راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مبین‌نت با بنیان نوآوری هوش مصنوعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد / بومی‌سازی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی

مراسم تفاهم‌نامه همکاری شرکت مبین‌نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی برگزار شد. این تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه اکوسیستم تحول دیجیتال و تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است.

امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲، در حاشیه رویداد تحول دیجیتال در صنعت فولاد و معدن و صنایع معدنی، شرکت مبین‌نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی با حضور مهدی غیناقی، رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت و احسان ظفری، مدیرعامل شرکت بنیان نوآوری هوش مصنوعی تفاهم‌‌نامه همکاری امضا کردند.

در این مراسم، مهدی غیناقی، رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت ضمن بیان اینکه تحریم‌ها و نبود زیرساخت‌های فنی از موانع تحول دیجیتال و هوشمندسازی است، درباره همکاری با بنیان نوآوری هوش مصنوعی گفت: «یکی از اهداف این تفاهم‌نامه این است که اکوسیستم تحول دیجیتال در کشور را به هم متصل کرده و بتوانیم در این حوزه، یک اکوسیستم منسجم ایجاد کنیم. به این صورت که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ را با یکدیگر آشنا و به هم متصل کنیم تا محصولات خود را مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کنند.»

او در ادامه بیان کرد: «یکی از فناوری‌های لازم برای تحول دیجیتال، هوش مصنوعی است. به همین منظور باید در این مسیر حرکت کنیم که ابزارهای هوش مصنوعی را داخلی‌سازی و قابل‌ اطمینان کنیم تا با همکاری صنایع مختلف، به تولید محصولات مبتنی بر این فناوری برسیم.»

غیناقی با بیان اینکه باید اکوسیستم تحول دیجیتال در صنایع مختلف تشکیل شود، گفت: «برای تحول دیجیتال در صنایع مختلف کشور باید اکوسیستم فناوری و نوآوری در هوشمندسازی و هوش مصنوعی تشکیل شود و توسعه پیدا کند. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید اعتمادسازی ایجاد شود تا در نهایت، با توسعه هرچه بیشتر اکوسیستم، اعتماد نیز بیشتر شود.»  

رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تفاهم و مذاکرات با شرکت‌‌های بین‌المللی خبر داد و در این باره توضیح داد: «در حال مذاکره و تفاهم با شرکت‌های بین‌المللی برای انتقال دانش به شرکت‌های داخلی و راه‌حل‌های تحریمی در راستای تحول دیجیتال هستیم.»


کاربرد اینترنت اشیا در صنعت و معدن


محمدرضا کامرانی، متخصص اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در مبین‌نت نیز در ارائه خود در رویداد تحول دیجیتال در صنعت فولاد و معدن و صنایع معدنی به بیان کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت و معدن پرداخت.

او مزیت‌های استفاده از اینترنت اشیا را در غلبه بر محدودیت‌ها، تسهیل در جریان و دسترسی به اطلاعات، تنوع تجهیزات، تنوع محیطی و زمانی، تنوع پراکندگی، به‌کارگیری در ابعاد جغرافیایی مختلف و… اعلام کرد.

کامرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کاربردهای اینترنت اشیا در معادن و صنایع معدنی را نیز در مؤلفه‌هایی همچون مدیریت تعمیرات، ردیابی و پایش تجهیزات، بهینه‌سازی آنلاین فرایند تولید، ایمنی، کنترل کیفیت و مدیریت انرژی دانست.

او در ادامه راهکارهای مبین‌نت برای استفاده از اینترنت اشیا را شکل‌گیری شبکه شرکا، توسعه محصول و فرایندها، تدوین نقشه راه تحول دیجیتال، طراحی محصول بر اساس نیاز مشتری، دانش یکپارچگی و راهکار سه‌سطحی نام برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.