راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی مدیران امنیت ۱۴ شرکت بانکی و پرداخت کشور / حافظان امنیت

عصر تراکنش ۷۶ / تعدد و تنوع ارائه خدمات الکترونیکی در صنایع بانکی و پرداخت کشور و سوق‌دادن مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری، باعث شده با یک حجم تراکنش بالایی در این صنایع مواجه باشیم؛ موضوعی که به موازات آن، شگردهای متقلبان نیز متناسب با خدمات جدید تغییر یافته و با پیچیده‌تر شدن حملات سایبری، تهدیدات جدی این صنایع را تهدید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا تیم امنیت در خط مقدم یک نبرد پیچیده قرار گیرد؛ چراکه بسته به شدت حمله و نوع فعالیت آن شرکت، حتی یک شکست کوچک نیز می‌تواند به آسیب‌های جدی منجر شود.

بنابراین، تیم امنیت در شرکت‌ها باید از امنیت عملیات‌های تجاری، انطباق با مقررات و استانداردها و همچنین اثربخشی زیرساخت‌های امنیت شبکه خود اطمینان حاصل کنند. دفاع در برابر نقص داده‌ها، باج‌افزارها، بدافزارها، حملات فیشینگ و همین‌طور مهندسی اجتماعی که همواره در حال پیشرفت و پیچیده شدن است، امری ضروری برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی به حساب می‌آید.

در این میان، بدیهی است که نمی‌توان نقش مدیران امنیت را در شرکت‌ها نادیده گرفت. به ‌دلیل اهمیت نقش این به‌خصوص در این روزها که با افزایش حملات سایبری، نگاه‌ها به سمت امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جلب شده است، بر آن شدیم تا مدیران امنیت شرکت‌های بانکی و پرداخت کشور را معرفی کنیم. با این حال تعدادی از شرکت‌ها ترجیح دادند اطلاعاتی از مدیر امنیت آنها درج نشود یا تعدادی دیگر نیز این سمت شغلی را نداشتند یا درخواست‌هایمان برای دریافت اطلاعات از آن شرکت بی‌پاسخ ماند. با این حال فهرستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، معرفی مدیران امنیت ۱۴ شرکت بانکی و پرداخت کشور است.


شرکت پرداخت الکترونیک سداد


  • اسماعیل باقری اصل
  • سال تولد: ۱۳۶۲
  • سمت: مدیر امنیت شرکت پرداخت الکترونیک سداد

اسماعیل باقری‌اصل دارای مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار است و از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در سمت مدیر امنیت شرکت پرداخت الکترونیک سداد فعالیت می‌کند. مسئول پروژه معماری امنیت (سامانه سرابان جهت پیشبرد اهداف چارچوب کنترلی) در شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف، مدرس دوره SANS ICS410 در شرکت دوران، همکار پروژه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (پروژه تاب‌آوری سایبری شبکه ملی اطلاعات)، موسس گروه ICSdefender (فعال در حوزه امنیت سیستم‌های کنترل صنعتی)، کارشناس امنیت شرکت امن‌افزار گستر شریف و پژوهشگر امنیت سایبری/صنعتی مرکز امنیت فناوری اطلاعات حفیظ ازجمله سوابق کاری باقری‌اصل هستند.


شرکت امنیت سایبری اسپارا


  • امید پالوایه
  • سال تولد: ۱۳۷۱
  • سمت: هم‌بنیان‌گذار، راهبر فنی (CTO) و عضو هیئت‌مدیره شرکت امنیت سایبری اسپارا

امید پالوایه هم‌بنیان‌گذار، راهبر فنی (CTO) و عضو هیئت‌مدیره شرکت امنیت سایبری اسپارا است. او که متولد سال ۱۳۷۱ است، مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر خود را در گرایش نرم‌افزار از دانشگاه شیراز اخذ کرده است. پالوایه دارای مدال رتبه یک (مدال طلا) المپیاد ملی مهارت رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه (Iranskills) و دیپلم افتخار المپیاد جهانی مهارت رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه (Worldskills) است. عضویت در بنیاد ملی نخبگان، تحلیلگر ارشد امنیت سایبری شرکت شاتل و هم‌بنیانگذار، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره استارت‌آپ امنیت سایبری رها ازجمله سوابق علمی و اجرایی او هستند.


شرکت توسن‌تکنو


  • بهرام پیمانی
  • سال تولد: ۱۳۶۲
  • سمت: سرپرست شبکه و زیرساخت خارجی توسن‌تکنو

بهرام پیمانی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار از دانشگاه پیام نور سمنان است. پیمانی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ به‌عنوان کارشناس شبکه و زیرساخت در شرکت فن گستران نونهاد قومس به‌عنوان پیمانکار بانک ملی ایران در استان سمنان، در راه‌اندازی پروژه‌های POS، WAN، XOT و… نقش داشته است. او سپس به شرکت توسعه فن‌افزار توسن با نشان تجاری توسن‌تکنو پیوست و طی حدود ۱۱ سال همکاری با این شرکت در سمت‌های کارشناس ارشد شبکه و زیرساخت، سرپرست شبکه و سخت‌افزار، سرپرست خدمات حرفه‌ای، کارشناس خبره خدمات حرفه‌ای و سرپرست شبکه و زیرساخت خارجی، راهبری و پیشبرد پروژه‌های امنیت شبکه و زیرساخت، ممیزی‌های شرکت شاپرک و Hardening زیرساخت‌های فناورانه بانکی و پرداخت الکترونیک را عهده‌دار بوده است.


شرکت رادین


  • حمیدرضا ولیزاده
  • تاریخ تولد: ۱۳۷۰
  • سمت: مدیر دپارتمان راهکارهای امنیت اطلاعات و زیرساخت رادین

حمیدرضا ولی‌زاده دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه آزاد اسلامی است و در حال حاضر در سمت مدیر دپارتمان راهکارهای امنیت اطلاعات و زیرساخت شرکت رادین فعالیت می‌کند. در سوابق کاری او، تحلیلگر و برنامه‌نویس سامانه‌های بانکی و پرداخت شرکت نوین تلکام و برنامه‌نویس و مدیر پروژه سامانه‌های بانکی و پرداخت شرکت رادین دیده می‌شود.


شرکت داتین


  • روحالله محمدخانی
  • سال تولد: ۱۳۵۷
  • سمت: مدیر امنیت و تداوم کسب‌وکار داتین

روح‌الله محمدخانی دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است. او فعالیت خود را در سال 1379 با برنامه‌نویسی به زبان‌های جاوا و C++ شروع کرد و در ادامه، در سمت‌هایی همچون طراح و برنامه‌نویس سیستم‌های اتوماسیون اداری، مدیر پروژه، مشاور معماری نرم‌افزار، مشاور فناوری اطلاعات و مدیر فنی فعالیت حرفه‌‌ای داشت. محمدخانی در سال 1394 با عنوان مدیر واحد تضمین کیفیت وارد شرکت داتین شد و تا سال 1396 در این سمت باقی ماند. از این سال تا سال 1398 نیز عهده‌دار سمت مدیر امور کیفیت و تعالی سازمانی در داتین شد و بعد از آن، فعالیت خود را در این شرکت با عنوان مدیر امور امنیت و تداوم کسب‌وکار داتین ادامه داد.


شرکت توسعه و نوآوری شهر


  • سمانه قنبری
  • سال تولد: ۱۳۶۰
  • سمت: معاون زیرساخت و عملیات محصول شرکت توسعه و نوآوری شهر

سمانه قنبری دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق الکترونیک و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت است. او از سال ۱۳۹۱ در شرکت توسعه و نوآوری شهر در سمت‌های متعددی فعالیت کرده است. او از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ به‌عنوان رئیس حوزه زیرساخت و امنیت و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان مدیر زیرساخت و امنیت شرکت توسعه و نوآوری شهر فعالیت کرده است. قنبری از سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز به‌عنوان معاون فناوری اطلاعات شرکت توسعه و نوآوری شهر در حال فعالیت است.


هلدینگ فناوری اطلاعات سینا (تفاس)


  • علیرضا مرزبانی
  • سال تولد: ۱۳۶۵
  • سمت: مدیر امنیت هلدینگ فناوری اطلاعات سینا (تفاس)

علیرضا مرزبانی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات گرایش مخابرات امن از دانشگاه علم و صنعت است. ازجمله سوابق کاری مرزبانی می‌توان به کارشناس امنیت فاوا بانک حکمت ایرانیان و کارشناس ارشد امنیت و مدیر SOC بانک سینا اشاره کرد. از او سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز در سمت مدیر امنیت هلدینگ فناوری اطلاعات سینا مشغول فعالیت است.


شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام)


  • کریم کوثری
  • سال تولد: ۱۳۵۰
  • سمت: مدیر شبکه و امنیت شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام)

کریم کوثری فارغ‌التحصیل سال ۱۳۷۳ در رشته مهندسی سخت‌افزار دانشگاه شیراز است. عضو هیئت‌مدیره و مدیر فنی شرکت منظومه شرق ۱۳۸۰-۱۳۷۵، مشاور سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی از سال ۱۳۷۵ تاکنون، آموزش دوره‌های شبکه و امنیت، مدرس منتخبین المپیاد جهانی ۱۳۸۴-۱۳۷۶، مؤسس و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات هگمتانه ۱۳۹۹-۱۳۸۵، موسس و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری روشنگران اندیشه‌نگار ۱۴۰۰-۱۳۹۱ و رئیس اداره شبکه شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ازجمله سوابق کاری کوثری است. او از سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز در سمت مدیر شبکه و امنیت شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل فام فعالیت می‌کند.


شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)


  • محمد عباسپور
  • سال تولد: ۱۳۶۵
  • سمت: سرپرست واحد ریسک و امنیت شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)

محمد عباسپور دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه دولتی ارومیه است. ازجمله سوابق کاری او می‌توان به سرپرست واحد ریسک و امنیت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، رئیس گروه امنیت اطلاعات و سامانه‌های شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف، کارشناس ارشد گروه زیرساخت و شبکه شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف و کارشناس زیرساخت و شبکه شرکت تلکام‌آوا اشاره کرد.


شرکت آدانیک


  • محمد قریشی
  • سال تولد: ۱۳۷۰
  • سمت: مدیر فنی (CTO) آدانیک

محمد قریشی دانش‌آموخته کارشناسی فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات پزشکی از دانشگاه تهران است. توسعه‌دهنده شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات متن‌باز (از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۳)، توسعه‌دهنده، سرپرست فنی و مدیر فنی شرکت مهندسی آدان‌نیک‌افزار (از سال ۱۳۹۴ تاکنون)، مشاور فنی شرکت شاکیلید و مشاور فنی صرافی ارز دیجیتال کیوسک ازجمله سوابق کاری قریشی هستند. در شرکت آدانیک، امنیت زیرمجموعه‌ای از فعالیت‌های قریشی است.


شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد


  • محمدهاشم صفرعلی راز
  • سال تولد: ۱۳۶۳
  • سمت: مدیر امنیت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

محمدهاشم صفرعلی راز دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپوتر، کارشناسی ارشد مهندسی IT و دکتری تحول دیجیتال است. او از سال ۱۳۸۳ در کنار تحصیل مشغول به کار در شرکت ایزیران شد و در سال ۱۳۸۴ به شرکت شاتل پیوست و تا سال ۱۳۸۸ با سمت رئیس بخش ADSL مشغول به کار بود. بعد از آن در شرکت پرداخت نوین آرین تا سال ۱۳۹۶ در سمت‌هایی چون مدیر شبکه و مدیر امنیت فعالیت داشت. پس از آن به‌عنوان مدیر امنیت شرکت سایان کارت مشغول به کار شد و سپس به‌عنوان مدیر شبکه شرکت جیرینگ شروع به کار کرد. صفرعلی راز از سال ۱۳۹۷ تا کنون نیز در سمت مدیر امنیت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مشغول به کار است. او همچنین از سال ۱۳۹۴ به شکل حرفه‌ای به تدریس مباحث شبکه و امنیت پرداخته و در کنار آن به‌عنوان مشاور در صنایع برق، گاز، نفت، خودروسازی و در صنعت پرداخت با شرکت‌های سایان کارت، جیرینگ، ۷۸۰، پیشخوان دولت و سداد همکاری داشته و با برخی از مجموعه‌ها همچنان این همکاری ادامه دارد.


شرکت پرداخت نوین آرین


  • محمدطاها دلداده اصل
  • سال تولد: ۱۳۵۹
  • سمت: مدیر امنیت و ریسک پرداخت نوین آرین

محمدطاها دلداده اصل، دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه صنعتی شریف است. مدیرکل امنیت سازمان صداوسیما، مدیر دیتاسنتر امام علی سازمان صداوسیما، مشاور امنیت و زیرساخت همراه اول، مشاور امنیت ‌زیرساخت بانک ملی از سال ۸۳ تاکنون و مدیر پروژه امنیت و دیتاسنتر نهاد ریاست‌جمهوری ازجمله سوابق کاری دلداده هستند.


شرکت فرابوم


  • وحید ترابی
  • سال تولد: –
  • سمت: مدیر فنی تیم توسعه محصول شرکت فرابوم

وحید ترابی بیش ار ۱۵ سال سابقه کار در حوزه طراحی، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای بانکی را دارد. او دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه مدیریت صنعتی است. او از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در سمت معاون توسعه محصول ( CTO) و از مهرماه ۱۴۰۰ نیز در سمت مدیر فنی تیم توسعه محصول شرکت فرابوم مشغول فعالیت است. او همچنین از دی‌ماه ۱۳۹۹ تاکنون نیز مدیر تیم توسعه محصول اپلیکیشن آی‌قصه است. مشاور در حوزه توسعه منابع انسانی، تیم‌سازی، توسعه، طراحی و تولید نرم‌افزار شرکت آپسان، مشاور هیئت‌مدیره در حوزه برنامه‌ریزی و زیرساخت آموزش شرکت کاریار، معمار و طراح نرم‌افزار و مدیر تیم تولید نرم‌افزار تسهیلات شرکت توسن، مسئول فنی بوت‌کمپ توسن و مشاور مدیرعامل در حوزه معماری نرم‌افزار و تیم‌سازی و راه‌اندازی پروژه‌های نرم‌افزاری شرکت پژوهشت و نوآوری صنایع آموزشی ازجمله سوابق کاری ترابی هستند.


شرکت توسن


  • یگانه فرزانهنیا
  • سال تولد: ۱۳۶۸
  • سمت: سرپرست امنیت شرکت توسن

یگانه فرزانه‌نیا دارای مدرک کارشناسی مهندسي كامپيوتر (نرم‌افزار) از دانشگاه قم و کارشناسی ارشد IT (امنیت اطلاعات) از دانشگاه صنعتی مالک اشتر است. كارشناس مهندسي امنيت نرم‌افزار توسن، مدرس دانشگاه پيام نور، برنامه‌نويس .Net در شركت عصر گويش‌پرداز و برنامه‌نويس .Net در شركت ليان سو رايانه ازجمله سوابق کاری فرزانه‌نیا هستند.

منبع عصرتراکنش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.