راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آژانس خلاق مانستِرَکت شروع به کار کرد / بررسی ظرفیت صنایع خلاق در ایران

آژانس خلاق مانستِرَکت با تمرکز بر صنایع خلاق شروع به فعالیت کرد. این آژانس در گام اول قرار است با هدف بررسی روندهای صنایع خلاق، سلسله‌نشست‌هایی درباره صنایع خلاق و توسعه اجتماعی برگزار کند که در این گزارش، جزئیات و محورهای این نشست‌ها بیان شده است.

این سلسله‌نشست‌ها که با هدف بررسی ظرفیت صنایع خلاق در ایران طراحی شده‌­اند با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به میزبانی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در روزهای 18 تا 20 آذرماه در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم‌ انسانی برگزار خواهد شد.

کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق، اولین نشست از سلسله‌نشست‌های آژانش خلاق مانستِرَکت است. در این نشست، کاربست روندهای جدید فناوری در صنایع خلاق و اکوسیستم نوآوری بررسی می­‌شود و به کندوکاو پرسش‌های متفاوتی پرداخته می‌شود تا به این سؤال اساسی پاسخ داده شود که چرا فناوری‌های نوین، رگ حیات صنایع خلاق و نوآور محسوب می‌شوند.

در ادامه، متخصصان حاضر در نشست با توجه‌ به حوزه‌های فعالیت خود (متاورس، بلاکچین و هوش مصنوعی) به نقش یکی از این فناوری‌ها در صنایع خلاق خواهند پرداخت.

نشست دوم، نشست نقش صنایع خلاق و کسب‌وکارهای نوآور ایرانی در تحولات اجتماعی است که در آن در دو بعد عملی و نظری به بحث صنایع خلاق پرداخته می‌­شود. همچنین در این بخش با توجه‌ به تخصص و تجربه هر کدام از سخنرانان می‌توان وارد یکی از مصداق‌ها شد.

نشست «روندهای مصرف در صنایع خلاق» نشست سوم آژانس خلاق مانستِرَکت است. آژانس مانسترکت از طرف ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به‌عنوان متولی انجام پیمایش ملی اسباب‌بازی برگزیده شده که این پروژه ملی قادر خواهد بود نقشه راهی برای تصمیم‌گیری بهتر فعالان اکوسیستم اسباب‌بازی برای شناخت بهتر مصرف‌کنندگان این حوزه فراهم کند.

 با توجه‌ به انجام پیمایش ملی مصرف اسباب‌بازی در نشست روندهای مصرف در صنایع خلاق، ضمن پرداختن به معرفی دسته‌بندی‌های مختلف صنایع خلاق و روندهای آن، به طور ویژه بر بررسی روندهای مصرف صنعت اسباب‌بازی تمرکز می‌شود.

«اسباب‌بازی چیست و چه چیز اسباب‌بازی نیست؟» این سؤالی پایه‌ای است که در این نشست متخصصان نظرات خود را پیرامون آن به اشتراک می‌گذارند. بررسی مسئله رده‌‌بندی سنی در انتخاب اسباب‌بازی و دموگرافی بازیکنان همراه با بررسی گروه‌های خاص، مروری بر نقش بازیگران اصلی اکوسیستم صنعت اسباب‌بازی و بررسی نقش آنان (نهادهای حاکمیتی و سیاست‌گذاران، تولیدکنندگان، واردکنندگان، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌ها، انجمن‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری، برندهای مطرح)، جایگاه و تمایز صنعت اسباب‌بازی با سایر موارد صنایع خلاق، تاریخ اسباب‌بازی در ایران و نحوه شکل‌گیری اکوسیستم اسباب‌بازی ایران، چالش‌های پیش‌ روی صنعت اسباب‌بازی و بررسی مسئله کپی‌رایت در صنعت اسباب‌بازی بخش دیگری از موارد مورد بررسی در این پنل با حضور متخصصان صنعت اسباب‌بازی خواهد بود.

طبق این گزارش، آژانس خلاق مانسترکت (Monstract) یک آژانس بازاریابی است که کار خود را از سال ۱۴۰۲ با هدف طراحی و اجرای رویدادها و کمپین‌های بازاریابی با رویکردی نوآورانه به راهکارهای تعاملی با تمرکز بر بازی‌‌، بازی‌وارسازی و سرگرمی آغاز کرده است.

خدمات مانسترکت شامل دو گروه راهکارهای تحقیقات بازار و راهکارهای بازاریابی شامل طراحی، تولید و اجرای کمپین‌های بازاریابی با استفاده از ابزارهایی چون بازی‌های تبلیغاتی، تبلیغات بازی‌پذیر، بازاریابی با استریمرها و اینفلوئنسرها، تبلیغات پیامکی هدفمند، بازی‌های محیطی با فناوری واقعیت جایگزین (ARG)، مسابقات بازی‌های دیجیتال (E-Sport)، کمپین‌های بازی‌وارشده (Gamification)، نمایشگاه‌های مجازی، بازارپردازی کاراکترهای محبوب ایرانی و… می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.