راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش روز مشتریان رمیس همراه با اجرای موسیقی برگزار شد / رونمایی از هلدینگ هگر با هدف توانمندسازی حوزه تحول دیجیتال

همایش روز مشتریان شرکت رمیس بعدازظهر روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد. در این رویداد بخش نمایشگاهی کوچکی وجود داشت که واحدهای رمیس ازجمله ارژنگ، داروگ و اوراکل محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته بودند. هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی بیشتر مشتریان رمیس با سرویس‌ها و محصولاتی است که این هلدینگ ارائه می‌دهد.


پشتیبانی بی‌دریغ مشتریان و پشتکار نیروی انسانی؛ دلیل پیشرفت رمیس


احسان پورمند، مدیرعامل هلدینگ رمیس در سخنرانی افتتاحیه همایش روز مشتریان، ارائه راهکارهای یکپارچه در حوزه فناوری‌های زیرساخت دیجیتال را مأموریت اصلی این شرکت دانست و بیان کرد: «اعتقاد راسخ داریم که توسعه زیرساخت‌های دیجیتال از پیشران‌های کلیدی توسعه و اعتلای کشور است. طی ۲۰ سال گذشته و در راستای این مأموریت بیش از هزار پروژه بزرگ و کوچک را در سطح کشور با موفقیت به انجام رساندیم که شامل توسعه شبکه اپراتورها، طراحی، پیاده‌‌سازی و نگهداری مراکز داده بانکی، بیمه‌ای و کارگزاری می‌شود.»

او ادامه داد: «در رمیس همواره تلاش کردیم همگام با پیشتازان فناوری آخرین و به‌روزترین فناوری‌ها را در کشور ارائه دهیم. اوراکل چندسالی است که به محصولات و خدمات رمیس اضافه شده و جایگاه ویژه‌ای در سرویس‌های پایگاه داده پیدا کرده و فناوری‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌ای را به مشتریان ارائه می‌‌دهد. تغییراتی در سطح مالکیت شرکت وی‌ام‌ویر انجام شده و عمده زیرساخت‌های فناوری ما در ایران به صورت غیرلایسنس‌دار بر مبنای این شرکت شکل گرفته و احتمال می‌رود تغییراتی در لایسنسینگ رخ دهد. راهکار جایگزینی را برای کاهش این ریسک روی پلتفرم سنگفور ارائه دادیم.»

احسان پورمند

به گفته پورمند، چندی پیش شرکت رمیس سرورهای قدیمی یکی از بانک‌های بزرگ کشور را به بستری جدید انتقال داد. در این پروژه قریب به دو هزار سرور (ماشین مجازی) به صورت لایو و با استفاده از ابزارهای اسکریپتینگ و اتومیشن از یک بستر لگاسی و سنتی به بستری جدید مهاجرت داده شد. مفتخریم شرایطی ایجاد کرده‌ایم که مشتریان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را با خیالی راحت به رمیس بسپارند و از دغدغه ذخیره‌سازی، پردازش و امنیت اطلاعات رها شوند و هر سازمان بتواند بر توسعه کسب‌وکار خود تمرکز کند.

مدیرعامل هلدینگ رمیس حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ مشتریان و خلاقیت و پشتکار نیروی انسانی جوان این هلدینگ را شتاب‌بخش حرکت رمیس دانست و گفت: «در آغاز ماجرا هستیم و هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن مانده است. در رمیس به دنبال این هستیم که ایران را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. تمام اهالی فناوری به دنبال این هستند که زندگی بهتری برای مردم بسازند. گواه این ادعا، تغییرات شگفتی است که طی سال‌های اخیر در زندگی مردم به وجود آمده است.»


هلدینگ هگر حوزه تحول دیجیتال را توانمند می‌کند


پورمند با اشاره به اینکه اهالی فناوری مسیرها را بررسی می‌کنند و با آغوش باز به استقبال تغییرات می‌روند، اظهار کرد: «براساس خروجی برنامه استراتژیکی که با همکاری جمعی از بهترین اساتید طراحی و تدوین شده، ادامه مسیر رمیس در قالب یک هلدینگ فناوری پیش خواهد رفت و به همین منظور شرکت هگر تأسیس شده که به‌عنوان هلدینگ گروه فعالیت می‌کند. مأموریت هگر را خلق یک اکوسیستم فناوری‌محور با هدف توانمندسازی کشور در حوزه تحول دیجیتال قرار دادیم. ساختار هلدینگ این امکان را به ما می‌دهد که به صورت جدی‌تر و بهتر بر توسعه سرویس‌ها و محصولات جدید متمرکز شویم. در کنار رمیس، ارژنگ سعی در تربیت نیروهای متخصص و ارائه آخرین آموزش‌های کلاس جهانی به متخصصان داخلی دارد و به‌زودی سرویس ابری به نام داروگ به بازار عرضه خواهد شد.»

پورمند در انتها آمادگی رمیس برای حمایت مالی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپای فعال در حوزه زیرساخت دیجیتال را اعلام کرد.


افتتاح مدرسه رمیس ۲؛ به زودی


حسین اسلامی، مدیرعامل شرکت رمیس ضمن تشکر از مشتریان این شرکت برای ۲۲ سال حمایت، بیان کرد: «تصویرسازی فعالیت ما کاری دشوار است. هر روز صبح که بیدار می‌شوید و از تلفن همراه و اینترنت استفاده می‌کنید، وقتی که از سرویس تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنید، زمانی که از کارت بانکی خود استفاده می‌کنید یا تراکنشی در بانک انجام می‌شود، ما در رمیس خوشحال می‌شویم؛ چراکه کاری کرده‌ایم که افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.»

او در ادامه خطاب به مشتریان رمیس گفت: «از شما ممنونم که به کار ما معنا می‌دهید. کسب‌وکارهای شما به مردم خدمات باکیفیت ارائه می‌‌دهند و شما سبک زندگی آنها را عوض کرده‌‌اید. از شما به خاطر اعتمادی که به ما کردید، زیرساخت‌های فناوری‌تان در اختیار ما قرار دادید، تشکر می‌کنم. تلاش می‌کنیم در آینده نیز برای شما اطمینان‌بخش باشیم تا با فراغ‌ بال محصولات جدید خود را طراحی و پیاده‌سازی کنید.»

حسین اسلامی

مدیرعامل شرکت رمیس با اشاره به اینکه سال گذشته مدرسه رمیس یک در سیستان و بلوچستان تأسیس شد، اعلام کرد: «همین امروز کلنگ مدرسه رمیس ۲ نیز به دست بچه‌های سیستان و بلوچستان زده شد. برای رقم زدن اتفاقات خوب باید کنار هم تلاش کنیم تا زندگی خوب برای همه ایرانیان رقم بخورد.»


اوراکل؛ انقلابی در حوزه پایگاه داده


سعید شجاعی، مدیر واحد راهکارهای اوراکل با اشاره به اینکه این واحد در رمیس از سه سال پیش به صورت مستقل در حال فعالیت است، بیان کرد: «اوراکل تنها بیزینس‌یونیت رمیس به شمار می‌رود. هدف اوراکل فراهم کردن تمام نیازهای داخلی در حوزه دیتابیس است. کار این واحد ابتدا با سرویس پشتیبانی شروع شد، سپس به سراغ امنیت دیتابیس رفتیم و امروز تجهیزات تخصصی حوزه دیتابیس به‌ویژه اوراکل را در ایران تأمین می‌کند. این امر آغازگر یک انقلاب در حوزه پایگاه داده در ایران به شمار می‌رود.»

او در خصوص برنامه‌های آتی این واحد تجاری اظهار کرد: «برای اولین‌بار تجهیزات های‌تک اوراکل در ایران در دو سازمان بزرگ نصب می‌شوند که توسط بیزینس‌یونیت اوراکل رمیس انجام می‌گیرد. پس از این اتفاق، ایران به دو بخش قبل از تجهیزات اوراکل و بعد از آن تقسیم می‌شود.»

سعید شجاعی

شجاعی درباره ویژگی برتر تجهیزات اوراکل گفت: «به هیچ عنوان پارت فیک روی آنها نصب نمی‌شود. رمیس در خارج از ایران پارتنر رسمی اوراکل است و هر آنچه اوراکل ارائه می‌دهد را در ایران فراهم می‌کند.»

بیزینس‌یونیت اوراکل رمیس چهار سبد محصول شامل اگزادیتای اوراکل، سرورهای ODI و توتال سولوشن اوراکل، زیرو دیتالاس و محصول AVDF می‌شود که محصول امنیتی حوزه دیتابیس است.


ارژنگ؛ نوجوانان را جذب حوزه آی‌تی می‌کند


فرگام جمشیدی، مدیرعامل مؤسسه آموزش عالی ارژنگ با اشاره به اینکه این مؤسسه دو هدف را دنبال می‌کند، بیان کرد: «هدف اول فراهم کردن مهارت‌های لازم برای متخصصان آی‌تی در سازمان‌هاست. هدف دوم پر کردن فاصله بین دانشگاه و محیط کاری با مهارت‌آموزی آی‌تی است.»

به گفته او، ارژنگ تاکنون برای رده سنی متخصص آی‌تی یعنی ۲۶ سال به بالا برنامه‌ریزی آموزشی داشته، اما از سال آینده برای نوجوانان نیز کلاس برگزار خواهد کرد.

فرگام جمشیدی

 مدیرعامل مؤسسه آموزش عالی ارژنگ جذب نوجوانان به حوزه آی‌تی را ضروری دانست و گفت: «نوجوانان دارای پتانسیل می‌توانند نقشی کلیدی در آینده آی‌تی داشته باشند. به همین دلیل ارژنگ نقشه راه را برای این هدف چیده است و در این مسیر گام برمی‌دارد.»

مؤسسه آموزش عالی ارژنگ تاکنون بیش از ۹ هزار دانش‌آموخته فعال داشته که بالای ۷۰ درصد از آنها جذب محیط‌های کاری داخلی و خارجی شده‌اند. این مؤسسه با نام ارژنگ حدود ۱۳ سال سابقه دارد، اما پیش از آن هشت سال با نام مرکز آموزش تخصصی رمیس فعال بوده است.


داروگ مشکلات فناوری اطلاعات سازمان‌ها را رفع می‌کند


امروزه زندگی شهروندان به خدمات الکترونیکی وابسته است و اگر ارتباط با شبکه برای چند ساعت هم قطع شود، روند معمول زندگی به‌ هم می‌ریزد. سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی معمولاً خدمات الکترونیکی را ارائه می‌دهند، هرچه این شرکت‌ها در بسترهای فناوری خود ریسک بیشتری داشته باشند احتمال به خطر افتادن کسب‌وکارشان بالاتر می‌رود. این امر می‌تواند منجر به هک اطلاعات شود که اثرات اجتماعی منفی برای سازمان‌ها به دنبال دارد.

مسعود مقیمی، مدیرعامل داروگ با اشاره به این نکته که این سازمان‌ها با چالش‌های بزرگی مواجه هستند که کمبود نیروی انسانی متخصص بزرگ‌ترین آن است، گفت: «صنعت فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت خاصش بیشترین آسیب را از این مشکل دیده است. کیفیت خدمات در صنعت فناوری اطلاعات به‌شدت به کیفیت نیروی انسانی این صنعت وابسته است. از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، خرید تجهیزات های‌تک هزینه بسیار بالایی به سازمان‌ها وارد می‌کند؛ در حالی که می‌توان این میزان سرمایه را به روش‌های هوشمندانه‌تری برای رسیدن به اهداف سازمان هزینه کرد.»

مسعود مقیمی

او ادامه داد: «داروگ به‌عنوان یک ارائه‌دهنده سرویس ابری نه‌تنها دغدغه نیروی انسانی سازمان‌های الکترونیکی را رفع می‌کند، گردش مالی آنها را نیز با هزینه معقولی بهبود می‌دهد. بدین‌ترتیب سازمان‌ها خیال‌شان از بستر فناوری اطلاعات راحت می‌شود و می‌توانند روی کسب‌وکار خود متمرکز شوند. تاکنون سازمان‌های بزرگ به دلیل حساسیت‌های بالا نمی‌توانستند به ارائه‌دهندگان خدمات ابری اعتماد کنند، اما با توجه به ۲۰ سال سابقه رمیس در حوزه فناوری اطلاعات، داروگ انتخاب مناسبی برای ارائه خدمات باکیفیت، با ایمنی بالا و پایدار به سازمان‌ها به شمار می‌رود.»


رصد ترندهای نوآورانه و فناورانه جهان در رمیس


محمد سلطانی، مدیر فنی و عضو هیئت‌مدیره شرکت رمیس با بیان اینکه کار اصلی ما رصد اتفاقات جدید فناورانه و نوآورانه در جهان است، گفت: «این امر در لایه‌های سخت‌افزاری و زیرساخت انجام می‌شود. بررسی رصدهای روز دنیا در تکنولوژی‌های مرتبط با سخت‌افزار نیز صورت می‌گیرد. پس از بررسی، تکنولوژی‌های نوین یا تغییریافته را وارد لابراتوار می‌کنیم و با آنها دست‌وپنجه نرم کنیم تا یک‌ قدم جلوتر باشیم. برندهای خارجی در بازار داخل نیستند؛ بنابراین وقتی محصول جدیدی معرفی می‌کنند، مشتریان ایرانی اطلاعی از آن ندارند. به همین دلیل در رمیس تلاش کردیم که این نقش را ایفا کنیم.»

او ادامه داد: «سعی می‌کنیم بی‌طرف باشیم و با همه محصولات کار کنیم و تنها روی محصولاتی که در بازار ایران جا افتاده‌اند، مانور ندهیم. به نیازهای بازار توجه می‌کنیم و بهترین گزینه را برای آن پیدا می‌کنیم. شاید یک محصول از یک برند معروف بهترین گزینه برای یک سازمان نباشد. تلاش می‌کنیم بهترین گزینه را برای نیاز مشتری پیشنهاد دهیم. درحالی‌که در ایران تقریباً ۹۰ درصد سازمان‌ها مدل خاصی از یک سرور را استفاده می‌کنند، اما ما با توجه به نیاز مشتری محصول را پیدا و معرفی می‌کنیم.»

محمد سلطانی

مدیر فنی شرکت رمیس محصولاتی که امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند را جزو محصولات خاص و متفاوت دنیا دانست و اظهار کرد: «شرکت‌های کمتری با این محصولات کار می‌کنند. به‌عنوان‌ مثال یک سرور اسپارک مجهز به پردازنده اسپارک است؛ در حالی که ۹۰ درصد سرورهای مبتنی بر پردازنده‌های اینتل هستند،‌ چون اصلی‌ترین محصول بازار است. وقتی مشتری اپلیکیشن جاوایی دارد، پردازنده‌های اسپارک برایش مناسب‌تر است؛ چراکه به لحاظ سخت‌افزاری برای اجرای اپلیکیشن جاوا طراحی شده‌اند.»

عضو هیئت‌مدیره شرکت رمیس با اشاره به اینکه پلتفرم یک لایه نرم‌افزاری است، اظهار کرد: «شرکت‌های انگشت‌شماری در حوزه زیرساخت با توجه به پلتفرم فعالیت می‌کنند. در رمیس چند سالی است که روی این تفاوت‌ها متمرکز شده‌ایم و روی آن کار می‌کنیم. کاموالت نرم‌افزاری در زمینه بک‌آپ است، اما در بازار کمتر کسی با آن کار می‌کند. رمیس از چند سال قبل شروع به پیاده‌سازی آن در سازمان‌های مختلف کرده است. کاربرد این نرم‌افزار در زمان بحران بک‌آپ‌گیری مشخص می‌شود. رمیس تنها شرکتی است که آبجکت استوریج دل را وارد بازار ایران کرده است.»

در همایش روز مشتریان شرکت رمیس نمایشی مفهومی درباره داده‌ها و پایگاه داده به همراه موسیقی زنده اجرا شد.

این نمایش داستان داده‌ها و تأثیر آنها بر زندگی روزمره انسان را به روشی جالب به نمایش گذاشت.

همچنین به قید قرعه به پنج نفر از مشتریان شرکت رمیس جوایزی اعطا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.