راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین اخبار درباره اتصال کارت سوخت به کارت بانکی / وزیر نفت: در حال مطالعه پروژه هستیم

درحالی‌که پیش‌ از این، وزیر ارتباطات از فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت ملی یا بانکی خبر داده بود، حالا وزیر نفت گفته که اجرای این پروژه در مرحله بررسی و مطالعه قرار دارد و هنوز قطعی نشده است.

جواد اوجی، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت اظهار کرده که وزارت نفت در حال مطالعه این پروژه است و هنوز قطعی نیست.

پیش‌ از این، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات از آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت ملی یا بانکی گفته بود.

علاوه بر این، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تیرماه امسال از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داده و گفته بود که استفاده از کارت بانکی در توزیع سوخت نیازی به اتصال به شبکه شتاب ندارد و افرادی که کارت بانکی دارند، مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها یک شماره‌حساب در دسترس به‌عنوان کارت سوخت معرفی می‌کنند.

طبق گفته او، سامانه هوشمند سوخت یک شبکه مستقل از سایر سامانه‌هاست که هیچ ارتباطی با پایگاه‌ داده دیگر سامانه‌ها ندارد و فقط از کارت بانکی برای توزیع سوخت استفاده می‌شود.

اتصال کارت سوخت به کارت بانکی با هدف کاهش هزینه‌های صدور کارت سوخت برای اولین‌بار در سال 1397 از زبان محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در آن زمان مطرح شد. از آن زمان تاکنون، این طرح  هنوز به مرحله اجرا نرسیده و کارشناسان انتقاداتی به آن مبنی بر امکان کپی‌برداری از کارت‌های بانکی و آنلاین بودن سامانه‌های بانکی و احتمال قطعی وارد کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.