راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد / مشکلی در ثبت‌نام خودکار اینماد پرداخت‌یار‌ها وجود ندارد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی جلسات منظم روزانه ویدئوکنفرانسی با شرکت‌های پرداخت‌یار، مسائل مربوط به وب‌سرویس ثبت‌نام خودکار اینماد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در خصوص مشکلات مطروحه راهنمایی‌های لازم ارائه شده است و در حال حاضر مشکلی برای استفاده از سرویس ثبت‌نام خودکار برای پرداخت‌یاران وجود ندارد، ولی جلسات روزانه به منظور تداوم ارائه راهنمایی در خصوص سامانه اینماد و پیگیری سریع سایر موضوعات همچنان برگزار می‌شود.

حدود یک ماه پیش اسامی برخی از پرداخت‌یارها که تعدادی از آنها از بازیگران اصلی صنعت هستند، از وب‌سایت شاپرک حذف شده است. گفته شده تعداد این پرداخت‌یارها به ۱۰۰ شرکت می‌رسد. مدتی است که تفاهم‌نامه پرداخت‌یاری میان شرکت و شاپرک به مجوز تبدیل شده و قرار است با متولی‌گری بانک مرکزی این مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها تمدید شود. بررسی‌های «راه پرداخت» نشان می‌دهد که شاپرک در ابلاغیه‌ای به پرداخت‌یارها درباره حذف اسامی آنها هشدار داده و تأکید کرده که این شرکت‌ها مجوز خود را از بستر درگاه ملی مجوزها تمدید کنند.

در همین راستا پرداخت‌یارها برای تمدید تفاهم‌نامه‌های خود اقدام کرده‌اند، اما سامانه مشکلاتی اساسی اعم از استعلام هویتی، استعلام مالیاتی و… داشته و آنها موفق به تمدید مجوز خود در مدت مقرر نشده‌اند. آن‌طور که شرکت‌های پرداخت‌یار به راه پرداخت اعلام کرده‌اند موضوع اختلالات سامانه با شاپرک و بانک مرکزی مطرح شده، با این حال ابلاغیه اجرا شده و آنها به سایر نهادها ارجاع داده شده‌اند.

بنا بر اطلاعیه مرکز تتا، در این جلسات چندین ایده توسط شرکت‌های پرداخت‌یار جهت بهبود و تسهیل فرایند صدور اینماد خودکار عنوان شد که بررسی امکان‌سنجی انجام آنها در دستور کار این مرکز قرار گرفته است. همچنین چند مشکل مطروحه در استفاده از سرویس که عمدتاً مربوط به سطوح دسترسی و تنظیم درست ورودی‌ها بود نیز برطرف شد.

طبق موارد صورتجلسه‌شده، در حال حاضر مشکلی برای استفاده از سرویس ثبت‌نام خودکار برای پرداخت‌یاران وجود ندارد ولی جلسات روزانه به منظور تداوم ارائه راهنمایی در خصوص سامانه اینماد و پیگیری سریع سایر موضوعات همچنان برگزار می‌شود.

زرین‌پال، جیبیت، زیبال و وندار از جمله شرکت‌هایی بودند که به دلیل انقضای مجوزشان از فهرست شاپرک خط خورده‌ بود که بنا بر اعلام مرکز تتا در جلسات پیرامون موضوع وب‌سرویس ثبت‌نام خودکار اینماد، نمایندگان شرکت‌های زرین‌پال، زیبال، پی‌استار، ایزی‌پی، سیزپی، ساپی، ایران‌درگاه، بیت‌پی، تاباپی و… حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.