راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران سرویس اعتباری دیجی‌پی از عملکرد سه‌ماهه شرکت گزارش می‌دهند / تخصیص ۱.۵ همت تسهیلات در بهار ۱۴۰۲

مجموعه دیجی‌پی، در سه ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار خرد (در قالب تسهیلات خرید اقساطی، بی‌ان‌پی‌ال و کارت اعتباری) به کاربران خود اختصاص داده که بیش از هزار میلیارد تومان از این حجم اعتبار در همین بازه زمانی به مصرف رسیده است. این آماری است که پدرام نجفی، رهبر ارشد تیم مدیریت محصول کردیت و فرید فرنیا، مالک ارشد محصول کردیت دیجی‌پی در گفت‌وگو با «راه پرداخت» از آن خبر دادند. نجفی و فرنیا با تشریح عملکرد سه‌ماهه دیجی‌پی اعلام کردند که در بهار ۱۴۰۲ در مجموع ۵۶۴ هزار کاربر از سرویس اقساطی و بی‌ان‌پی‌ال استفاده کرده‌اند و از این تعداد ۴۰ هزار کاربر به سرویس اقساطی و ۵۲۴ هزار کاربر به سرویس بی‌ان‌پی‌ال دیجی‌پی مربوط می‌شود. اضافه‌شدن چهار کارت اعتباری جدید در آینده نزدیک و افزایش سقف بی‌ان‌پی‌ال دیجی‌پی به ۱۰ میلیون تومان نیز خبرهای جدید درباره برنامه‌های آتی دیجی‌پی است که مدیران سرویس اعتباری این شرکت به آن اشاره می‌کنند.


تعداد پذیرندگان درگاه خرید اقساطی


فرید فرنیا، مالک ارشد محصول کردیت دیجی‌پی ابتدا به توضیح بخش اعتبار دیجی‌پی می‌پردازد و توضیح می‌دهد: «بخش اعتبار دیجی‌پی، مسئول تسهیل دریافت وام خرد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برای مصرف در پذیرندگانی همچون دیجی‌کالا، سفرمارکت و اتاقک است. دیجی‌پی همچنین در حال مذاکره برای افزایش تعداد پذیرندگان درگاه خرید اقساطی است.»

دیجی‌پی در حال حاضر دارای دو نوع سرویس خرید اقساطی و بی‌ان‌پی‌‌ال (خرید اعتباری) است. فرنیا در این خصوص توضیح می‌دهد: «سرویس اقساطی دیجی‌پی از ١٠ میلیون تومان تا ۵٠ میلیون تومان اعتبار خرید از دیجی‌کالاست و سرویس بی‌ان‌پی‌ال (خرید اعتباری) نیز اعتبار کوچک‌تری با سقف یک میلیون تومان و دو نوع بازپرداخت یک‌ماهه و چهار‌ماهه است.»

طبق توضیحات نجفی، طبق هدف‌گذاری دیجی‌پی برای سرویس بی‌ان‌پی‌ال، سقف اعتبار این سرویس در مدل بازپرداخت چهارماهه که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد تا ١٠ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

پدرام نجفی، رهبر ارشد تیم مدیریت محصول کردیت دیجی‌پی

نجفی همچنین در خصوص سرویس جدید دیجی‌پی که در قالب بی‌ان‌پی‌ال چهارقسطی به کاربران ارائه می‌شود، توضیح می‌دهد: «کاربران برای استفاده از اعتبار بی‌ان‌پی‌ال پنج و ١٠ میلیون تومان دیجی‌پی ٢۵ درصد از مبلغ را به صورت نقد در لحظه خرید پرداخت می‌کنند و ٧۵ درصد مابقی خرید در سه مرحله مجزا برای آنها قسط‌‌بندی می‌شود.»

به گفته نجفی، یکی دیگر از خدمات جدید دیجی‌پی در قالب تجمیع‌کننده و فعال‌کننده کارت‌های اعتباری بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به کاربران ارائه می‌شود. او در توضیح این طرح می‌گوید: «دیجی‌پی در سرویس جدید خود امکان استفاده و خرید را با استفاده از این کارت‌های اعتباری در اکوسیستم فروشگاه‌های طرف قرارداد دیجی‌پی فراهم می‌کند.»

در حال حاضر چهار کارت اعتباری از جمله کارت اعتباری آسان‌خرید بانک تجارت، کارت اعتباری زندگی ایران‌خودرو، پیشگامان بانک ملی و کارت اعتباری بانک ملت در سرویس جدید دیجی‌پی قابل استفاده‌اند که به فراخور شرایط هر کدام از این کارت‌ها ممکن است فعال یا غیرفعال شوند. به گفته نجفی در آینده نزدیک بیش از چهار کارت اعتباری جدید به سیستم اضافه می‌شود.

نجفی در خصوص تأمین‌کنندگان مالی خدمات اعتباری دیجی‌پی نیز می‌گوید: «در حال حاضر بانک تجارت تأمین‌کننده اصلی خدمات اعتباری دیجی‌پی است، بانک ملت هم تا دو ماه پیش جزو تأمین‌کنندگان دیجی‌پی بود و به‌زودی مجدداً اضافه‌ خواهد شد.» به گفته نجفی، دیجی‌پی علاوه بر بانک‌های تجارت و ملت به دنبال افزایش تعداد تأمین‌کنندگان مالی برای ارائه خدمات اعتباری است و از همه تأمین‌کنندگان مالی در این خصوص دعوت به همکاری می‌کند.

به گفته فرنیا، دیجی‌پی در سه ماه ابتدایی سال ١۴٠٢ نزدیک به هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید اقساطی در طرح‌های ۱۲ تا ۲۴ماهه به کاربران اختصاص داده است. او توضیح می‌دهد: «از ابتدای سال صرفاً در بخش تسهیلات مربوط به بانک تجارت نزدیک به ۴۰ هزار کاربر اعتبار خرید اقساطی دریافت کرده‌اند که بیش از ٢٠ هزار مورد آن فقط مربوط به خردادماه بوده است.»

فرید فرنیا، مالک ارشد محصول کردیت دیجی‌پی

پدرام نجفی در خصوص آمار سرویس بی‌ان‌پی‌ال دیجی‌پی نیز می‌گوید: «در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیجی‌پی در قالب خدمات اعتباری بی‌ان‌پی‌ال به حدود ۵۲۴ هزار کاربر تخصیص داده شده که کاربران امکان استفاده از آن را در قالب تسهیلات کوتاه‌مدت یک‌ماهه داشته‌اند.»


کاهش زمان فرایند ثبت‌نام به ۲۴ ساعت


نجفی همچنین در خصوص فرایند درخواست اعتبار دیجی‌پی نیز می‌گوید که استفاده از سفته الکترونیک در فرایند ضمانت، مدت‌زمان اعطای اعتبار را بسیار کاهش داده است. در حال حاضر، فعال‌شدن اعتبار کاربران با ضمانت سفته در دیجی‌پی به ٢۴ ساعت کاهش یافته است.

فرنیا با تأکید بر اینکه مدت‌زمان اعطای اعتبار با ضمانت چک نیز در حال حاضر کم‌تر از یک هفته است، بیان می‌کند: «به‌زودی و با تغییرات و بهبودهای عمده‌ای که در محصول خرید اقساطی دیجی‌پی ایجاد می‌شود، فرایند ثبت‌نام و اعطای اعتبار در دیجی‌پی به کم‌تر از یک ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. در این فرایند کاربر مراحل ثبت‌نام را در کم‌تر از ۱۵ دقیقه کامل می‌کند و حداکثر ظرف مدت یک ساعت اعتبار خرید اقساطی برای او فعال خواهد شد.» (منظور از فرایند ثبت‌نام، طی مراحل احراز هویت، اعتبارسنجی، خرید و امضای سفته، امضای قرارداد و… تا رسیدن به مرحله تخصیص اعتبار است.)

در ادامه پدرام نجفی رشد و توسعه خدمات دیجی‌پی و رضایت کاربران را حاصل تلاش و هماهنگی همه بخش‌های دیجی‌پی می‌داند و معتقد است که در صورت نبود تلاش گروهی حصول این نتایج امکان‌پذیر نبود.

فرید فرنیا نیز با تأکید بر شعار مجموعه دیجی‌پی یعنی فراگیری مالی ابراز امیدواری می‌کند که خدمات دیجی‌پی گامی در راستای توانمندسازی کاربران و افزایش قدرت خرید آنها در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.