راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه کسب‌وکار مجموعه مانی عنوان کرد / تحقق سلامت اقتصادی با هوشمندسازی خدمات مالی

فرشید شهرکی، مدیر توسعه کسب‌وکار مجموعه مانی (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه حصین)، معتقد است که باتوجه‌به تخصصی شدن موضوعات مالی و سخت بودن یادگیری آنها، هوشمندسازی می‌تواند به شفافیت و کیفیت سرویس‌ها کمک کند و در نتیجه اعتماد مشتری را بالا ببرد.

مدیر توسعه کسب‌وکار مجموعه مانی در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به «راه پرداخت» درباره این کسب‌وکار توضیح داد: «گروه حصین مجموعه چند شرکت b2b و b2c است. این گروه اخیراً وارد فضای سوپراپلیکیشن مالی تحت عنوان مانی شده است. در واقع مانی یک سوپراپلیکیشن است که قصد دارد به سلامت مالی و توسعه اقتصادی و مالی افراد کمک کند. برای سوپراپلیکیشن مانی چند فاز در نظر گرفته شده است.»

او در ادامه بیان کرد: «فاز اول بحث تسهیلات آسان از نوع BNPL و تسهیلات بلندمدت خرد است. با توجه به تجربیاتی که در حوزه‌های مختلف داشتیم؛ مانند مایکت، طاقچه یا فروش کالا، تصمیم گرفتیم در این حوزه هم ورود کنیم و مجموعه مانی را راه‌اندازی کنیم. این مجموعه فعالیت رسمی خود را حدوداً از یک سال گذشته آغاز کرده است. ما سعی می‌کنیم در این مجموعه به‌صورت کاملاً دیجیتال و آنلاین به مشتری نهایی تسهیلات ارائه دهیم.»

طبق گفته شهرکی، مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند در همایش بانکداری الکترونیک بیفتد، این است که ما می‌توانیم سطح کیفیت سرویس‌هایمان را ارتقا دهیم. او با بیان این مطلب ادامه داد: «ما سعی می‌کنیم از این رویداد نهایت استفاده را بکنیم تا پارتنرشیپ‌هایی را برقرار کنیم که می‌تواند به توسعه خدمات‌مان کمک کند. در واقع سعی می‌کنیم از خدمات جدیدی که دوستان‌مان در این نمایشگاه ارائه می‌دهند آگاه شویم و به سمت آنها برویم و جلساتی را برگزار کنیم که در نهایت منجر به عقد قرارداد شود.»

مدیر توسعه کسب‌وکار مجموعه مانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بانکداری هوشمند اظهار کرد: «بانکداری هوشمند یک مفهوم جدید است. با توجه به اینکه نسل جدیدی در حال ورود به این فضاست، هوشمندسازی بیشتر فرایندها و حرکت بیشتر به این سمت باعث می‌شود که این نسل راحت‌تر از خدمات بانکداری استفاده کند. فکر می‌کنم وارد مرحله‌ای شده‌ایم که نهادهای مالی در جایگاه اصلی خودشان یعنی جایگاه ارائه سرویس به شرکت‌های کوچک‌تر و چابک‌تر قرار گرفته‌اند. شرکت‌هایی مثل مانی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و روی سرویس‌های این نهادها کار کرده و آنها را شخصی‌سازی کنند.»

 او ادامه داد: «ما در مجموعه حصین تجربه خوبی را در زمینه ارتباط شخصی‌سازی‌شده با کاربر داریم. این مسئله باعث شده که به واسطه تعدد ارتباط‌مان با مشتریان حقیقی (مخصوصاً نسل زد) بتوانیم سرویس‌های مورد نیاز آنها را بهتر شناسایی کنیم و بتوانیم به کاربران سرویسی ارائه دهیم که کیفیت مدنظر آنها را داشته باشد.»


ملزومات گذار به بانکداری هوشمند


طبق گفته شهرکی، برای مجموعه‌های مالی کشور، شاید به دلیل بزرگی یا سیاست‌هایشان، سخت باشد که به لایه‌های تخصصی ورود کنند. مجموعه‌هایی مثل مانی می‌توانند این مسئله را تسهیل کنند و کنار بانک‌ها و نهادهای مالی قانون‌گذار خدمات باکیفیت‌تر و استانداردی ارائه دهند.

مدیر توسعه کسب‌وکار مجموعه مانی درباره ملزومات گذار به بانکداری هوشمند نیز گفت: «موضوع مالی از مهم‌ترین موضوعات زندگی افراد است و اخیراً شاهد هستیم که این موضوع بسیار تخصصی شده است. هرچه این حوزه تخصصی‌تر شود، یادگیری آن برای کاربر سخت‌تر می‌شود. همه افراد نمی‌توانند متخصص مالی شوند. هوشمندسازی کمک می‌کند کاربر راحت‌تر به سرویس اعتماد کند و از آن سرویس در جهت بهبود وضعیت مالی‌اش استفاده کند. هر چقدر سرویس‌هایی که ارائه می‌دهیم باکیفیت‌تر، هوشمندتر، شفاف‌تر و مورد اعتماد مشتری باشند، کمک‌کننده‌تر است. به طور کلی هوشمندسازی خدمات مالی به سلامت اقتصادی منجر می‌شود. این فرایند باعث می‌شود افراد راحت سرمایه‌گذاری کنند، راحت‌تر تسهیلات بگیرند و راحت‌تر از خدمات مالی استفاده کنند.»

 او ادامه داد: «با توجه به آمدن استارتاپ‌های جذاب، راه‌حل‌های دقیق و ارتباط خوبی که استارتاپ‌ها سعی کرده‌اند با رگولاتور برقرار کنند، شرایط کشور خوب است. بیشتر شدن این استارتاپ‌ها باعث می‌شود رگولاتور و نهادهای مالی خود را آپدیت کنند. کمااینکه در سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف مانند رمزارزها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا لندتک‌ها ارتباط خوبی را بین استارتاپ‌ها و رگولاتور شاهد بوده‌ایم. این مسئله نشان می‌دهد که زیرساخت در حال بهبود است.»

 شهرکی در پایان مطرح کرد: «در زمان کرونا، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم در زمان کوتاهی زیرساخت دورکاری را فراهم کنیم. اما همه شرکت‌ها حتی شرکت‌هایی که آی‌تی قوی نداشتند هم توانستند شرایط دورکاری را در کمتر از چند ماه فراهم کنند. وقتی تقاضا ایجاد می‌شود، ارزش هم به وجود می‌آید. من حس می‌کنم این اتفاق رخ داده و ظهور مفاهیم جدید مثل بانکداری هوشمند، بانکداری دیجیتال یا نئوبانک از این موضوع نشئت می‌گیرد که تقاضا و نیاز کاربر به این سمت رفته است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.