راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارشناسان و فعالان صنعت دارایی دیجیتال و بلاکچین در 9 ژانویه بررسی می‌کنند / مرور اتفاقات سال 2023 دنیای رمزارز و پیش‌بینی صنعت در سال 2024

آینده بازار رمزارز در سال 2024 برای فعالان این بازار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چراکه این بازار طی سه سال قبل نوسانات زیادی را تجربه کرده و پیش‌بینی مسیری که در پیش خواهد گرفت، دشوار به نظر می‌رسد. موضوعی که یکی از محورهای محتوایی رویداد نهم ژانویه است و این رویداد برای کاربران فرصتی خواهد بود تا قادر باشند تحلیل و پیش‌بینی متخصصان را بشنوند و در مورد این بازار در یک فضای تعاملی گفت‌وگو کنند.

سرنوشت بازار رمزارز طی سه سال گذشته به نوسان گره خورده و معامله‌گران شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری در این بازار بوده‌اند؛ به‌طوری‌که در ابتدای سال 2021 رالی صعودی این بازار آغاز شد، اما در انتهای همان سال و طی سال 2022 ترمز شیب تند این صعود کشیده شد. بازار رمزارز در سال 2023 صعودی آهسته و پیوسته داشت و این سؤال بزرگ را برای معامله‌گران به وجود آورد که این بازار در سال 2024 چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟ سؤال مهمی که قرار است کارشناسان و فعالان صنعت دارایی دیجیتال و بلاکچین در رویداد نهم ژانویه به آن پاسخ دهند.

ارزش بازار رمزارز در ابتدای سال 2023 حدود 825 میلیارد دلار بود که با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، بازار کریپتو به رهبری بیت‌کوین روندی صعودی در پیش گرفت و ارزش بازار به حدود 1.66 تریلیون دلار رسید. به طور کلی با وجود ضعیف بودن روند بازار در اواسط سال 2023، نسبت شارپ بیت‌کوین در بین بهترین‌ها قرار داشته و پس از انویدیا در رتبه دوم قرار دارد. قیمت بیت‌کوین در سال 2023 توانست با افزایش 160درصدی از 28 هزار دلار به حدود 45 هزار دلار برسد.

پیش‌بینی وضعیت بازار رمزارز در سال میلادی آینده کار آسانی نیست؛ چراکه افزایش یا کاهش رمزارزها به عوامل متعددی ازجمله هاوینگ، عوامل کلان اقتصادی، قانون‌گذاری و نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال و… بستگی دارد اما آنچه که باعث می‌شود برخی از معامله‌گران به آینده این بازار امیدوار باشند، چهارمین دوره هاوینگ است. اولین هاوینگ در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ در بلوک شماره ۲۱۰ هزار اتفاق افتاد و باعث شد پاداش ماینرها از ۵۰ واحد بیت‌کوین به ۲۵ واحد بیت‌کوین برای هر بلوکی که به شبکه اضافه می‌کردند، کاهش یابد. یک سال بعد، قیمت بیت‌کوین برای اولین‌بار چهاررقمی شد و به ۱۰۰۰ دلار رسید و در دوره‌های دوم و سوم این اتفاق نیز شاهد یک افت ابتدایی و بعد یک افزایش قابل توجه در قیمت بیت‌کوین بودیم.

چهارمین هاوینگ طی چند ماه آینده رخ خواهد داد و این اتفاق روی قیمت بیت‌کوین و در نتیجه سایر رمزارزها تأثیرگذار خواهد بود. البته اگرچه در سه هاوینگ قبلی قیمت بیت‌کوین افزایشی بود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق دوباره تکرار شود و با هاوینگ‌ بعدی نیز قیمت بیت‌کوین افزایشی باشد. با این حال نگاه‌ها به آینده بازار رمزارز امیدوارکننده است.

ماهنامه عصر تراکنش در آستانه برگزاری رویداد 9 ژانویه به سراغ مدیرعامل‌های صرافی‌های رمزارز و فعالان حوزه بلاکچین و رمزارز کشور رفته و از این افراد در مورد اینکه قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ چهارم چند دلار و چند تومان خواهد شد، پرسیده است. پیش‌بینی این افراد حاکی از آن است که حداقل قیمت بیت‌کوین 40 هزار دلار و حداکثر قیمت آن 240 هزار دلار خواهد بود. همچنین حداقل قیمت بیت‌کوین 3.5 میلیارد تومان و حداکثر قیمت نیز پنج میلیارد تومان تخمین زده شده است.


مرور اتفاقات سال 2023 دنیای رمزارز و پیش‌بینی صنعت در سال 2024


برای اینکه بتوان پیش‌بینی بهتری نسبت به قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2024 داشت، باید به گذشته نگاهی انداخت. مسیری که بازار رمزارز و بیت‌کوین طی سال 2023 طی کرد و روندی که این بازار در سال 2024 در پی خواهد گرفت، ذهن بسیاری از معامله‌گران را به خود مشغول کرده و رویداد نهم ژانویه می‌تواند به افراد کمک کند دید بهتری نسبت به بازار رمزارز در سال جدید میلادی داشته باشند.

حدود 10 روز دیگر سومین رویداد 9 ژانویه به مدت دو روز مصادف با ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود. این رویداد علاوه بر سخنرانی‌‌ و پنل‌های تخصصی، بخش‌های دیگری ازجمله نمایشگاه، کاریابی، جایزه، شبکه‌سازی و کارگاه‌های آموزشی هم دارد. رویداد نهم ژانویه با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار می‌شود.

 این رویداد دوروزه که با پنل‌ها و سخنرانی‌های متنوع برگزار خواهد شد بر فناوری‌ها و نوآوری‌های این حوزه و بررسی جنبه‌های مختلف تحولات یک سال‌ اخیر و سناریوهای محتمل «رمزارز» و بازار آن در سال‌های آینده تمرکز خواهد داشت.
۹ ژانویه رویدادی است که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد.

رویداد ۹ ژانویه ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد دوروزه می‌توانند از طریق صفحه رویداد در ایوند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.