راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور

اولین دانشنامه اجتماعی صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور با حضور مسئولان بانکی و برخی اساتید دانشگاه در نمایشگاه بانکداری اسلامی رونمایی‌شد.

رونمایی از اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور
رونمایی از اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت الکترونیک در کشور

اولین دانشنامه اجتماعی صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران همزمان با همایش و نمایشگاه بانکداری اسلامی با حضور موسسات فعال در این عرصه رونمایی شد و مورد استفاده قرار گرفت. دکتر محمد مظاهری، در مراسم رونمایی از این دانشنامه ضمن اشاره به اهتمام جامعه علمی و شرکت‌های تخصصی در حوزه مسئولیت اجتماعی خود اظهار کرد: «مسئولیت اجتماعی ما امروز این است که در حوزه دانشی خود به نشر و تکمیل آن بدون هزینه برای عموم همت نماییم.»

وی با اشاره به روند شکل گیری اقتصاد اجتماع محور و نقش جمع سپاری در عصر جدید گفت: «زمانی که در عرصه اقتصاد، جمع‌سپاری به یک بن انگاشت محوری تبدیل می‌شود، زمان آن است که در این عرصه حضور جدی داشته باشیم.» مدیرعامل توسن تکنو همچنین با محوریت قراردادن تلاش شرکت دانش‌بنیان در جهت رشد و بالندگی اقتصادی، اشاعه دانش توسط ایشان را نه تنها یک مسئولیت حرفه‌ای بلکه آن را یک وظیفه اخلاقی همچون زکات و یک امر دینی معرفی کرد.

دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت، همزمان با رونمایی در نمایشگاه بانکداری اسلامی از مورخ ۱۰ شهریور سال جاری از طریق آدرس اینترنتی https://www.banki2.ir برای عموم علاقه‌مندان قابل دسترسی است. این دانشنامه واژگان بانکی را در حوزه‌های مختلف پرداخت و بانکداری همچون بانکداری اسلامی، بانکداری الکترونیکی، حقوق بانکی، بانکداری بین‌الملل و …، مدون کرده و به ارائه تعاریف دقیق و کاربردی از واژگان حوزه‌های مرتبط با بانک برای استفاده کارشناسان، فعالان بخش بانکی کشور و عموم علاقه‌مندان پرداخته است.بستر نرم افزاری این دانشنامه، با نام بانکی دو (Banki2) که با توجه به اصول مدیریت دانش طراحی و اجرا شده، امکان مشارکت کاربران را در گسترش و بهینه‌سازی محتوای دانش بانکی موجود در نرم‌افزار تحت وب فراهم ساخته است. همچنین شبکه اجتماعی این سامانه بستر مناسبی جهت ارتباط و تعامل هدفمند فعالان حوزه بانکی کشور ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این دانشنامه توسط اینوتکس با حمایت شرکت توسن تکنو، بانک دی، موسسه مالی اعتباری افضل توس در فضای مجازی بارگذاری شده است. در این رویداد مدیرعاملین گروه توسن، شرکت توسن، توسن تکنو، معاون فناوری اطلاعات بانک دی، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری افضل توس و مدیرعامل شرکت اینوتکس حضور داشتند. شرکت ایکوبیک نیز به عنوان مشارکت کننده در اجرای این پروژه فعالیت داشته است.

منبع: توسن تکنو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.