پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گزارش راه پرداخت از شرکتهای حاضر در سیزدهمین نمایشگاه کار / تأکید بر توسعه برند کارفرمایی؛ تمایز با سایر ادوار
سیزدهمین نمایشگاه کار روز یکشنبه، ۲۱ آبانماه در محل دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد و تا روز سهشنبه، ۲۳ آبانماه ادامه دارد. نمایشگاه کار یکی از بزرگترین رویدادهای کاریابی دانشگاهی در کشور است که با میانگین ۱۲ هزار بازدیدکننده و ۸۰۰ موقعیت شغلی در هر دوره، امسال نیز پذیرای کارجویان است. از اولین دوره برگزاری این نمایشگاه تاکنون حدود ۳۸۰۰ استخدام در ۷۵۰ سازمان کشور صورت گرفته است. ارتقای برند کارفرمایی، ارتباط مستقیم و بدون واسطه کارجویان با شرکتها و آشنایی با بازار کار ازجمله مزایای مهم نمایشگاه کار برای کارجویان و سازمانهاست. یکی از نکات مهم نمایشگاه امسال و تفاوت اصلی آن با سایر ادوار، حضور پررنگ مدیران برند کارفرمایی شرکتها در غرفههاست.
به گزارش «راه پرداخت»، امسال و در سیزدهمین دوره نمایشگاه کار نیز شرکتهای بزرگ فناوریمحور با تمرکز بر برند کارفرمایی و جذب نیروی کار متخصص حضور دارند. ازجمله این شرکتها میتوان به شرکت توسن، اسنپ، دیجیکالا، همراه اول، تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، رایان همافزا، ترنج، همکاران سیستم، یکتانت، ویسپار و… اشاره کرد.
شرکت توسن یکی از سازمانهای حاضر در سیزدهمین دوره نمایشگاه کار است که برای حضور در این دوره برنامههای متعددی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است. برند کارفرمایی توسن امسال با مفهوم «دروازهای برای کشف تازههایی از تو» در سیزدهمین نمایشگاه کار شرکت کرده است. هدف از این مفهوم تأکید بر اهمیت رشد و آموزش افراد است؛ چه برای منابع انسانی و چه برای افرادی که به دنبال یادگیری هستند. «توسنآکادمی» یکی از برنامههای غرفه توسن برای بازدیدکنندگان است. این آکادمی موضوعات آموزش، ارتقا و توسعه فردی را مدیریت میکند که خدمات آن مختص نیروی کار توسن نیست و افراد از خارج از سازمان نیز میتوانند از خدمات آموزشی این آکادمی استفاده کنند. مدیران و کارشناسان توسن در این بخش از غرفه توسن برای راهنمایی بازدیدکنندگان حضور دارند.
علاوه بر این، توسن یک تور مجازی برای بازدیدکنندگان غرفه در نظر گرفته که افراد با استفاده از عینک مخصوص میتوانند با فضای کار در شرکت توسن آشنا شوند و از بخشهای مختلف آن بازدید کنند. شرکت توسن با راهاندازی پلتفرمی با عنوان «چندین» نوعی نظرسنجی طراحی کرده که نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه را در خصوص فضای کاری مطلوب دریافت میکند و بعد از اتمام نمایشگاه آمار مربوط به پاسخهای بازدیدکنندگان در دسترس عموم قرار میگیرد. گیمیفیکیشن، دیگر برنامه غرفه توسن برای بازدیدکنندگان است. بر این اساس نوعی معما طراحی شده که افراد با حل هفت آزمون این بازی میتوانند پاسخ مورد نظر خود را اعلام کنند و از جوایز در نظر گرفتهشده برای آن بهرهمند شوند.
گروه اسنپ نیز از دیگر شرکتهای حاضر در نمایشگاه امسال است و نام این شرکت در فهرست حامیان نمایشگاه به چشم میخورد. بخشهای مختلف این شرکت ازجمله اسنپ، اسنپباکس، اسنپفود، اسنپاکسپرس، اسنپتریپ و… هرکدام به صورت جداگانه پذیرای بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند. توسعه منابع انسانی با ارتباط مستقیم با کارجویان نسل Z، آشنایی با دغدغههای این افراد و همچنین توسعه برند کارفرمایی ازجمله محورهای اصلی حضور گروه اسنپ در این دوره از نمایشگاه کار است.
شرکت تاپ دیگر شرکت حاضر در نمایشگاه کار است. عباس مرادی، مدیر سرمایه انسانی تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص اهداف این شرکت از حضور در نمایشگاه کار عنوان کرد: «با توجه به اینکه ذینفع اصلی فرایندهای منابع انسانی ازجمله جذب، نگهداشت و توسعه منابع انسانی، نیروی کار است، شرایط ایجاب میکند که دغدغههای منابع انسانی سازمان بهخوبی شناخته شود؛ بنابراین یکی از اهداف ما برای حضور در نمایشگاه، آشنایی با کارجویانی است که عموماً از نسل Z هستند و برای بازدید از غرفهها به نمایشگاه میآیند. این شناخت به ما کمک میکند راهکارهای متناسب با دغدغههای این افراد را شناسایی و از این موضوع برای جذب افراد استفاده کنیم.»
به گفته او این موضوع در قلب برند کارفرمایی و EVP یا ارزشهای پیشنهادی سازمان دیده و پیادهسازی میشود.
ایرانسل نیز مانند ادوار گذشته، با هدف ارائه موقعیتهای شغلی به کارجویان، توسعه برند کارفرمایی، تعامل با دانشجویان و جذب رزومههای برتر در سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف حضور دارد تا کارجویان و بازدیدکنندگان از غرفه، با همراهی متخصصان منابع انسانی ایرانسل، در مسیر توسعه شغلی قرار گیرند و با انجام بازیهای دیجیتال، با ارزشهای سازمانی ایرانسل آشنا شوند. ایرانسل همچنین با همکاری مدرسه اشتغال شریف، تاکنون برای سه مرتبه، دوره مرکز توسعه شغلی خود را برگزار کرده که طی آخرین مرحله در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹۰ نخبه دانشگاهی به مرحله کارآموزی ایرانسل جذب شدند. این اپراتور برای برگزاری چهارمین دوره مرکز توسعه شغلی خود تا پایان سال ۱۴۰۳، از رزومههای جذبشده در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف و پس از طی مراحل ارزیابی، دعوت میکند.
شرکت رایانه خدمات امید سیستم، دیگر شرکت حاضر در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف است. جذب نیروی متخصص جوان، هدفگذاری اصلی رایانه خدمات امید سیستم برای پوشش نیازهای این شرکت در موضوع انتقال دانش است. این شرکت در حال حاضر در ۱۳ موقعیت شغلی که بیشتر در حوزههای فنی فناوری اطلاعات هستند نیروی کار جذب میکند.
رایان همافزا دیگر شرکت حاضر در نمایشگاه کار است که با هدف جذب نیروی انسانی نخبه به دریافت رزومه کارجویان و بازدیدکنندگان میپردازد. فعالیتهای اصلی شرکت رایان همافزا تولید نرمافزارهای مورد نیاز شرکتهای کارگزاری بورس، تأمین سرمایه، صندوقهای سرمایهگذاری مشترک، شرکتهای سبدگردانی و بانكها و ارائه خدمات نرمافزاری بر آن اساس بوده است.
همراه اول و دیجیکالا نیز از دیگر شرکتهای حاضر در سیزدهمین نمایشگاه کار هستند. به غیر از موضوعات مربوط به جذب نیروی کار از میان بازدیدکنندگان، این دو شرکت در کارگاههای آموزشی برگزارشده در حاشیه نمایشگاه حضور فعالی دارند. تهدیدات هوش مصنوعی و خودشناسی ازجمله موضوعات همراه اول در کارگاههای آموزشی است. گروه دیجیکالا نیز به همراه بخشهای مختلف این شرکت ازجمله دیجیاکسپرس و دیجیکالاجت در نمایشگاه حاضر شده است.
گفتنی است شرکتهای گروه دیجیکالا، شرکت توسن، گروه اسنپ، ایرانسل، یکتانت، ترنج، همکاران سیستم، داریا، هایپراستار، شرکت مهندسی رستا فن ارتباط و شرکت خدمات انفورماتیک از حامیان سیزدهمین دوره نمایشگاه کار هستند.