راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در نشست خبری توسن‌تکنو ارائه شد / رونمایی از کارت‌خوان دانش‌بنیان توسن‌تکنو

شرکت توسن‌تکنو در نشست خبری خود که در محل سایت تولید این شرکت برگزار شد، از کارت‌خوان TECHNO M500‌ رونمایی کرد. دستگاه کارت‌خوان TECHNO M500‌ محصول دانش‌بنیان توسن‌تکنو است که طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن در توسن‌تکنو انجام شده و مالکیت معنوی این محصول در اختیار توسن‌تکنو است. محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو در نشست خبری درباره این محصول توضیح داد که این دستگاه تولید داخل تا ۳۰ درصد در هزینه‌تمام‌شده و هزینه خرید نسبت به محصول وارداتی ارزان‌تر است.

نشست خبری شرکت «توسعه فن‌افزار توسن» با نشان تجاری «توسن‌تکنو»، سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل این شرکت در سایت تولید شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد. موضوع این نشست دانش‌بنیان‌شدن توسن‌تکنو در تولید راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت پرداخت الکترونیک بود و محمد مظاهری، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره؛ امید شاهرخی، معاون توسعه محصول سخت‌افزار؛ احسان بایندور، معاون توسعه محصول نرم‌افزار؛ جمشید جوادی‌پور، معاون امور مشتریان و فروش؛ علی عزیزی، مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار و احسان مهدی‌زاده، سرپرست بازاریابی دیجیتال و ارتباطات در آن حضور داشتند.


مابه‌التفاوت 25درصدی قیمت‌ تمام‌شده نسبت به واردات


محمد مظاهری، مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سؤالات «راه پرداخت» درباره مؤلفه‌های دانش‌بنیان محصول جدید توسن‌تکنو توضیح داد و درباره مابه‌التفاوت قیمت‌ تمام‌شده و قیمت مصرف‌کننده دستگاه کارت‌خوان دانش‌بنیان این شرکت اعلام کرد: «دستگاه کارت‌خوان TECHNO M500‌ محصول دانش‌بنیان توسن‌تکنو بوده و مالکیت معنوی و طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن در اختیار شرکت توسن‌تکنو است. اگر بخواهیم هزینه‌ تمام‌شده تولید این محصول را نسبت به هزینه واردات یک دستگاه کارت‌خوان مقایسه کنیم، باید بگویم محصول تولیدی ما حدود ۲۵ درصد قیمت تمام‌شده کمتری دارد و در سمت تقاضا هم برای متقاضی حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر تمام می‌شود.»

مظاهری با تأکید بر ویژگی‌های یک محصول دانش‌بنیان از سه مؤلفه اجراشده در M500‌ صحبت کرد؛ مالکیت معنوی، بومی‌بودن طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصول و صرفه‌جویی ارزی.

به گفته مدیرعامل توسن‌تکنو، این سه مؤلفه از دستگاه کارت‌خوان تولیدی این شرکت یک محصول دانش‌بنیان ساخته است و این شرکت قصد دارد با توسعه محصولات دانش‌بنیان ۷۰ درصد از درآمدهای خود در سال آینده را از محل خدمات و محصولات دانش‌بنیان کسب کند.

TECHNO M500‌ از طریق به‌کارگیری TECHSTORE سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک، باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک شده و زمینه را برای ورود این شرکت به صادرات محصول هموار کرده است.

مدیرعامل توسن‌تکنو خبر داد که فروش M500 آغاز شده و این شرکت در سالی که گذشت، شش محصول اندرویدی دیگر را هم به بازار عرضه کرده که برخی از آنها به دلیل فیزیک طراحی‌‌شان مخصوص دسته و اصناف خاصی بودند، اما M500 عملاً یک دستگاه هیبریدی است و برای فروش، محدودیت کاربردی در اصناف مختلف ندارد.


کاهش هزینه‌های عملیاتی پی‌ا‌س‌پی‌ها با به‌کارگیری راهکار TECHSTORE


محمد مظاهری در این نشست به موانع پیش‌ روی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: «با توجه به اهمیت ویژه خودکفایی ملی که ضمن تولید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشور به ارمغان می‌آید، امید داریم تخصیص ارز به این شرکت‌ها با سهولت بیشتری صورت گیرد.»

وی همچنین مزایای استفاده از سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک توسط شرکت‌های پی‌اس‌پی را خاطرنشان کرد و افزود: «مرور صورت‌های مالی پی‌اس‌پی‌ها مبین این مطلب است که بخش زیادی از هزینه‌ آنها مربوط به هزینه‌های عملیاتی است و استفاده از سامانه‌های مدیریت کارت‌خوان می‌تواند این هزینه را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.»

این نشست خبری در سایت تولید شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد و خبرنگاران حوزه اقتصادی، بازار سرمایه، فین‌تک و فناوری اطلاعات از خطوط تولید محصولات پرداخت الکترونیک و بانکی توسن‌تکنو بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.