راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل یک‌پی در بریکس‌پلاس مطرح کرد / دگرگونی بانکداری دیجیتال با هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت راهکارپرداز یک‌­پی، ضمن سخنرانی در همایش بریکس‌پلاس به میزبانی روسیه در مرکز اکسپوفُروم سن‌پترزبورگ بر لزوم بازتعریف روش­‌های پرداخت فرامرزی همگام با پیشرفت­‌های جدید هوش مصنوعی، بلاکچین و صنعت فین‌تک تأکید کرد.

امیراحسان برخورداری در این همایش درباره جدیدترین روش‌­های پرداخت بین­‌المللی، اهمیت به خدمت گرفتن هوش مصنوعی و پتانسیل­‌های شبکه بلاکچین برای دگرگون کردن سیستم بانکداری دیجیتال به سخنرانی پرداخت.

او با تشریح نظام­‌های جدید پرداخت بین­‌المللی بیان کرد: «در چشم­‌انداز جدید عصر دیجیتال، صنعت فین‌تک و ادغام شدن هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید پرداختی با هم، نه‌تنها روش‌­های جدیدی پیش روی نظام­‌های بانکداری دیجیتال قرار می‌گیرد، بلکه در آینده‌­ای بسیار نزدیک شکل جدیدی از بانکداری بین‌‌المللی ابداع خواهد شد، به همین دلیل لزوم اتحاد کشورها و شرکت‌­های بین‌­المللی، بیش از پیش حس می‌­شود تا بتوانند پرداخت‌­ها و تبادلات مالی فرامرزی را گسترش دهند.»

مدیرعامل شرکت یک‌­پی ضمن اشاره به فعالیت‌­های بین‌المللی این شرکت در خاورمیانه و کشورهای دیگر، اذعان کرد که یک‌پی این فرصت بسیار مناسب را پیش روی خود می­‌بیند که جهت رشد در فضای بین‌‌الملل برای ارائه فناوری‌­‌ها و تجربیاتش به شرکت‌های مستعد خارج از ایران به میدان بیاید.

او ادامه داد: «همچنین کشورهای گروه بریکس می‌توانند با همکاری­‌های سازنده خود، بستر بسیار خوبی برای گسترش و پیشرفت فناوری‌­های دیجیتال و شرکت­‌های حوزه فین‌­تک باشند.»

این همایش با حضور چهره‌­های اقتصادی گروه بریکس برگزار شد و در بخش سخنرانی‌­ها در شاخه افق‌های جدید و فرصت‌­های پیش روی بریکس، امیراحسان برخورداری در کنار مهمانان دیگر این بخش ازجمله چن ژیگانگ، مدیرعامل پارک تجارت و فناوری روسیه و چین و رئیس اتحادیه کارآفرینان چین در سن‌پترزبورگ روسیه؛ شیخ محمد بن حم، معاون رئیس هیئت‌­مدیره گروه بن حم و عضو شورای ملی امارات متحده عربی؛ آرتور گرشبرگ و الکساندر آگافونوف شرکای R-Line روسیه، با محوریت اهمیت استقبال از فناوری‌­های نوین در ارتباطات کشورهای عضو بریکس حضور داشت.

عصر دیجیتال با سرعت حیرت­‌آوری در حال پیشرفت است و تحولات ژئوپلیتیکی فرصت­‌ها و چالش‌­های جدیدی در حوزه تجارت پدید می‌­آورد. با ورود آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به گروه بریکس، فصل جدیدی در تاریخ همکاری این کشورها ورق خورده است.

با آغاز ژانویه 2024، اعضای جدید این گروه برای تدوین یک دستورالعمل مشترک و نیز مشخص کردن مسیرهای اقتصادی و تجاری، گرد هم خواهند آمد. تمرکز ویژه این نشست بر کنار گذاشتن روندهای محدودکننده کسب‌­وکارها و مشخص کردن راهکارهایی برای رشد و توسعه تبادلات کشورهای عضو خواهد بود. متخصصان خبره در این نشست گروه بریکس، مهم‌­ترین و موفقیت‌­آمیزترین روش­‌های نوین ورود به بازارهای جدید بین­‌المللی را مطرح خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.