصی‌سازی مطلوب کسب‌وکارهاست.

کاربران می‌توانند از طریق لینک مشخص شده برای استفاده از «پنل کسب‌وکار امضامی» درخواست ثبت کنند:

درخواست سرویس پنل کسب‌وکار امضامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.