راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت ارتباط فردا مطرح کرد / اثرگذاری ۱۹ درصدی بانکداری باز بر بانکداری مدرن

مدیرعامل شرکت ارتباط فردا با بیان اینکه طبق گزارش‌ها میزان اثرگذاری بانکداری باز بر بانکداری مدرن معادل ۱۹ درصد برآورده شده است، گفت: «بر اساس گزارش startus in sight بانکداری باز در میان ۱۰ روند برتر تاثیرگذار بر بانکداری مدرن در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است.»

مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل شرکت ارتباط فردا در ارائه‌ای درباره open finance در اکوسیستم فین‌تک صحبت کرد. او در ابتدا مفهوم openness را تعریف کرد و گفت: «این مفهوم در بستر اکوسیستم مالی به جریان آزاد اطلاعات، داده‌ها و خدمات میان موسسات و پلتفرم‌ها اشاره دارد که می‌تواند در فرم‌های مختلفی تجلی پیدا کند.»

او همچنین، مهم‌ترین مزایای open finance را بهبود کارایی، شفافیت بیشتر، افزایش رقابت، ارتقای نوآوری دانست.

مدیرعامل ارتباط فردا در ادامه ضمن تعریف بانکداری باز بیان کرد: «بانکداری باز به مجموعه ویژه‌ای از ApIهای بانکی اشاره دارد که در اختیار توسعه‌دهنده ثالثی قرار می‌گیرد تا برنامه‌های کاربردی و سرویس‌هایی را با استفاده از اطلاعات مالی کاربران ایجاد کند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود ارتباط بانکداری باز و نوآوری باز را تشریح کرد و گفت: «بانکداری باز، پلتفرمی برای نوآوری باز ایجاد می‌کند که این امر به واسطه ایجاد دسترسی به طیف وسیعی از داده‌های مالی و قابلیت اتصال به ذی‌نفعان بیشتر محقق می‌شود. همچنین، نوآوری باز به‌واسطه توسعه خدمات مالی نوآورانه که در بستر APIهای بانکی و استفاده از داده‌های مالی حاصل شده‌‌اند، موجب پیشرفت و تکامل بانکداری باز می‌شود.»

طبق گفته وکیلی‌نیا، بانکداری باز و نوآوری باز در کنار یکدیگر، در حال ایجاد تحول و انقلاب در حوزه خدمات مالی هستند؛ به‌طوریکه این حوزه را پربارتر، کاراتر و مشتری‌محورتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ارتباط فردا در ادامه درباره تاثیر بانکداری باز بر بانکداری مدرن صحبت کرد و گفت: «بر اساس گزارش startus in sight بانکداری باز در میان ۱۰ روند برتر تاثیرگذار بر بانکداری مدرن در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. این روندها که با مطالعه و تحقیق روی ۱۹۲۶ شرکت و استارتاپ نوظهور شناسایی شده، نشان می‌دهد که میزان اثرگذاری بانکداری باز بر بانکداری مدرن به میزان ۱۹ درصد برآورد شده است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود open finance را تعریف کرد. طبق گفته مدیرعامل شرکت ارتباط فردا، open finance توسعه نوینی از بانکداری باز است که فراتر از حوزه داده‌های مالی قرار می‌گیرد و به شرکای سوم مورداعتماد، اجازه می‌دهد تا به داده‌های مالی بیشتر دسترسی پیدا کند و پیشنهادهای بهتر و مناسب‌تری را در محصولات خدمات مالی دیگر ارائه دهد.

وکیلی‌نیا در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه شرکت ارتباط فردا حرکت به سمت open finance را شروع کرده است، گفت: «دلایل حرکت به سمت بانکداری باز شامل تقاضای مشتری، بهبود تجربه مشتری، فرصت‌های درآمدی جدید و تسهیل نوآوری می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.