راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی حضور برخی شرکت‌های حوزه فناوری مالی در تلکام / رونمایی از محصولات جدید و ارائه دستاوردها

بیست‌وچهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با حضور برخی شرکت‌های حوزه فناوری مالی در حال برگزاری است و هر کدام از این شرکت‌ها طی چهار روز نمایشگاه سعی در معرفی و ارائه محصولات خود دارند. شرکت‌های فن‌آوا، آسیاتک، افرانت، مبین‌نت، ایرانسل و اندیشه‌نگار پارس ازجمله شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و ضمن معرفی محصولات خود به فرهنگ‌سازی در حیطه استفاده از این محصولات پرداختند.

سامانه سپاک توسط هلدینگ فن‌آوا، فیبر نوری توسط شرکت آسیاتک، سرویس‌های ابری توسط شرکت افرانت، IOT HUB توسط شرکت مبین‌نت، نسل پنجم شبکه تلفن‌ همراه 5G توسط ایرانسل و توانمندی‌های مخابراتی توسط شرکت اندیشه‌نگار پارس ازجمله محصولاتی است که در نمایشگاه تلکام که از دوم تا پنجم دی‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، ارائه می‌شود.

«راه پرداخت» با حضور در نمایشگاه تلکام به بررسی حضور برخی شرکت‌ها پرداخته و گفت‌وگویی با نمایندگان این شرکت‌ها حول محور حضورشان در این نمایشگاه داشته است که در ادامه می‌خوانید.


فن‌آوا و معرفی سامانه سپاک


هلدینگ فن‌آوا یکی از شرکت‌های فعال و باسابقه در صنعت ICT کشور است که در نمایشگاه تلکام امسال با محصولات متنوعی حضور دارد. فن‌آوا با چهار شرکت زیرمجموعه خود اعم از شرکت‌های داده‌پردازی، داده‌سامانه، معتمد همراه و فن‌آوا ماهواره که جنس مخابراتی دارند، پلتفرم و سامانه‌های خود را به عموم مردم معرفی می‌کند.

مسعود زند وکیلی، مدیرعامل هلدینگ فن‌آوا در مورد محصولی که این هلدینگ در تلکام ارائه کرده، به راه پرداخت توضیح داد: «سامانه‌ای که فن‌آوا در نمایشگاه از آن رونمایی کرده و در معرض دید عموم قرار داده، سامانه سپاک نام دارد. سامانه سپاک سنجش و پایش محصولات کشاورزی و تصاویر ماهواره‌ای است که با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در موضوعات راهبردی حوزه کشاورزی خدمات ارزشمندی ارائه خواهد داد.»

هلدینگ فن‌آوا به دنبال ایفای نقش مؤثر همکاری در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی و مدیریت این محصولات است.

همچنین یارس سالم، مدیرعامل شرکت داده‌پردازی فن‌آوا، با بیان اینکه محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود دارای مجوز FCP است، اظهار کرد:«شرکت داده‌‌پردازی فن‌آوا خدمات خود را هم به کاربران خانگی شامل LTE وADSL و هم به کاربران سازمانی شامل اینترنت سازمانی، ارتباطات سازمانی و ارتباطات امن سازمانی ارائه می‌کند. با توجه به مجوز FCP امکان ارائه سرویس تلفن ثابت هم برای این شرکت فراهم است.»

شرکت داده‌پردازی فن‌اوا دو سال است که به حوزه‌های دیتاسنتر و مرکز وارد شده و درحال ارائه خدمت به مشتریان است. این شرکت در آینده در حوزه سرویس ابری و خدمات ارتباطات فیبر نوری نیز ورود پیدا خواهد کرد.


آسیاتک و معرفی انقلاب فیبر نوری


شرکت آسیاتک که حدود ۲۰ سال است در صنعت ICT کشور فعالیت می‌کند از دیگر شرکت‌هایی است که در نمایشگاه تلکام حضور دارند. حوزه فعالیت این شرکت متنوع است و درگاه واحدی برای مشترکان خانگی و مشترکان سازمانی محسوب می‌شود. خدمات حوزه تلفن و پیامک نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت این شرکت به شمار می‌رود. این شرکت با هدف معرفی انقلاب فیبر نوری در نمایشگاه تلکام شرکت کرده است.

محمد بابایی، معاون کسب‌وکار شرکت آسیاتک در مورد نهضت فیبر نوری می‌گوید: «آسیاتک از یک سال قبل با مجوز جدیدی که دولت به اپراتورهای ثابت ارائه داد و همچنین با مجوزی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی صادر کرد، وارد حوزه فیبر شده است. بیش از ۸۴۰ میلیون نفر در دنیا از سرویس فیبر استفاده می‌کنند. سرویس فیبر انقلابی در دنیا ایجاد کرده و‌ موج آن قرار است بعد از ۱۰ سال به ایران برسد.»

تفاوت فیبر نوری با سرویس ADSL در سرعت دانلود و آپلود فایل‌هاست. در واقع سرعت سرویس ADSL در بهترین حالت ۱۰ مگ بود و نرخ دانلود و آپلود هم محدودیت‌های خاص خود را داشت اما با استفاده از سرویس فیبر، پهنای باند هزار مگابیت در ثانیه خواهد شد.

به گفته بابایی، آسیاتک سرویس فیبر را به بیش از ۳۰۰۰ کاربر در نوار غربی استان مازندران، شهر کرمانشاه، شهر کازرون در استان فارس و شهر خوانسار در استان اصفهان ارائه می‌کند. همچنین حفاری‌ها در زنجان، سمنان و قسمتی از تهران در حال انجام است.

تأثیر فیبر نوری در اکوسیستم فناوری اطلاعات به این صورت است که سرعت اتصال به سرورها برای استخراج محتوا افزایش پیدا می‌کند و تحولی در حوزه سرگرمی، بازی، آموزش، برگزاری کلاس‌های آنلاین و… ایجاد خواهد کرد. با فناوری فیبر هشت مگ به هزار مگابیت در ثانیه تبدیل می‌شود.

معاون کسب‌وکار شرکت آسیاتک در مورد موانعی که بر سر راه توسعه فیبر قرار دارد توضیح داد: «یکی از موانع هزینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فیبر است. زیرا هزینه تغییر فناوری و حفاری در خیابان‌ها زیاد است، با این حال در سال ۱۴۰۴ و 1405 به فناوری فیبر مهاجرت خواهیم کرد.»

بابایی با اشاره به حضور آسیاتک در نمایشگاه تلکام نیز گفت: «هدف آسیاتک از حضور در نمایشگاه صحبت در مورد حوزه B2B است. هدف دیگر این شرکت اطلاع‌رسانی در حوزه فیبر نوری است، زیرا این موضوع به اطلاع‌رسانی زیادی نیاز دارد تا مردم متوجه شوند قرار است اتفاق بزرگی در حوزه ICT کشور رخ دهد.»


افرانت و معرفی سرویس‌های ابری


افرانت با حضور در نمایشگاه تلکام به معرفی سرویس‌های ابری خود پرداخته است. امین‌رضا فردنیا، مدیر فروش پهنای باند افرانت در مورد حضور افرانت در نمایشگاه توضیح داد: «افرانت در حوزه پهنای باند یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اینترنتی را در تهران دارد و می‌تواند پهنای باند اینترنتی را با ثبات بالا به سازمان‌ها ارائه دهد. در بحث دیتاسنتر سرویس‌های ابری بسیار پیشرفت کرده و هدف افرانت از حضور در نمایشگاه، معرفی سرویس‌های جدید یعنی همان سرویس‌های ابری و دیتاسنتر است.»

افرانت قصد دارد با حضور در نمایشگاه تلکام و معرفی محصولات خود با مؤسسات و شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند همکاری بیشتری داشته باشد.


مبین‌نت و معرفی IOT HUB


مبین‌نت با رویکرد هوشمندسازی و هوشمندی در ارتباطات در نمایشگاه تلکام حضور پیدا کرده است. به گفته امیرصالح احیایی، مدیرکل فروش سازمانی مبین‌نت، این شرکت IOT HUB را در راستای اینترنت اشیا به بازار معرفی کرده که می‌تواند اکوسیستم‌های متعددی را بدان متصل و روانه بازار کند. این محصولات در دو دسته شهر هوشمند و IIOT قابل ارائه است تا پاسخگوی نیاز تمامی صنایع باشد.
مدیریت زنجیره سرد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شعب هوشمند و متصل در صنعت بانکداری و کلیه کسب‌وکارهایی که دفاتر متعدد در سطح کشوری دارند و مدیریت المان‌های شهری برای متولیان امور شهری نظیر شهرداری‌ها از سرویس‌هایی هستند که در این نمایشگاه رونمایی شده است.


ایرانسل و معرفی جدیدترین دستاوردهای نسل پنجم شبکه تلفن‌ همراه 5G


ایرانسل نیز با هدف ارائه آخرین دستاوردهای هوشمندسازی، تحول دیجیتال، نسل پنج تلفن‌ همراه و فیبر نوری، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه تلکام حضور دارد. غرفه ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲، تحت پوشش شبکه نسل پنج تلفن‌ همراه 5G است و بازدید کنندگان می‌توانند کاربست‌های (usecase) مختلف 5G را با ایرانسل تجربه کنند.

از خدمات و محصولات ارائه‌شده توسط ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ می‌توان به معرفی خدمات قابل ارائه بر بستر فناوری‌های ارتباطی ازجمله جدیدترین دستاوردهای نسل پنجم شبکه تلفن‌ همراه 5G و شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) اشاره کرد.

همچنین جدیدترین دستاوردها و خدمات فناورانه ایرانسل در حوزه نسل پنج تلفن‌ همراه و راهکارها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در غرفه ایرانسل سرویس‌های دیجیتال ایرانسل که مورد استفاده کاربران قرار دارند نیز به بازدیدکنندگان ارائه شده و از سرویس‌های جدید رونمایی می‌شود. ازجمله این سرویس‌ها، کیف پول دیجیتال ایرانسل «جیب‌جت»، نسل جدید سوپراپلیکیشن «ایرانسل‌ من»، تلویزیون اینترنتی «لنز»، سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلونام»، سرویس تبلیغات هوشمند و دیجیتال «یلوادوایز»، پلتفرم مدیریت شرکای تجاری «یلوپل»، پلتفرم جامع آموزش آنلاین «دانا» و اپلیکیشن آهنگ پیشواز ایرانسل هستند.


اندیشه‌نگار پارس و ارائه پنج توانمندی مخابراتی


اندیشه‌نگار پارس یکی از شرکت‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام، صنایع مخابرات و اقتصاد دیجیتال حضور دارد. این شرکت در طول سال‌های فعالیت خود توانسته در پیشبرد بخش بزرگی از پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور مشارکت کند و با ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، رایانش و امنیت سطح سازمانی، اکوسیستم حفاظت از داده، رایانش و سیستم‌های پردازشی کارآمد و مراکز داده مطمئن، کارآمد و در دسترس به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور کمک کند.

ارائه خدمات پشتیبانی فنی و نگهداری پیشرفته شبکه مرتبط با تجهیزات اریکسون، نوکیا، هوآوی و ZTE، ارائه راه‌کارهای مبتنی بر ORAN، طراحی، اجرا و توسعه IaaS و 5GC نوکیا و اریکسون بر اساس نیازمندی‌های شبکه، طراحی و به‌روزرسانی شبکه رادیویی وندورهای معتبر و رفع خرابی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با توجه به دارا بودن شبکه وسیع R&D ازجمله توانایی‌های این شرکت در حوزه مخابرات به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.