راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موافق اصل دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان‌ها هستیم ولی با روش کار مخالفیم

رییس اتاق اصناف کشور با اعلام “با اصل دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان‌ها مخالف نیستیم ولی با روش دریافت کارمزد مخالف هستیم” گفت: ‌«دریافت هرگونه وجه از اصناف طبق قانون باید براساس مصوبه کمیسیون‌های نظارت شهر یا استان باشد.»

علی فاضلی اظهار کرد: «اصناف با اصل دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان موافق است اما با روشی که بانک مرکزی در پیش گرفته مخالف است و نباید بدون مشورت با ذی‌نفعان کاری صورت گیرد.»

وی ادامه داد: مطمئناً دریافت کارمزد به این صورت دریافت هزینه از جیب مشتری را در پی خواهد داشت که به‌دنبال آن هستیم تا با تعامل مشکل رفع شود. دریافت هرگونه وجه از بنگاه‌ها و سازمان‌های صنفی طبق قانون باید براساس مصوبه کمیسیون‌های نظارت شهر یا استان صورت گیرد.

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه آقایان نمی‌توانند خودسرانه دریافت کارمزد را اجرایی کنند، تأکید کرد: بازرسی به‌تازگی به اصناف سپرده شده و یقیناً نیاز به ساماندهی دارد که زمان‌بر خواهد بود تا به درجه مطلوب دست یابیم ولی انجام این وظیفه توسط اصناف هیچ شکی در آن نیست.

علی فاضلی بیان کرد: در نمایشگاهی که توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دایر شده است قرار بر این بوده کار و فعالیت فرهنگی در آن صورت گیرد اما به یک فروشگاه مکاره تبدیل شده که در آن کالای غیرضروری و مفید عرضه می‌شود و این نمایشگاه به بدنه رنجور اقتصاد ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری نیز با بحث فرهنگ سازی در کالای ایرانی و المان‌های ایرانی وارد عرصه شده که تقریباً کار خوب انجام شده اما کالاهای در نظر گرفته شده در این نمایشگاه به‌طور نسبی گران‌تر عرضه می‌شود که این موضوع به‌دلیل نظارت و قیمت گذاری یک واحد سازماندهی شده از سوی متولیان اصلی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

رییس اتاق اصناف کشور با بیان این که نمایشگاه شهرداری نیز آن‌چنان موفق نبوده، گفت: بازار نشان داد نیازی به نمایشگاه فصلی ندارد و می‌تواند خود را مدیریت و تنظیم کند اما اگر زمانی احساس شود نیاز به برگزاری نمایشگاه فصلی باشد این کار صورت خواهد گرفت.

این فعال صنفی در پایان بیان کرد: تا به این لحظه جایی برای نمایشگاه‌های اصناف در نظر گرفته نشده اما به شهرداری پیشنهاد شده تا زمین به اصناف اختصاص داده شود تا اصناف سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.