راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به مسئله امنیت دارایی‌های دیجیتال / راهکار استفاده از رمز اضطراری صرافی نیپوتومارکت

پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان پول و روش پرداخت با توجه‌ به ماهیت غیرمتمرکز بودن آنها، همان‌طور که مزیت‌های بسیار زیادی داشته، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. غیرمتمرکزبودن ارزهای دیجیتال باعث‌ شده ناشناس‌ماندن تراکنش‌های مالی فرصت سوءاستفاده و باج‌خواهی را نیز برای سودجویان و خلاف‌کاران مهیا کند.

طبیعی است که در چنین شرایطی بسیاری از کاربران علاوه بر ریسک‌های طبیعی موجود در مورد معامله در بازارهای مالی باید با نگرانی مشکلات امنیتی نیز مواجه باشند. همین امر می‌تواند باعث شود بسیاری از کاربران با فاصله گرفتن از دارایی‌های دیجیتال امکان استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فناوری جدید را نیز از دست بدهند. 

ارزهای دیجیتال با آن ماهیت غیرمتمرکزشان مثل هر فناوری نوظهور دیگری چالش‌های خاص خود را دارند. صرافی ارز دیجیتال نیپوتو با استفاده از سیستم «رمز اضطراری» سعی‌ کرده برای این چالش مهم، راهکاری کاربردی ارائه کند.


کاربرد رمز اضطراری در صرافی نیپوتو چیست؟


در صورتی که در موقعیت و شرایط امنیتی قرار گرفته‌اید که فرصت‌طلبان با تهدید شما قصد دارند دارایی‌های دیجیتال شما را از طریق انتقال از کیف پول‌تان سرقت کنند، می‌توانید با استفاده از سیستم رمز اضطراری از دارایی‌هایتان محافظت کنید.

در صورتی‌ که از حساب‌های امن و کیف پول‌های نیپوتو استفاده می‌کنید، می‌توانید با وارد کردن رمز اضطراری خود ضمن مسدودسازی حساب کاربری‌تان، به صورت خودکار لوکیشن محل اقامت خود را نیز برای واحد حقوقی صرافی نیپوتو ارسال کنید. کارکنان صرافی نیپوتو با دریافت این پیام از موقعیت اضطراری شما باخبر می‌شوند و ضمن تماس با نیروی انتظامی، لوکیشن و موقعیت شما را نیز در اختیار نیروهای انتظامی قرار می‌دهند.


نحوه فعال‌کردن سیستم رمز اضطراری


برای فعال‌کردن «رمز اضطراری»، فقط کافی است در هنگام ثبت‌نام در پنل حساب کاربری‌تان رمز اضطراری را نیز تعیین و فعال کنید. نیپوتو در تلاش است ضمن فراهم‌کردن بهترین امکانات برای استفاده از مزیت‌های مهم و کاربردی دنیای ارزهای دیجیتال، امنیت این دارایی‌های نوظهور را نیز در مقابل چالش‌های این فناوری نوین، به کاربردی‌ترین شکل ممکن تضمین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.