راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در جلسه مدیران عامل کاشف و شاپرک مطرح شد / همکاری برای تدوین سند جدید الزامات شبکه پرداخت

مدیران عامل «کاشف» و «شاپرک» در نشستی مشترک از تدوین و اجرای برنامه‌هایی با هدف افزایش سطح همکاری‌های دو شرکت خبر دادند. همچنین در این جلسه قرار شد تیم‌های فنی این دو شرکت با همکاری متقابل اقدام به تدوین سند جدید الزامات شبکه پرداخت به منظور ابلاغ به شرکت‌های پرداخت‌ساز کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کاشف، فرهاد فائز، مدیرعامل شرکت شاپرک و حسین قرائی، مدیرعامل شرکت کاشف در دیدار و رایزنی با یکدیگر، ضمن بررسی آخرین وضعیت مبارزه با تخلفات و تهدیدات امنیتی در شبکه بانکداری و پرداخت الکترونیک، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها به منظور تسریع و تشدید اقدامات در راستای پیشگیری و مبارزه با سوءاستفاده از ابزارهای بانکی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه‌ای که روز دوشنبه 20 آذرماه در محل شرکت کاشف برگزار شد، چهارچوب عملی اقدامات و الزامات امنیتی در جهت پیشگیری و مبارزه با تخلفات شبکه پرداخت و بانکداری با حضور طرفین مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ضمن تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها، پیشنهاداتی جهت عملیاتی‌سازی این موضوع مطرح کردند و توافقات بسیار مؤثری نیز در این زمینه حاصل شد.

همچنین در این دیدار، توافقاتی در زمینه جزئیات به‌روزرسانی الزامات امنیتی شرکت‌های پرداخت‌ساز و امن‌سازی برنامک‌ها و ابزارهای این حوزه صورت گرفت و مقرر شد برمبنای این توافقات، تیم‌های فنی در شرکت کاشف و شاپرک با همکاری متقابل اقدام به تدوین سند جدید الزامات شبکه پرداخت به منظور ابلاغ به شرکت‌های پرداخت‌ساز کنند.

طبق این گزارش، دو شرکت کاشف و شاپرک به‌عنوان شرکت‌های حاکمیتی گروه ملی انفورماتیک، بازوهای نظارتی و امنیتی بانک مرکزی در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک هستند که بر اساس الزامات و مأموریت‌های محول‌شده از سوی این نهاد، موظف به نظارت، پایش و ارتقای امنیت در سطح شبکه بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.